Skrevet av Emne: Det er synd på Bajas  (Lest 718 ganger)

Attack`s

• Gjest
Det er synd på Bajas
« på: 10 Mars 2006, 16:03:54 »
Bajas synes veldig synd å seg selv om dagen. :ad[1]:
Etter smågutta ble kjønnsmodne er han blitt veldig sjalu.
Det er særlig Cali han har lagt for hat,og snille Cali skjønner jo ingenting.
Secret bryr seg ikke om surmulingen,vil han kose med Bajas,så koser han.

I går natt var første natten uten katter i sengen,jeg må innrømme jeg har aldri sovet så rolig før,men det ble tomt uten noen katter der. :icon_twisted:
Før det,så har Bajas ligget på en saueskinn han ikke vil dele med noen,og ligger å murrer og knurrer irritert ganske høyt natten igjennom.(Felix sover som en sten,mens de andre 3 bruker meg som springbrett,Secret leker seg med bena mine,så jeg har vurdert sovepose :humre:)Dem har vært rolige på natten,det er de 2 siste ukene der har blitt liv i leiren.

Bajas igjen er gode venner med kastrat Felix og eneste prinsessa i huset har han alltid likt veldig godt.Kiss er ikke noen dominerende katt.

Men i natt syntes jeg så synd på Bajas,samt jeg ville skåne de andre kattene for surmulingen at jeg dro med meg Bajas og Felix i senga.De sover som noen steiner vanligvis natten igjennom,og jeg vet skulle dem på do,så vekker dem meg, da doen er i kjelleren.

Kattegården er jo også stengt pga hunden har gravd den opp,samt så kom snøen,og ja,vel nå venter vi på våren.

Bajas har ofte vært med for å lufte hunden på kveldstid,men da står han i døråpningen å tripper...ikke en mm lenger,for det er jo så skummelt.
Dette har han kun vært med på på vinterstid,for jeg vil ikke friste han med utelivet  når våren kommer,med tankte på trafikken(fugleinfluensa) og at jeg har kun inne katter,likt skal det være for dem alle sammen.
De to siste kveldene har han lekt med hunden ute i snøen og hatt det knall.
Det er da snakk om 5 minutters herjing ,rett før vi skal sove.
Håper ikke dette gir mersmak på å være ute,det er jo 10-15 minus på nettene her.
Men når vi kommer inn igjen,er det som om Bajas har vært med på noe som er bare hans opplevelse(som i og for seg er jo sant).Han er ikke rent lite kry da,og da går det en liten halvtime før han igjen blir sur og grinete på Cali.

Er det noe andre som har en "sur Bajas" og kan dele litt erfaringer?
Ellers spiser han fint sammen med de andre kattene,han er samme gode snille Bajasen utenfor Cali sitt nærvær.Ingen av kattene gjør noe for å erte på Bajas.

Der er ikke de store problemene her,bare 1 stk sur katt.Lurer på om han er kommet i tenåringstrassen :icon_lol:
« Siste redigering: 10 Mars 2006, 16:05:45 av Attack`s »

Attack`s

• Gjest
SV: Det er synd på Bajas
« Svar #1 på: 13 Mars 2006, 18:30:10 »
Hva gjør man mot Bajas...herremannen Bajas er så sjalu over.
Nå er det enda mer synd på Bajas,for han eier ikke respekt med seg :icon_lol:

Man går bare å presser seg ned i samme kurv for å sove... :icon_eek: :humre:

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 13 Mars 2006, 18:41:17 »
 :biggrin:  Stå på Cali!  :biggrin:

Utlogget Birman

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Bamse og Dennis hjemmeside!
« Svar #3 på: 13 Mars 2006, 18:42:06 »
De var jammen et nydelig bilde av de kattene da :love:
Et hjem uten en katt er bare et hus....

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16 Mars 2006, 19:28:06 »
Bajas er virkelig en underlig luring, Så jo faktisk ut som om de sov godt sammen der  :wink[1]: