Skrevet av Emne: sandkasse  (Lest 672 ganger)

Utlogget Katerundich

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
sandkasse
« på: 07 Mars 2006, 11:45:26 »
eg skal få meg ein til katt og lurer på om eg må også få ein til sandkasse eller om begge to kan gå på same kasse. er sandkassen noko som katten ser på som sin eiendel som nødig skal deles med andre? eg har helst lyst å berre ha ein kasse.

heike

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Kjønn: Kvinne
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
SV: sandkasse
« Svar #1 på: 07 Mars 2006, 11:49:37 »
Det skal som regel gå bra å dele! Bare prøv du.
Har bare èn katt selv, så dem som har opplevt evt komlikasjoner får svare for seg, men har lest på forumet om de som har flere katter der alle bruker samme do.  :x-fingre[1]:
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07 Mars 2006, 11:59:52 »
Våre bruker samme do uten problemer, men har du mer enn 2- 3 katter, er det på tide med en kasse til  :icon_smile:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 07 Mars 2006, 12:43:49 »
Kan du ikke sette opp en til kasse sånn i starten,kjøpe en liten kattedo,eller skaffe deg en billig balje?
Ikke alle katter liker å dele do,mens andre lærer å dele,mens noen syns det er topp å dele.
Det er ikke så mye forskjell fra 1-2 doer.

Kismet

• Gjest
« Svar #4 på: 07 Mars 2006, 12:49:37 »
Jeg har to katter og èn do, det fungerer fint.
Om det vil fungere for deg, kommer an på kattene.
Noen katter aksepterer å dele do, mens andre insisterer på hver sin.

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #5 på: 07 Mars 2006, 13:38:11 »
Jeg måtte ha to doer de første mnd. Tchibi nekta å bruke "stordoen" om det ikke var absolutt nødvendig, og tissa heller i gangen. Vi kjøpte en ekstra do til henne, og det gikk fint, men også Rocky foretrakk ny-doen, selv om den var altfor liten!  :fnis[1]: Så eter et par mnd kutta vi ut "lilledoen", (den begynte å bli litt for liten også") og nå går det helt fint å dele! ;D

Linda

• Gjest
« Svar #6 på: 07 Mars 2006, 14:02:10 »
Jeg ville helt klart hatt to kasser. Veterinæren min mener man bør ha en do mer enn man har katt (!), men det blir kanskje litt i meste laget. Jeg har to kasser til tre katter, og det fungerer helt fint.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07 Mars 2006, 15:14:36 »
Når Faramir var liten, hadde han egen kasse på kjøkkenet, der han låg om natten. Når han ble litt større delte han med Shakira. Nå deler alle tre samme, i og med at Ozzy også har blitt innekatt!  :icon_smile:

Utlogget Birman

• Fin pus
  • Takket: 4
    • Vis profil
    • Bamse og Dennis hjemmeside!
« Svar #8 på: 14 Mars 2006, 17:50:06 »
Jeg har to katter som begge deler do :icon_smile:
Da Dennis var ny, hadde han en liten en for seg selv, vel og merke. Doen blir absolutt ikke overfylt, og ingen av kattene har problemer med å gå på samme do. Skulle jeg derimot hatt enda en til, så hadde jeg nok vurdert enda en do :wink[1]:
Et hjem uten en katt er bare et hus....

Heidi K

• Gjest
« Svar #9 på: 14 Mars 2006, 17:58:44 »
Jeg har 2 katter og 2 doer.

Syns det er veldig greit. Blir så fort "fullt" :icon_idea: i bare en do. Føles ut som jeg ikke gjør annet en å renske i doen, når jeg hadde 1.