Skrevet av Emne: Melketørst...  (Lest 759 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Melketørst...
« på: 14 Mars 2006, 21:44:26 »
Shakira har blitt så mad etter melk i det siste, hun står oppetter meg og maser, og gir seg ikke før hun får melk! Hun hyler når hun ser melkekartongen...  :fnis[1]: Er det noe hun mangler, trenger når hun er så låk etter melk? Eller er hun bare litt "godtesyk"? Hun får ikke så mye, og heller ikke så ofte. Hun har ikke brukt å fått det til vanlig før heller. Bare en fløteskvett til kos av og til. Noen som har noen tanker om dette?

Siljepilje

• Gjest
SV: Melketørst...
« Svar #1 på: 14 Mars 2006, 21:48:34 »
Hun har vel bare funnet ut at det er VELDIG godt, og mye vil ha mer... :fnis[1]:
Kjøp heller kattemelk til henne som nam-nam innimellom istedenfor å gi henne vanlig melk :)
Du får kjøpt det på større dagligvareforretninger i dyrefòr avd.
Eller du kan blande vann med litt matfløte.
« Siste redigering: 14 Mars 2006, 22:35:32 av Siljepilje »

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14 Mars 2006, 21:54:27 »
Bare lurer litt...sånn lactoseredusert melk man får i dagligvarebutikker...er det også greit å gi pus?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 14 Mars 2006, 22:24:00 »
Vanlig kaffifløte er det mange katter som tåler bra.
Men her får dem ikke slikt,da dem kan få så masse annet digg.

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #4 på: 14 Mars 2006, 22:33:12 »
Jeg vil tro laktoseredusert melk er noe ala kattemelken fra whiskas (den er også laktoseredusert).
Jeg kjøper laktoseredusert melk til mine katter en gang iblant og merker ikke noe på avføringen dems, så de tåler den bra.

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #5 på: 14 Mars 2006, 22:36:03 »
Geitemelk er veldig bra,det tåles av alle. Finnes på 250 ml kartonger fra Tine.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Birman

• Fin pus
  • Takket: 4
    • Vis profil
    • Bamse og Dennis hjemmeside!
« Svar #6 på: 15 Mars 2006, 08:13:58 »
Bamse har det sånn med yoghurt, men jeg kan ikke gi ham, for det virker ikke som han tåler det.. Den ene gangen jeg lot han slikke litt i boksen når jeg var ferdig, spøy han etterpå... Det er fælt å si nei når han maser SÅ mye etter yoghurt, men er det ikke bra for pusen, så må jeg bare være streng :skjelveleppe:

Hvorfor tror dere forressten at han ikkke tåler det? Har noen noen formening?
Et hjem uten en katt er bare et hus....

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #7 på: 15 Mars 2006, 13:29:22 »
Jeg vet at vanlig melk ikke er bra til magen, men det er kun hun som vil ha det, og hun har fått kun pittelitt. Da får vi prøve med geitemelk!  :icon_smile: Hun spiser nesten ingenting annet på si, så hun skal få det som sin lille nammenamm...  :humre:

Attack`s

• Gjest
« Svar #8 på: 15 Mars 2006, 14:46:19 »
Jeg vet at vanlig melk ikke er bra til magen, men det er kun hun som vil ha det, og hun har fått kun pittelitt. Da får vi prøve med geitemelk!  :icon_smile: Hun spiser nesten ingenting annet på si, så hun skal få det som sin lille nammenamm...  :humre:

send frøkena ned til Secret i noen dager du...han er en "søppelkatt" alt går ned i den magen om han får lov eller ei :icon_twisted:

Utlogget mushi

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #9 på: 15 Mars 2006, 16:45:10 »
Når katta mi var litt mindre drakk han alltid opp melka etter frokostblandinga mi. Var enten med sukker eller kakao smak. Lærte etterhvert å rydde opp etter meg, for katta blir sykt hyper..  :whistling: Merkelig det der. Var vel heller ikke for sunt, regner jeg med.

Attack`s

• Gjest
« Svar #10 på: 15 Mars 2006, 17:09:33 »
Samme her med frokostblandingen til gutten min,det smakte ekstra godt dersom det var sjokoladefrokostblanding . :humre:
Nå har han lært å skylle av skålene å sette dem  i oppvaskmaskinen

Linda

• Gjest
« Svar #11 på: 15 Mars 2006, 17:24:49 »
Tok pusegutten min på fersken her om dagen da han holdt på å glefse i seg all osten på en pizza jeg hadde stående til tining, så melkeprodukter faller absolutt i smak her også :icon_smile: Heldigvis ble han ikke dårlig i magen av det (bank i bordet), men så mange runder med løs mage og evigvarende diaré vi har hatt her tar jeg ikke sjansen på å gi kattene noe "utenom det vanlige".

pjusk

• Gjest
« Svar #12 på: 26 April 2006, 14:36:17 »
Heisann :savle[1]:

Laktoseredusert melk er greit å gi katten, grunnen til at de ikke tåler melkeprodukter er at de ikke klarer å bearbeide laktosen i melka. Kattemelka man får kjøpt er det mer sukker og fett i enn den laktosereduserte du får fra Tine, pluss at den fra Tine er mye billigere :hihi[1]: Vi har alltid en kartong stående som Mikkel får av i helgene som kos. Han er helt tussete etter melk! Prøver å ikke gi for mye av det da, den laktosereduserte melka er veldig søt, så prøver å være litt restriktiv med tanke på tennene hans... Men han maser hver eneste dag, og hvis han ikke kommer inn når jeg roper på han er det bare å ta med melkekartongen ut... Da kommer han som et skudd :icon_smile: Er det forresten vanlig at katter lyder navnet sitt når du roper på dem? Mikkel kommer alltid løpende og mjauer når jeg roper... :whistling:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26 April 2006, 14:48:33 »
Tok pusegutten min på fersken her om dagen da han holdt på å glefse i seg all osten på en pizza jeg hadde stående til tining, så melkeprodukter faller absolutt i smak her også :icon_smile: Heldigvis ble han ikke dårlig i magen av det (bank i bordet), men så mange runder med løs mage og evigvarende diaré vi har hatt her tar jeg ikke sjansen på å gi kattene noe "utenom det vanlige".

Det der er AKKURAT sånn som Minus holder på!!!!
Jeg har jo tidligere fortalt om "the dip-incident"  :hihi[1]:
Altså, hvor jeg hadde glemt å ta bort en skål med holliday-dip når jeg la meg, så når jeg kom ned neste morgen, stod Minus med hodet begravet oppi skåla, ansiktet fullt av dip, og en helt tom skål :icon_mrgreen: