Skrevet av Emne: Røyter  (Lest 1947 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Røyter
« på: 06 Mars 2006, 01:11:52 »
Kattene mine røyter slik for tiden, vi har hår OVERALT! Det er ikke rå å ta borti den en gang før man har hår i munnen, øynene og nesen. Det er EKSTREMT for tiden, er det fordi det holder på å bli vår ute? De er jo innekatter, trodde ikke de ble påvirket av miljøet ute på den måten. Er ikke så altfor lenge siden de blei bada heller, Faramir for 14 dager sia. Tror dere det hjelper litt med å ta en runde i dusjen på alle i hop? Et kjapt bad med kun 1 sjamponering? Og så mye børsting etterpå? Har gått til innkjøp av hindesbørsten og hårmagnet, i håp om å få bukt med det verste. Vet at man må regne med litt hår når man har innekatter, spesielt innekatter, men nå er det voldsomt her!  :fnis[1]: Alle tre spiser for fra RC. Alle tips mottas med takk!  :icon_confused:

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
SV: Røyter
« Svar #1 på: 06 Mars 2006, 11:00:37 »
Velkommen i klubben :icon_wink:Dette er den verste tiden når det gjelder røyting. Bading, børsting og kamming er det eneste botemiddelet.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06 Mars 2006, 14:37:40 »
Ja, det var det jeg ante meg.. hehe.. så i kveld blir det badings!  :biggrin:

Utlogget Zita

• Mamma
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #3 på: 06 Mars 2006, 15:03:58 »
Sliter med samme problemet her, men virker som det kun er ragdollen og ikke mainecoonene som røyter.
Mulig det er mer merkbart med henne,som har lys ,fluffy pels.... ???

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #4 på: 06 Mars 2006, 15:06:12 »
Ja, nå har jeg bestilt Hindes børsten og en slik hårmagnet som fjerner hår fra tepper, klær, gardiner, sofa o.l. så nå blir det saker!  :hihi[1]:

Utlogget Zita

• Mamma
    • Vis profil
« Svar #5 på: 06 Mars 2006, 15:11:31 »
Ja, nå har jeg bestilt Hindes børsten og en slik hårmagnet som fjerner hår fra tepper, klær, gardiner, sofa o.l. så nå blir det saker!  :hihi[1]:
Den hårmagneten har jeg :biggrin: liker den kjempegodt. Er så greit å slippe å dra frem støvsugeren hver gang det er ett hvitt pelsteppe i sofaen.

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #6 på: 06 Mars 2006, 16:11:22 »
Jeg tror at min katt røyter fordi at den er så lite ute, den er bare på do og så er det inn igjen.

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Linda

• Gjest
« Svar #7 på: 06 Mars 2006, 16:20:46 »
Her er det bare huskatten som røyter nevneverdig, men hun røyter til gjengjeld nok for ti  ::) Ikke hjelper det å børste henne heller, selv om jeg børster henne fem ganger om dagen kommer det opp digre hårball-monstre flere ganger i uka..

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 06 Mars 2006, 18:56:56 »
Hva er denne hårmagneten?? Jeg har også en god del pels rundt omkring. Har funnet en genial måte å fjerne hår fra sofa/stol. Pusseskinn! Det funker som bare det. Vri den opp godt og bare tørk over sofaen så er den så godt som fri for hår. Men denne hårmagneten høres spennende ut..
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Attack`s

• Gjest
« Svar #9 på: 06 Mars 2006, 19:39:46 »
Det er jo årstid for røyting nå.
Jeg gredde av en bærepose med hår på hunden for noen uker siden  :icon_eek:
,trodde han var syk før jeg kom på aha,det er jo røytetid. :icon_biggrin:
Er heldigvis ikke så ille nå lenger.
Kattene røyter også godt nå,og dem er jo bare inne,da kattegården ikke rakk å fikses på før kong vinter stod for døren.

Men der er en katt som røyter minimalt,og det er Cali som får 3ml lakseolje (salmonpet) annen hver dag-det skal hjelpe mot røyting.Han begynte å få det pga allergi.
Så nå er allergi borte,det samme er røytingen :icon_smile:
Jeg slapp en kortison katt og en røytekatt i en smekk.

