Skrevet av Emne: Avliving av drektig katt..  (Lest 1493 ganger)

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Avliving av drektig katt..
« på: 25 Mai 2005, 08:54:11 »
Vennida mi sendte en sms om å låne kattebur.hun har tatt til seg en drektig katt som skulle avlives!!!  GÅR det an??!!! :mad:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #1 på: 25 Mai 2005, 08:56:34 »
Nei, det går ikke an!!!! Sånt gjør man bare ikke :mad: Og så er det helt sikkert bare på grunn av ferien som kommer rett rundt hjørnet, kan ikke ha ansvar for kattunger da nei....:roll: Blir såååå sint :mad:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 8
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25 Mai 2005, 14:08:36 »
Å blir så sint når jeg hører sånnt. Arg... :mad:  
Sikker for at sommeren er rundt hjørne ja som liten sa.

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28 Mai 2005, 22:21:07 »
Grusomt... :zcry:
Men - jeg synes faktisk det er hakket verre når de setter en  katt på dør og lar den gå å lide og vansmekte uten å bry seg det minste om hvordan det går med den. De som leverer katten til dyrlegen for avliving viser da LITT mer ansvar enn dem som bare putter katten i bilen og kjører den til skogs. Eller??? Er det jeg som er helt på jordet?? En død katt lider ihvertfall ikke mer...  Jeg forsvarer det selvsagt ikke, men bare tanken på dyr som lider og er alene i verden får meg til å gå helt i oppløsning!  :cry:
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29 Mai 2005, 00:39:16 »
Sitat fra: Ryvita
Grusomt... :zcry:
Men - jeg synes faktisk det er hakket verre når de setter en  katt på dør og lar den gå å lide og vansmekte uten å bry seg det minste om hvordan det går med den. De som leverer katten til dyrlegen for avliving viser da LITT mer ansvar enn dem som bare putter katten i bilen og kjører den til skogs. Eller??? Er det jeg som er helt på jordet?? En død katt lider ihvertfall ikke mer...  Jeg forsvarer det selvsagt ikke, men bare tanken på dyr som lider og er alene i verden får meg til å gå helt i oppløsning!  :cry:

Joda,skjønner hva du mener..Men når katten er blitt så stor at den vagger,da er det litt i seineste laget..hun har 7 andre katter også..En til skal avlives,for den er agresiv..Og denne gravide katta er livred,vet ikke om venninda mi har fått den hjem i hus enda..Redd den føder for tidlig jeg asså,pga stress..

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
« Svar #5 på: 29 Mai 2005, 02:02:57 »
Uff da...at folk ikke kan begynne å tenke snart  :mad:
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #6 på: 29 Mai 2005, 09:05:57 »
Det er faktisk ikke lov å avlive drektige dyr i Norge.....men tragisk nok skjer det altfor ofte :cry:

Snille venninnen din :thumbsup:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 på: 29 Mai 2005, 09:41:44 »
Sitat fra: stressless
Det er faktisk ikke lov å avlive drektige dyr i Norge.....men tragisk nok skjer det altfor ofte :cry:

Snille venninnen din :thumbsup:

Hun hadde time tror jeg...Så det skulle bli gjort.. :(

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #8 på: 29 Mai 2005, 13:47:22 »
Jeg forsto det slik at venninnen din skulle redde denne katten fra avliving jeg, ta den til seg altså? Var det hun som skulle få den avlivet???
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 29 Mai 2005, 19:16:33 »
Sitat fra: Ryvita
Jeg forsto det slik at venninnen din skulle redde denne katten fra avliving jeg, ta den til seg altså? Var det hun som skulle få den avlivet???

Venninden min skulle redde den ja..For hun så den var gravid..Jeg snakket om dama som eier den ..enda..