Skrevet av Emne: pus ute i kulde  (Lest 889 ganger)

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
pus ute i kulde
« på: 03 Mars 2006, 10:12:15 »
Må bare dele noen tanker med dere her inne nå... Naboen min har verdens nydeligste katt... Men naboen er ikke så veldig snill mot den synes jeg... Pusen er ute hele natten uansett om det er minusgrader eller plussgrader,snø eller regn... Idag tidlig var det 18 kuldegrader her, og jeg våknet av at den mjauet veldig utenfor.. Håper at den ble sluppet inn da.. Stakkars liten!!!!
Jeg snakket med ham igår, for pusen fikk juling av en stor hannkatt på søndag kveld, så vi ringte på og sa ifra til ham.. Men de tok den ikke med til vet eller noe, bare lar katten gå ute i all slags vær...

Han fortalte meg igår at de hadde tatt inn tissekassen til henne igjen(hun har ikke hatt noen inne på flere år), men da hun ikke skjønte hvordan hun skulle bruke den, og tisset og bæsjet utenfor kassen,så ble hun kastet ut igjen.. Åhhhh jeg blir så sint.....

Han sa også at de "måtte ta henne snart", for hun var blitt så aggressiv i det siste(kanskje ikke så rart tenkte jeg, hvis hun aldri får kos). jeg sa til ham at det kanskje var det beste, så hun slapp det livet hun hadde nå....
De vil nemlig ikke ha henne så mye inne selv om pus vil det, for hun klorer på møblene... Ja jeg blir sint på sånne folk!!!
Hva skal sånne med kjæledyr?
Noen som har noen tips om hva jeg kan si til naboen?

Synes dette grenser veldig til "dyremishandling" jeg...
Noen som har noen formeninger rundt dette?
Er det bra at katter er ute i så mange kuldegrader da?
Og jeg kan vel ikke begynne og ta henne inn, for da har jeg vel gjort det helt store, og blir ikke kvitt henne igjen?

Åååååh blir så sint.. stakkars pus tenker jeg....

"fiamor"

Linda

• Gjest
SV: pus ute i kulde
« Svar #1 på: 03 Mars 2006, 10:16:35 »
Høres nesten ut som naboen min det der  :icon_mad: Nei, katter har absolutt ikke godt av å være ute når det er så kaldt. De er jo ørkendyr, og ikke tilpasset norsk vinterklima. Riktignok utvikler katter som er mye ute om vinteren en mye tykkere pels, men de indre organene kan allikevel forfryse og katten kan bli alvorlig syk og/eller dø. Katten til en kollega av min mor fikk lungebetennelse etter å ha vært ute i kaldt vintervær.

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
« Svar #2 på: 03 Mars 2006, 12:14:50 »
Jeg har også en håpløs nabo som bor i 2 etg. Katten hennes er nesten aldri ute selv når hun er borte i flere dager  :icon_mad: Her om dagen var det blod spor etter katten hennes på trappa, uten at hun brydde seg om det  :icon_sad: Katter klarer seg jo selv  :icon_mad:
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Kjønn: Kvinne
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03 Mars 2006, 14:36:42 »
Jeg har OGSÅ en nabo som lar katten være ute i kuldegrader. Hva er det med disse naboene???  :icon_surprised:
Den sitter å stirrer inn i stua vårs og mjauer når vi er i nærheten av viduet. Det er hjerteskjærende! Dessuten ligger jo innekatten min i vinduskarmen og antagelig peker nese til han eller noe sånt...

Den løper inn i gangen vår når vi skal ut hoveddøra og jeg må lempe den ut igjen. Stakars...
Andre ganger ser jeg at den sitter på panseret på bilen etter jeg har vært ute og kjørt, men det unner jeg den bare. Klart den skal få sitte og varme seg på bilen min!  :love:

Det virker som om den katten er ute hele tiden. Min teori er at barna har mast seg til katt da de var yngre og nå er de ikke så interesserte lenger og kanskje katten er litt til bry for de voksne i huset. Ser at de roper på den og så er det ut etter en kort stund.  :skjelveleppe:
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 03 Mars 2006, 22:52:57 »
Tror dessverre der er mange slike som tror kattene klarer seg bra..dem har jo pels :icon_mad: :icon_mad: :icon_mad:
Skulle vært regler for å ha katter.
Enten pålagt med katteluker eller et isolert hus med varmelampe i tilfelle en ikke fikk inn kattepusen sin.
Slik at katten hadde en mulighet til å komme seg inn i varmen.

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04 Mars 2006, 08:36:32 »
Jeg må jo innrømme at mine katter går ute når det er kaldt. Dog ikke 18 blå. Men de er gjerne ute i 10 minus. Jeg slipper de inn og ut som det passer dem. Men vil de ikke inn på kvelden så legger jeg meg. Dette medfører selvfølgelig at jeg må opp midt i natten å slippe de inn. Noe jeg gjør med glede!! Det er jo mine elskede...
Jeg har også gått på jobb mens katten er ute. De har en stor eske med ull og feecepledd stående ute. Mine katter er norsk skogkatt og jeg syns de takler kulda bra. selvom jeg hadde foretrukket å ha de inne..
Så jeg syns katten selv skal bedømme om det er for kaldt. Men å ikke slippe inn katten i huset er jo helt hårreisende! Hvorfor har man da katt? Jeg vil oppfordre folk yil å melde fra til dyrebeskyttelsen når dyr blir vanskjøttet eller mishandlet!
Stolt av pusene ProMille og Tjukken