Heidi har vært frisk så lenge jeg har hatt henne, hun er nå litt over 3 år og ikke hatt noe problem med helsa før for et par uker siden.
Vi satt i sofaen stille og fredelig en søndags formidag og pus satt i vinduet. Plutselig klikket hun totalt og stakk etter en katt nedover plenen og borte var de. Hun pleier aldri å være sint på andre katter, heller redd dem.
Etter en 15 min ca, hørte jeg bjellen utenfor vinduet og jeg skulle til å slippe henne inn. Da så jeg at noe var galt. Heidi hadde store sorte øyne, hun klarte ikke reise seg, lå og så på meg uten at jeg fikk kontakt. Da vi hadde fått henne inn, lå hun fortsatt der helt apatisk, klin umulig å få kontakt. Hodet begynte å dabbe, hele katten skalv,og hun kavet seg inn på badet, det var et fryktelig syn.
Hun lå på siden og hyperventilerte, vi var sikkre på at hun skulle dø. Fikk tak i dyrlege og kom oss av gårde.
På veien kvikknet hun til.
Dyrlegen tok masse tester osv men fant ikke ut hva som kunne ha skjedd, vi ble sendt hjem 1000 kr fattigere og med frisk katt (heldigvis)
Reiste til en annen dyrlege på mandagen og tok flere tester, balanse øvelser osv han kom frem til at katten var frisk som en fisk
Men det kunne tyde på at hun enten har en slags hjerte defekt, epilepsi, eller har blitt skremt når hun var borte.
Har katt katt i hele mitt liv og aldri opplevd maken til anfall, det var helt grusomt.
Noen som har opplevd lignende som kanskje kan hjelpe meg med å finne ut hva som har skjedd??
Når Heidi er ute går jeg hele tiden og er redd for at noe skal skje mens hun er ute