Det er så mange uvitende mennesker der ute!
Jeg tenker på ting som har med alder på kattunger, omplasserng, allergi osv..(som vanlig) :

Hele tiden er det de samme grunnene til at kattene må omplasseres/gis bort/selges:
Allergi
Flytting
Eiere har fått hund
Eiere har ikke tid til katten lenger
Noen som kommer på flere grunner?
Jeg satt å leste litt på nettet og det er nesten alltid noe som provoserer meg..

Det var for eksempel en hannkatt på nesten 2 år, som skulle selges, katten hadde foreløbig vært innekatt, men måtte selges fordi han søkte etter friheten ute..Hva vet han om friheten ute? Han har jo aldri vært ute! Dårlig unnskyldning..
Og det er stadig vekk de kattene som blir omplassert grunnet flytting. Er det ingen som kan ta med seg katten sin da? Katten er da et familiemedlem som selvfølgelig, etter min mening da, skal være med på flyttingen!

Også er det kattunger fra 3 måneder, 10 uker + - som gis bort pga allergi...Visste de ikke om allergien før de skaffet seg katt? Jeg skjønner at allergi kan komme "snikende", men når kattene er så små, burde man ha visst det før man skaffet seg katten...
De som ønsker seg en kattunge skriver også mye rart.. "Katten skal ikke klore på møbler" "Katten skal være glad i barn og utelivet" osv.. Når det er snakk om en liten kattunge, så har du ingen garantier for at den ikke klorerer på møbler, eller at den er glad i barn og utelivet...Tullete..
Nei, det er for lett og skaffe seg og kvitte seg med dyra sine om dagen. De blir ikke sett på som et levende vesen, men som en gjenstand..
Noen som er enig/uenig i noe av det jeg har skrevet?