Skrevet av Emne: Gingivitt  (Lest 4316 ganger)

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 656
  • Kjønn: Kvinne
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
SV: Gingivitt
« Svar #20 på: 02 April 2006, 23:17:29 »
http://www.fritids-senteret.no/productview/159449/
Dette har vært i salg en stund og det er flere som påstår at det virker. dette er ikke bare forebyggende, men tar tannstein som allerede er på tennene.
Ulla og Ulrik har brukt dette i snart 3 måneder og det skal bli spennende når jeg skal sjekke resultatet.
De var til årskontroll i januar, og da hadde de litt tannstein, men ikke så mye at det trengtes å gjøre noe.

Heidi K

• Gjest
« Svar #21 på: 02 April 2006, 23:22:45 »
http://www.fritids-senteret.no/productview/159449/
Dette har vært i salg en stund og det er flere som påstår at det virker. dette er ikke bare forebyggende, men tar tannstein som allerede er på tennene.
Ulla og Ulrik har brukt dette i snart 3 måneder og det skal bli spennende når jeg skal sjekke resultatet.
De var til årskontroll i januar, og da hadde de litt tannstein, men ikke så mye at det trengtes å gjøre noe.

Dette bruker jeg også Ulla! Har bare brukt det 1 uke ennå, men jeg er utrolig spent på om det vil bli noe resultat. Mine har ingen nevneverdige problemer, men det er jo forebyggende.

Vet forresten noen av dere om bruk av Bucacat av og til "ødelegger" for dette produktet?

Og min dyrebutikk her oppe selger det, for samme pris som nettbutikkene - kan tro jeg er fornøyd :icon_smile:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 656
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #22 på: 02 April 2006, 23:30:59 »
Har ikke hørt noe om det, men jeg tviler på at det har noen betydning for virkningen. Det spørs jo hvilke stoffer som er i de to produktene og at katten kan få for mye av enkelte stoffer. Men om de får bucacat bare av og til så har det sikkert ingen betydning. Ulla og Ulrik de er kjempeglad i bucacat, mens plaque off må jeg blande i kokt sei eller slike godbiter med frysetørket sei.

Heidi K

• Gjest
« Svar #23 på: 02 April 2006, 23:49:37 »
Har ikke hørt noe om det, men jeg tviler på at det har noen betydning for virkningen. Det spørs jo hvilke stoffer som er i de to produktene og at katten kan få for mye av enkelte stoffer. Men om de får bucacat bare av og til så har det sikkert ingen betydning. Ulla og Ulrik de er kjempeglad i bucacat, mens plaque off må jeg blande i kokt sei eller slike godbiter med frysetørket sei.

Nei, de får bare av og til. De spiser rett fra tuben begge to (Er så overrasket over Frost :fnis[1]:)

Her strør jeg bare PlaqueOff over tørrfôret og alt glir ned.

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #24 på: 03 April 2006, 00:07:13 »
Hm den må jeg prøve ut. Så dumt at det kommer bare i pulverform, jeg kan få et problem med å få det i dem da. Kresne dyra hehe.

Heidi K

• Gjest
« Svar #25 på: 03 April 2006, 00:09:55 »
Hm den må jeg prøve ut. Så dumt at det kommer bare i pulverform, jeg kan få et problem med å få det i dem da. Kresne dyra hehe.

Vil de ikke ha det hvis du strør det over tørrfôret tror du? Det skal jo gis hver dag, så kan jo bli slitsomt hvis de ikke vil ha det.

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #26 på: 03 April 2006, 00:14:18 »
Jeg har tenkt å prøve tannbørsting og Bucacat. Skal også kjøpe Oral Care fôr neste gang, tenkte jeg.
Kjenner jeg mine katter rett, så vil de ikke ha PlaqueOff-pulver over maten... :icon_idea:

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #27 på: 03 April 2006, 00:15:28 »
Kan de forresten dele tannbørste eller må de ha en hver? Og hvor ofte anbefales det å børste tennene??

Attack`s

• Gjest
« Svar #28 på: 03 April 2006, 02:38:55 »
Kan de forresten dele tannbørste eller må de ha en hver? Og hvor ofte anbefales det å børste tennene??

Nå bare gjetter jeg,for jeg har ikke pleid å pusse tennene på kattene her.
Men regner med der er noen en gjør daglig.

Og sånn sett,dem deler vannskål,matskål,vasker hverandre osv,dem deler bakterier.
Men hver kattemunn har nå likevel ulike bakterier,og en kan av og til blø litt i munnen,jeg tenker på meg selv når en pusser kanskje litt for hardt.
Jeg ville hatt en tannbørste til hver katt :)

Attack`s

• Gjest
« Svar #29 på: 03 April 2006, 06:24:21 »
Du kan hos veterinæren få kjøpt noe som heter Bucacat, det er en pasta beregnet på katter som også smaker godt. Du kan enten gi det rett i munnen til katten (fester seg ti slimhinnene og hjelper til å rense tennene) eller du kan bruke en myk tannbørste og børste tennene forsiktig. ;) (Mener ma kan få kjøpt tannkoset beregnet på katter, slike man fester på fingeren...)

http://www2.orionpharma.no/templates/Page____2371.asp

:)Dette stod det om også i linken jeg la ut i første innlegg:

Den viktigste forebyggende behandlingen man kan gjøre hjemme er å pusse tennene til katten regelmessig. Man bør bruke en myk  liten børste og man får kjøpt egen tannkrem til katt hos veterinær og apotek. Denne heter Bucacat, og er veldig populær blant kattene. Ikke bruk tannkrem for mennesker da dette er skadelig. Tørrfôr med store biter vil også kunne virke forebyggende. Let etter tørrfôr som heter Oral care.

Utlogget Zita

• Mamma
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #30 på: 03 April 2006, 09:52:12 »
Jeg ble skuffet over størrelsen på bitene til Oral care tørrforet,hadde trodd de var litt større.

Jeg bruker Bucacat til Camaro,han er helt vill etter det, har litt på en babytannbørste,som han biter og slikker på .
De to andre nekter å slikke i seg dette.
Jeg har og det pulvret over foret dems,og det går ned på høykant.

Heidi K

• Gjest
« Svar #31 på: 04 April 2006, 23:18:12 »
Jeg ble skuffet over størrelsen på bitene til Oral care tørrforet,hadde trodd de var litt større.

Jeg bruker Bucacat til Camaro,han er helt vill etter det, har litt på en babytannbørste,som han biter og slikker på .
De to andre nekter å slikke i seg dette.
Jeg har og det pulvret over foret dems,og det går ned på høykant.

Er det RC eller Hill's du har prøvd? Bruker selv Oral Care fra Hill's og jeg er fornøyd med den str der.