Skrevet av Emne: NFO- en pratepus ?  (Lest 893 ganger)

Kismet

• Gjest
NFO- en pratepus ?
« på: 09 Mars 2006, 13:57:28 »
Kort og godt:
Pleier Norsk Skogkatt å være en skravlete rase ?

Jeg har 1 stk meget skravlete NFO, som har det så travelt med å tegne og fortelle om alt han syns han opplever hele tiden. Hvis han ligger og småsover i stolen sin, holder det at jeg ser såvidt i hans retning, da hopper han til og ruller rundt mens han prater og prater og er veldig interessert med en gang.
Slik holder han på dagen lang, han er knapt stille når han sover.

Utlogget kris

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: NFO- en pratepus ?
« Svar #1 på: 09 Mars 2006, 14:21:00 »
Jeg hadde en skogkatt boende hos meg i ett år - og den var i hvert fall utrolig skravlete! Når jeg kom inn døren hjemme, kom den løpende og pratet og tegnet og fortalte om alt som hadde skjedd mens jeg var borte - og det må ha vært innholdsrike dager den hadde, så lenge som den holdt på!  :fnis[1]: Den pratet stort sett hver eneste gang vi hadde øyekontakt ellers også - omtrent som du beskriver med pusen din.

Jeg tror gamlepusen min (en huskatt) rett og slett ble litt sliten av all skravlingen innimellom... Han gikk seg gjerne en liten tur hvis det ble for mye mas.  :hihi[1]:
...you are a child of the universe, just like the trees and the stars...

Utlogget fiskerjentas

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • (N) Fiskerjentas
« Svar #2 på: 09 Mars 2006, 14:32:03 »
Ja, det stemmer nok for tre av mine 5 er ekstremt skravlete, og en sånn passe. Den siste prater hun og men bare litt. Den prater mer enn den mjauer ihvertfall :hihi[1]:

Ellen

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 09 Mars 2006, 15:15:53 »
Jeg tror ikke jeg hadde orket å hatt en haug skravlete NFO :humre:
Bajas tror jo han er en siameser og han høres så stakkarslig ut,at jeg syns nesten synd på han.
Men Secret bla som er ganske grov i målet høres ut nesten som en sau :icon_lol:,han synes jeg ikke synd på.
Da svarer jeg av og til bare Bæææææ tilbake til han,og han svarer Bææææ tilbake til meg.

Kismet

• Gjest
« Svar #4 på: 09 Mars 2006, 16:51:11 »
Okey, da er han helt normal med andre ord.
Han må ha veldig innholdsrike dager så mye han har å fortelle hele tiden  :humre:

Huskatten min får ikke til å prate på samme måte, men NFO'en har tydelig påvirka han på et vis, for han prøver innimellom, men det kommer bare noen snodige små hyl og skrik. :icon_neutral:
« Siste redigering: 09 Mars 2006, 16:53:18 av Kismet »

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10 Mars 2006, 13:29:46 »
Må le litt her. ProMille min mjauer nemlig ikke,hun breker. akkurat som en sau.  :humre:
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Utlogget kris

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10 Mars 2006, 18:08:30 »
Min Mia er helt i andre enden av spekteret - stakkars, hun har nesten ikke lyd i stemmen sin i det hele tatt... Som oftest SER jeg bare at hun mjauer - det kommer ikke så mye som et pip!
...you are a child of the universe, just like the trees and the stars...