Så syns dere røytingen er ille,kanskje litt mer tross av at det er mars,så kanskje kattene deres mangler litt vitaminer som finnes i fisk. :icon_wink:

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #10 på: 06 Mars 2006, 21:05:25 »
Attack's: Hvor får en tak i Salmonpet?

Utlogget Zita

• Mamma
    • Vis profil
« Svar #11 på: 06 Mars 2006, 21:37:52 »
Tror de fleste dyrebutikker har det.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #12 på: 06 Mars 2006, 22:31:31 »
Nå har alle fire (les: meg også) fått dusja seg, det var litt av en dugnad! Jeg satt i dusjen, med en katt i gangen, starta med eldstemann, og så satt søstra mi og tørka... hehe... ble så tilgrisa med hår at jeg måtte dusje jeg også, selv om jeg var våt inntil skinnet fra før...  :humre: Så nå er de sure hele gjengen. Håper jeg får blidgjort de med litt fisk. Faramir er den lateste av de alle, han gidde rett å slett ikke å vaske seg til han er tørr. Så nå skal vi frem med hårføhnern.  :fnis[1]:

Hårmagneten kjøpte jeg på Zoosupply på nettet.

Attack`s

• Gjest
« Svar #13 på: 06 Mars 2006, 23:20:08 »
Attack's: Hvor får en tak i Salmonpet?

http://www.salmopet.no/om_salmopet.htm

Se på linker.Jeg kjøpte mine flasker på Canis :icon_smile:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #14 på: 06 Mars 2006, 23:28:40 »
Hehe! Hørtes kjent ut, ja!!! :biggrin:
Kattehår i maten, kattehår i pepsien, sofaen, klærne- ikke minst...ja- rett og slett overalt!!!
Hadde nesten glemt ut hvordan det var...
Må børste hver dag... :crazyII[1]:
Noen av dere som har tips mot statisk pels?? Det gnistrer jo når jeg tar i Lucky etter at jeg har børstet henne...Det er jo ikke noe særlig. :icon_frown:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #15 på: 06 Mars 2006, 23:34:16 »
Det finnes sprayer for det på stargate.nu, men å bruke børster av naturlig bust (svinebust f eks) er også bra. Ikke plast og metall børster da med andre ord.

Linda

• Gjest
« Svar #16 på: 06 Mars 2006, 23:48:12 »
Noen av dere som har tips mot statisk pels?? Det gnistrer jo når jeg tar i Lucky etter at jeg har børstet henne...Det er jo ikke noe særlig. :icon_frown:
Antistatspray :icon_smile: Jeg bruker alltid det når jeg børster mine :) Ring5 coat gloss fungerer kjempebra, og finnes på dyrebutikker. Jeg børster også med metallkam istedetfor vanlig børste, synes den er helt super :icon_smile:
« Siste redigering: 06 Mars 2006, 23:49:48 av Linda »

Siljepilje

• Gjest
« Svar #17 på: 06 Mars 2006, 23:51:44 »
Det finnes sprayer for det på stargate.nu, men å bruke børster av naturlig bust (svinebust f eks) er også bra. Ikke plast og metall børster da med andre ord.
Hmmm... kanskje det er metallbørsten som gjør det? Jeg bruker en metallbørste, og siden en naturhårskost med myk bust. Lucky har så lang pels (6-7 cm) at den må børstes med en "taggebørste". Kanskje jeg finner denne i et annet materiale enn metall? :katt1:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #18 på: 06 Mars 2006, 23:53:38 »
Antistatspray :icon_smile: Jeg bruker alltid det når jeg børster mine :) Ring5 coat gloss fungerer kjempebra, og finnes på dyrebutikker. Jeg børster også med metallkam istedetfor vanlig børste, synes den er helt super :icon_smile:
Er ring5coat gloss en spray? :icon_question:

Linda

• Gjest
« Svar #19 på: 06 Mars 2006, 23:55:16 »
Er ring5coat gloss en spray? :icon_question:
Jepp  :icon_smile: En ganske stor flaske, ikke så dyr heller. Har hatt min i åresvis og det har knapt minsket på innholdet selv om jeg børster og sprayer flere ganger om dagen her :icon_smile: