Skrevet av Emne: Åhh!!  (Lest 1938 ganger)

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kjønn: Kvinne
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
Åhh!!
« på: 26 Februar 2006, 00:57:25 »
Det er så mange uvitende mennesker der ute!

Jeg tenker på ting som har med alder på kattunger, omplasserng, allergi osv..(som vanlig)   ::)

Hele tiden er det de samme grunnene til at kattene må omplasseres/gis bort/selges:

Allergi
Flytting
Eiere har fått hund
Eiere har ikke tid til katten lenger

Noen som kommer på flere grunner?

Jeg satt å leste litt på nettet og det er nesten alltid noe som provoserer meg..  :icon_exclaim:

Det var for eksempel en hannkatt på nesten 2 år, som skulle selges, katten hadde foreløbig vært innekatt, men måtte selges fordi han søkte etter friheten ute..Hva vet han om friheten ute? Han har jo aldri vært ute! Dårlig unnskyldning..

Og det er stadig vekk de kattene som blir omplassert grunnet flytting. Er det ingen som kan ta med seg katten sin da? Katten er da et familiemedlem som selvfølgelig, etter min mening da, skal være med på flyttingen!  :icon_question:

Også er det kattunger fra 3 måneder, 10 uker + - som gis bort pga allergi...Visste de ikke om allergien før de skaffet seg katt? Jeg skjønner at allergi kan komme "snikende", men når kattene er så små, burde man ha visst det før man skaffet seg katten...

De som ønsker seg en kattunge skriver også mye rart.. "Katten skal ikke klore på møbler"  "Katten skal være glad i barn og utelivet"  osv.. Når det er snakk om en liten kattunge, så har du ingen garantier for at den ikke klorerer på møbler, eller at den er glad i barn og utelivet...Tullete..

Nei, det er for lett og skaffe seg og kvitte seg med dyra sine om dagen. De blir ikke sett på som et levende vesen, men som en gjenstand..

Noen som er enig/uenig i noe av det jeg har skrevet?
"Handling betyr mer enn ord..."

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
SV: Åhh!!
« Svar #1 på: 26 Februar 2006, 01:18:34 »
Helt enig i det du sier  :icon_wink: Hadde vært litt morsomt å satt det litt på spissen og byttet ut ordet katt med unge og sett om folk hadde reagert mer da  :whistling: sier ikke at man skal sammenligne 100 % men ærlig talt, katten er også et familiemedlem, hunder blir f. eks ikke omplassert så mye som katter ( selv om det også skjer ofte )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 26 Februar 2006, 02:32:16 »
På et annet forum hadde jeg lenge skrevet i signaturen min:
Jeg omplasserte barna mine,kattene ble allergiske :icon_lol:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #3 på: 26 Februar 2006, 02:36:33 »
Hehe...fikk du noen reaksjoner på det?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 26 Februar 2006, 03:06:49 »
Bare at de syns det var en genial ting å ha i signaturen :icon_smile:

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #5 på: 26 Februar 2006, 11:51:06 »
Tenk om man hadde satt inn en "tulle" anonse, og skrevet barn byttes ut med katt...
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #6 på: 26 Februar 2006, 13:01:46 »
Tenk om man hadde satt inn en "tulle" anonse, og skrevet barn byttes ut med katt...

Det hadde vært moro da!  :icon_lol: Spennende å se hvilke reaksjoner som hadde kommet..

"Vi har fått oss katt, og må dessverre omplassere barna våre"

"Vi skal flytte til en leilighet der det ikke er tillatt med barn, noen som er intressert i å ta over to søte søsken? Alt utstyr følger med"

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26 Februar 2006, 13:31:00 »
100% enig med dere andre her! Mange uvitende folk!  :icon_mad:

