Skrevet av Emne: kosebiting.  (Lest 691 ganger)

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
kosebiting.
« på: 08 Mars 2006, 17:48:21 »
Sabotasja har en litt dårlig vane. Hun biter når jeg koser med hun. Ikke hardt og det er bare kos,maler og gnir seg mot meg. Så i utgangspunktet er det ikke store problemet. Jeg må bare huske å vaske meg godt på hendene etterpå. For problemet oppstår hvis jeg gnir meg i øynene etterpå,hovner opp noe sinnsykt. Ikke bare rundt øyet,men selve øyet hovner opp. :icon_eek:
Jeg er jo ikke allergisk for jeg har ingen andre reaksjoner(hadde jo ikke gått med 2 katter).
Men så er det om naten da. I det siste har hun begynt å kose med fingrene mine når jeg sover :biggrin:. Og det er jo kjempekos hvis ikke det hadde vært for at hun gnager litt på de og. Og som kjnet så hender det man gnir seg litt i øynene når man sover. Resultatet er at jeg våkner med øyne som ikke ligner grisen. Vil nødig stenge hun ute fra soverommet,da kommer jo ikke ProMille inn heller.
Noen som har en ide om hvorfor hun gjør dette? Og noen råd for å få slutt på det?
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Utlogget kris

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
SV: kosebiting.
« Svar #1 på: 09 Mars 2006, 13:43:06 »
Har ikke så mange råd, dessverre - men venter spent på om andre har! Jeg har nemlig en hannkatt som gjør akkurat det samme. Foreløpig har jeg ikke brydd meg så mye om det, men burde nok ta fatt i det for sønnen min sin del (han er fire år og blir skremt når pusen plutselig biter).

Jeg har gjort noen halvhjertede forsøk; har innimellom sluttet å kose når han biter samtidig som jeg sier "Nei - ikke bite!" - men det har ikke hatt særlig effekt. Ikke så rart, egentlig, siden jeg bare har gjort det av og til.  :icon_razz:

Mulig det kan hjelpe med en sprayflaske med vann? Vannsprut-på-nesen-trikset har i hvert fall vært nyttig her i huset for at potteplantene skal få stå i fred, blant annet.
...you are a child of the universe, just like the trees and the stars...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #2 på: 11 Mars 2006, 21:04:02 »
smøre fingrene inn i noe som kattene ikke liker lukten på, sitron, en krem med eukalyptus eller mynte, det griner de på nesen av!

Utlogget kris

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12 Mars 2006, 01:45:53 »
Hmmm... Men da vil de vel ikke klappes heller? Det er jo bare når jeg klapper pusen min at han innimellom napper litt i meg med tennene.
...you are a child of the universe, just like the trees and the stars...