Skrevet av Emne: Noen som har prøvd friskies kattesand?  (Lest 1085 ganger)

Utlogget micha

• Spretten katt
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Home sweet home
Noen som har prøvd friskies kattesand?
« på: 07 Mars 2006, 20:02:14 »
Friskies catfresh er helt super. :jippi[1]:

jeg har prøvd massse forskjellige typer av kattesand og finner som aldri noe som klomper kattetisse.
Men den her klumper og håller sig klumpete førde om Tindra graver nere i kattesanden.
Mye lettere å hålle rent.
Michelle, Tindra + 5 små

Heidi K

• Gjest
SV: Noen som har prøvd friskies kattesand?
« Svar #1 på: 07 Mars 2006, 20:14:07 »
Er ikke så glad i noe butikksand. Kjøper det bare til "reservedoen" her.

Ellers bruker jeg EverClean og er superfornøyd. Klumper kjempemasse og null lukt. Og en sånn boks varer jo leeeenge. :biggrin:

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 07 Mars 2006, 20:19:25 »
Bruker ikke klumpesand til vanlig,men om jeg har do i kjøkkenet,så har jeg brukt Friskies sin.Liker den veldig godt.
Men den er ikke enda prøvd ut på stinkende hannkatt tiss,kanskje jeg forandrer mening da :icon_lol:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #3 på: 08 Mars 2006, 14:58:46 »
Jeg er veldig fornøyd med friskies sanden :icon_smile:
Bor såpass langt fra dyrebutikk, så må sverge til butikk-sand... Jeg synes den holder vanvittig godt på lukten,jeg :whistling:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 Mars 2006, 15:01:37 »
Friskies er mer enn bra nok, pleier å kjøpe Euroshopper vi, like god men billigere  :biggrin: ( sånn blå pose, fås kjøpt på rimi blant annet )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #5 på: 08 Mars 2006, 18:32:17 »
Jeg brukte friskies sanden før og var egentlig ganske fornøyd med edn. Så fikk jeg et innfall i dyrebutikken og kjøpte Cat Litter Pearls. Det er det beste jeg noengang har gjort! Det er helt supert :icon_smile:
Bare å fjerne bæsjen daglig så trenger man ikke bytte perler før etter en mnd(står det på pakka,jeg har 2 så jeg bytter etter 2 uker)
Var jo ganske skeptisk,men det lukter ikke og er helt tørt. Og kattene er fornøyd. Hvis ikke hadde de nemlig sagt i fra i form av å tisse på tingene mine...
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #6 på: 14 Mars 2006, 11:59:53 »
Jeg har prøvd Friskies catfresh nå (eller rettere sagt mine firbeinte) og jeg syns ikke den klumper seg! Klumpene deler seg og blir til sand :(
Men den lukter ingenting og kattene liker den framfor den vi brukte før (Lidl sin). Har en do med Lidl sin og en med Friskies.
Lidl sin klumper veldig bra, men den støver sinnsykt og det er vel ikke bra for kattene å få i seg (spesielt hvis de har allergi) og jeg må tørke støv hver eneste dag.

Nå har jeg kjøpt noe på svinesund etter anbefaling av en perser-dame typen jobber sammen med, Vitakraft Compact. Håper den duger, ellers får jeg bare fortsette å prøve meg fram...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #7 på: 14 Mars 2006, 18:51:10 »
Jeg har prøvd Friskies catfresh nå (eller rettere sagt mine firbeinte) og jeg syns ikke den klumper seg! Klumpene deler seg og blir til sand :(

Helt enig, må bruke den som krise løsning nå, syns ikke den klumper seg i det hele tatt! Ikke holder den på lukta heller. Men må man så må man. Skal prøve Cat Exclusive sin nå i morgen. ;)

Linda

• Gjest
« Svar #8 på: 14 Mars 2006, 19:23:10 »
Skal prøve Cat Exclusive sin nå i morgen. ;)
Tror du kommer til å bli fornøyd :icon_smile: Jeg bruker den, og selv med en fertil hannkatt i huset lukter det ikke nevneverdig av kassen.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #9 på: 14 Mars 2006, 19:25:30 »
Phui, det var bra, for nå lukter det ikke noe særlig av kassa....

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #10 på: 14 Mars 2006, 19:37:26 »
Jeg har en kattesand fra Sverige som heter Nature Cat Gold. Den koster bare 89 svenske kr :icon_smile:
Sanden er grov og litt mørk i fargen, den klumper seg og lukter ikke  :jippi[1]:

Jeg har også tenkt til å prøve en annen kattesand i Sverige, som er ikke er så grov, den er visstnok like bra og koster det samme..
Men jeg husker ikke hva den heter  :icon_rolleyes:
« Siste redigering: 14 Mars 2006, 19:40:27 av UP »
"Handling betyr mer enn ord..."

Attack`s

• Gjest
« Svar #11 på: 14 Mars 2006, 21:15:36 »
Skjønner godt dere som enten har kresne katter eller lever slik at doen er i nærheten.
Jeg disponerer et helt hus,og har doene i kjelleren...derav lukter det ingeniting.
Men jeg må såklart bytte sanden ut tittere da...ulempe.

Når Gloria ankommer blir det do på kjøkkenet en liten stund fremover til hun er kjent...da med klumpesand.

Heidi K

• Gjest
« Svar #12 på: 14 Mars 2006, 21:33:47 »
Skjønner godt dere som enten har kresne katter eller lever slik at doen er i nærheten.
Jeg disponerer et helt hus,og har doene i kjelleren...derav lukter det ingeniting.
Men jeg må såklart bytte sanden ut tittere da...ulempe.

Når Gloria ankommer blir det do på kjøkkenet en liten stund fremover til hun er kjent...da med klumpesand.

Sant det. Jeg er nødt til å ha en god sand for ikke å bli slått i svime av lukta i leiligheta :) + i tillegg at det er innekatter.
Har nå 2 doer i tilegg, så ikke en skal bli nedgrisa max på null tid.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #13 på: 14 Mars 2006, 21:45:13 »
Jeg brukte friskies sanden før og var egentlig ganske fornøyd med edn. Så fikk jeg et innfall i dyrebutikken og kjøpte Cat Litter Pearls. Det er det beste jeg noengang har gjort! Det er helt supert :icon_smile:
Bare å fjerne bæsjen daglig så trenger man ikke bytte perler før etter en mnd(står det på pakka,jeg har 2 så jeg bytter etter 2 uker)
Var jo ganske skeptisk,men det lukter ikke og er helt tørt. Og kattene er fornøyd. Hvis ikke hadde de nemlig sagt i fra i form av å tisse på tingene mine...
Jaaaaa! :jippi[1]: Endelig noen som er enige med meg!!
Beste jeg og har prøvd!!!!! :icon_smile: