Skrevet av Emne: Er jeg uansvarlig ?  (Lest 1607 ganger)

Kismet

• Gjest
Er jeg uansvarlig ?
« på: 24 Mars 2006, 09:07:45 »
Jeg skal reise bort en uke i påsken, og kattene skal være hjemme, men venninnen min skal stikke innom og gi de mat, vann og rense doene.

Samboeren min mener at venninnen min burde tatt med seg kattene mine hjem til seg slik at de kunne bodd hos henne.

Jeg vil at kattene skal være hjemme hos oss, der de er vant til å bo og føler seg trygge.
Det er ikke det at jeg ikke stoler på at de ville fått det bra hos venninnen min, men jeg tror ikke de føler seg så trygge om jeg er borte fra dem samtidig som de er på et helt nytt og ukjent sted. Hun har også både hund og katt, så jeg tror ikke det ville fungert så bra.

Han bekymrer seg for at de skal rive ned ting, og at det skal bli brann.

Jeg mener han krisemaksimerer, i og med at de ikke skal være helt alene, men ha tilsyn.

Hva mener dere om saken ?

De skal i praksis være alene fra lørdag formiddag til fredag midt på dagen, mens venninnen min stikker innom med jevne mellomrom og passer på at alt er bra med dem.

Utlogget Luna

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 10
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Er jeg uansvarlig ?
« Svar #1 på: 24 Mars 2006, 09:17:07 »
Om det er nokken som er innom og ser til og koser med kattane i alle fall et par gonga for dagen så skulle det gå greit. Om det er fleire katta så får dei jo selskap i kverandre og. Hadde det vore berre en katt hadde det nok blitt for mykje tid aleine.

Utlogget Cirkumpolare

• Kattunge
  • **
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #2 på: 24 Mars 2006, 09:22:32 »
Jeg synes ikke du er uansvarlig. Vi har kattepass når vi er på ferie nettopp for at kattene skal få være hjemme der de er kjent. Så lenge de har hverandre, ikke kan skade seg , mat og vann så klarer de seg fint. Jeg bruker å ha radioen på når jeg er borte. Katter elsker musikk og radioprat.

Sissel

• Gjest
« Svar #3 på: 24 Mars 2006, 09:24:20 »
Jeg har gjort akkurat som deg Kismet når jeg har vært borte. Kattene får være hjemme der de føler seg trygg, og så har jeg noen til å se etter dem.

Sissel

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #4 på: 24 Mars 2006, 10:25:44 »
Du er ikke uansvarlig!
Vi har vært en uke på ferie og de tre kattene har vært hjemme alene. Svigerfar har kommet to ganger om dagen og gitt de mat, vann og renset doene. Syns det er mye bedre at de er hjemme hvor de er trygge enn at de kommer til et ukjent sted!

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #5 på: 24 Mars 2006, 11:43:12 »
Du er overhode ikke uannsvarlig!
Så lenge venninna de kommer over hverdag å mater å ser etter de!

Når vi reiser bort vet Dennis at han bare kan gå ned til bestemor å få mat, så vi har det ganske greit når vi reiser bort! :)

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 24 Mars 2006, 15:17:27 »
Jeg bare skriver under,jeg. gjør akkurat det samme med mine...
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #7 på: 24 Mars 2006, 18:20:00 »
Jeg også, får noen til å se etter. Hvorfor stresse de mer enn ytterst nødvendig?

Linda

• Gjest
« Svar #8 på: 24 Mars 2006, 18:22:22 »
Så lenge man har noen som ser til katten et par ganger om dagen synes jeg det er helt greit å la de være hjemme.  :icon_smile:

Kismet

• Gjest
« Svar #9 på: 24 Mars 2006, 20:58:49 »
Takk for svar, da lar jeg de være hjemme som planlagt.

Attack`s

• Gjest
« Svar #10 på: 25 Mars 2006, 15:04:35 »
Katter har det mye bedre hjemme i sine kjente omgivelser.
Når jeg reiser til Tyskland vil min pappa komme innom 2-4 ganger om dagen å stelle kattene,doene,påfyll av mat osv.
Pjokken min skal reise til barnevakt og hunden reiser til en tante av en venninne av meg som har diger hundegård og en hund selv.

Tror kattene kommer til å fryde seg jeg,oooooh,hjemme alene,hva skal dem finne på av sprell da?Hjemme alene fest? :icon_eek: :icon_lol:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #11 på: 25 Mars 2006, 15:41:31 »
:icon_lol: hjemmealene fest ja! Hva skal du i tyskland da Attack's? Om jeg får spørre?

Attack`s

• Gjest
« Svar #12 på: 25 Mars 2006, 16:24:41 »
Hente hjem dem beryktede Gloria :icon_twisted:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #13 på: 25 Mars 2006, 16:27:55 »
Stemmer det ja! Søte Gloria! :love: Du får bombardere oss med bilder når hun kommer...

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #14 på: 28 Mars 2006, 13:15:25 »
Neida, du er ikke uansvarlig ;) Jeg syns hvertfall ikke det. Skal gjøre det samme selv i neste uke. Når jeg drar til Spania, kommer ei venninne og ser til de 1-2 timer om dagen. Dessuten er det alltid noen hjemme i huset jeg bor i .
Det går fint!  :biggrin:

Damrongs

• Gjest
« Svar #15 på: 28 Mars 2006, 14:31:25 »
 Om du har mulighet til og la radio stå på,slik at pus hører stemmer .Det gjør vi når vi reiser på helgetur uten katter

Brit

Kismet

• Gjest
« Svar #16 på: 28 Mars 2006, 18:26:59 »
Takker for tips :)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #17 på: 28 Mars 2006, 23:28:32 »
Jeg tror også du gjør det rette, jeg ville gjort det samme. Heller det enn å stresse op kattene ved å ta det med til en fremmed plass. Bare kattene får jevnlig tilsyn, så klarer de seg fint, jeg ville gjerne sagt ca to ganger pr dag jeg da.

Utlogget September7

• Fin pus
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #18 på: 29 Mars 2006, 01:45:57 »
Når vi har reist bort, uten katta som når vi dro med Kielferga, så var småjentene (10 og 13, med mamma) i huset her hos han. Lekte, så filmer og ga han mat og vann. Så du kan slappe av. Det er bedre for dem at de er hjemme enn i fremmede omgivelser. :)
Klem fra September7 :)

Kismet

• Gjest
« Svar #19 på: 29 Mars 2006, 07:44:32 »
Ser ut som om samtlige har samme syn på meg som dette, så da blir pusene der de hører hjemme med tilsyn med god samvittighet.