Få han kastrert fortest mulig slik at det er gjort før du får babyen
Så synes jeg at katten skal få seg ett eget rom der den kan føle seg trygg. Kanskje du kan ha ett kloremøbel og huler og forskjellig der. Tilbring mye tid med katten der, slik at når dere får gjester kan pusen heller gå dit når han blir redd istede for at den drar ut når den blir redd. Noen katter er bare redd fremmede folk, mens de elsker eierne.
NÅR den lille jenta kommer, så vis mye oppmerksomhet til kattene, og det jeg nå tenker med rommet er at katten kan gå dit å "gjemme" seg, mens du kan gå dit å være sammen med pus. Etterhvert vil katten bli kjent med lukten av babyen som vil sette seg i huset. Du kan feks legge inn en handduk som lukter baby (feks baby har ligget på den) eller en bamse som har ligget med baby, slik at ting ikke blir skummelt. Kanskje la pus være i stuen mens baby sover, at den ikke bare treffer baby når baby gråter. Og aldri press pusen til å være sammen med baby. Håper det var noen tips. Det med eget rom som katten kan gjemme seg på når den selv føler for det er noe jeg har veldig god erfaring på 
Takk for gode tips

Kastrering kommer til å skje iløpet av måneden, håper bare hormonene mine holder seg borte den dagen, ellers kommer jeg vel til å hylgrine hos dyrlegen
Han har allerede et rom han kan gå på (syrommet mitt), men han liker helst å være i nærheten av meg. Her om dagen sov han i vinduskarmen i stua, men da han oppdaget at jeg hadde gått på badet, kom han sjanglende inn dit og sovnet på gulvet

Men tenkte jeg skulle lage en kasse til ham som skal stå på syrommet slik at han har en fast plass å gjemme seg.
Foreløpig er vi bestemte på at jenta vår skal sove enten på eget rom eller ute i vogna, og da får jo katten fred for henne til å begynne med, og så får jeg bare håpe at han forstår at hun ikke er skummel.
Samboeren min har allerede fått beskjed om at det blir han som må ta seg av jenta de første timene etter vi er kommet hjem slik at jeg kan ta meg av katten, og utrolig nok protesterte han ikke, så han forstår vel kanskje hvor mye jeg bekymrer meg for dette ;)
Tror nok det kommer til å gå bedre enn jeg ser for meg, jeg håper ihvertfall det