Skrevet av Emne: Atferd etter sterilisering  (Lest 802 ganger)

Tara

• Gjest
Atferd etter sterilisering
« på: 12 Mars 2006, 15:08:10 »
Vi har en hokatt på snart 2 år som skal steriliseres på tirsdag. Både for å slippe å gi henne p-piller lenger og for å slippe løpetid-oppførselen hennes. Hun har aldri vært en veldig kosete katt, men er generelt snill. Men når det nærmer seg tid for p-pillen kan hun lett bli irritert og klore eller bite. Dette syns jeg ikke er helt greit, spesielt siden jeg også har en 15 måneder gammel datter.
Kan jeg forvente meg at hun blir litt mer kosete etter steriliseringen?

Er det ellers noe jeg bør gjøre for å gjøre dagene etter operasjonen mer behagelige for henne? Hvor lang tid vil det ta før hun er i form igjen?

Siljepilje

• Gjest
SV: Atferd etter sterilisering
« Svar #1 på: 12 Mars 2006, 15:16:07 »
Hvis du vil slippe løpetids- faktene bør du kastrere henne isteden for å sterilisere henne.
Det er en mer omfattende operasjon enn det å sterilisere (kanskje litt dyrere også), men det er absolutt å anbefale. :)
Huskatten min skal også kastreres så snart hun blir gammel nok.

Tara

• Gjest
SV: Atferd etter sterilisering
« Svar #2 på: 12 Mars 2006, 15:18:03 »
Hvis du vil slippe løpetids- faktene bør du kastrere henne isteden for å sterilisere henne.
Det er en mer omfattende operasjon enn det å sterilisere (kanskje litt dyrere også), men det er absolutt å anbefale. :)
Huskatten min skal også kastreres så snart hun blir gammel nok.
Sorry er nok jeg som roter med begrepene. Alt skal fjernes, så hun skal kastreres.