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04 Mars 2006, 10:28:56 »
Føler meg nesten litt truffet her.. Har nemlig nettopp omplassert en av kattene mine pga flytting. Og det var alt annet enn gøy :icon_cry:
Jeg hadde 3 katter og det blir for mye der jeg skal flytte. Var aldri planen å ha så mange katter og hun jeg har omplassert kom til meg som utsultet kattunge fra en bakgård. Orket ikke tanken på at den lille nydeligste pusen skulle avlives. Så jeg tok hun inn i varmen,ga hun mat,vaksinerte og steriliserte. Av ganske personlige og ulykkelige omstendigheter er jeg nødt til å flytte og har dessverre ikke råd til å kjøpe et sted som egner seg for alle 3. Så jeg fant verdens beste familie til hun. Jeg er hjertens enig i at alle må tenke seg godt om før de anskaffer seg katt(dyr generelt). Det er mye bruk og kast mentalitet der ute..
Men vær så snille å ikke fei alle over en kam. For det fins de som gråter når de må omplassere sin kjære... :icon_cry:
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #9 på: 04 Mars 2006, 11:46:51 »
Syntes det er så dårlige grunner at det er helt kvalmt.
Har de allergi, hva er da vitsen å kjøpe eller skaffe seg en katt?

Vi skal flytte til sommeren, men det er jo ikke så langt, vi flytter ikke fra byen, men selfølgelig kvitter jeg meg ikke med Dennis av den grunn, kunne aldri ha gjort noe sånt, det er helt forferdelig.

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04 Mars 2006, 13:12:19 »
Alle har forskjellige grunner til å omplassere, de vi vil til livs er de som "plutselig" får allergi osv  :icon_mad:

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04 Mars 2006, 13:41:06 »
Alle har forskjellige grunner til å omplassere, de vi vil til livs er de som "plutselig" får allergi osv  :icon_mad:
Det vil selvfølgelig jeg og. Bare en liten bønn om at man ikke dømmer alle. Det er ganske sårt for noen... :icon_sad:
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #12 på: 04 Mars 2006, 21:22:17 »
Her er et av mange eksempler som jeg ikke liker:

http://www.annonse.no/classified/view_classified_ad.asp?aid=120270&Query=catid=470|mcat=0|catName=Katt|

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #13 på: 04 Mars 2006, 23:10:35 »
Se her:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7124928&sid=11ae5fELAm579514&pos=16&tot=101

Blir så irritert på denne dama! Hvorfor skaffet hun seg denne katten, hvis hun visste at han ikke kunne være innekatt??  :icon_mad:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04 Mars 2006, 23:14:55 »
Bare en unnskylding for å kvitte seg med katten, står jo at katten er vant med å være inne, og eneste grunn til at den vil ut litt nå er at den begynner å bli kjønnsmoden.

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #15 på: 04 Mars 2006, 23:24:34 »
Det vil selvfølgelig jeg og. Bare en liten bønn om at man ikke dømmer alle. Det er ganske sårt for noen... :icon_sad:

Jeg dømmer ikke alle.. 
Men jeg tror også at det er en del mennesker som bruker allergi og flytting som en unnskyldning for å bli kvitt katten/e sine...  :icon_mad:

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #16 på: 04 Mars 2006, 23:40:47 »
Jeg må bare nevne en ting til..

Alt HASTER så veldig med disse kattene som gis bort  :icon_mad:

Når noen er allergiske så HASTER det så fælt, hvis ingen har dødd av denne allergien ennå, ja da har dem vel tid til å finne et godt hjem  :crazyII[1]:

Og når det er flytting det er snakk om, da HASTER det også...Det er vel ingen som flytter på 123? De må da ha visst om denne flyttingen i allefall en liten stund  :icon_mad:

Plutselig må kattene ut i en full fart!

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #17 på: 04 Mars 2006, 23:54:06 »
Les dette:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7074292&sid=11ae5fELAm307162&pos=50&tot=101&page=2

Legg merke til hva som skal skje hvis han ikke blir omplassert..Hva er "kverkeren" ?

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #18 på: 05 Mars 2006, 00:02:06 »

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #19 på: 05 Mars 2006, 00:25:39 »
Det som irriterer med slike annonser er at det bare står at de gis bort og ingen presisering at det ikke skjer før etter 12. (evt. 10.) uke... Da pleier jeg å skrive en mail og legge ved vedlegg om nedre grense for adskillelse fra mora og krysser fingrene for at de tar det til følge. Pleier aldri å svare meg...
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"