Skrevet av Emne: Biting og oppkast  (Lest 262 ganger)

Kinemor

• Gjest
Biting og oppkast
« på: 21 Februar 2006, 11:21:56 »
hei, har en kattepus på 9 måneder nå, skipskatt. han biter på oss hele tiden og vil ikke kose, plages også med oppkast vær gang vi er ut å kjører bil, har vært en del ute å kjørd for å se om det gir seg, noe som det ikke gjør.. Er det noen som har noen tips, hvordan vi skal bli kvitt vitingen og oppkastingen i bil? Har han ikke i bur lengre, for da blir han rolig etter han har kastet opp, i buret gir han seg aldri. Vil gjerne ha tips.. Er en veldig vill kattunge..
« Siste redigering: 21 Februar 2006, 11:24:46 av Kinemor »

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Biting og oppkast
« Svar #1 på: 21 Februar 2006, 19:29:46 »
Bitingen: skubb han vekk og si nei til han hver gang han gjør det.
Spyingen: Slutt å ha han i bil, uten at det er helt nødvendig, dvs kun til dyrlegen, evt utstilling og slikt.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #2 på: 22 Februar 2006, 10:22:33 »
Må si meg enig med catzy. MEN jeg ville aldrig ha sluttet å ha han i buret da dere kjører. Da må du stoppe å ta ut oppkastet og legge rent i buret hannes.
Det pleier jeg å gjøre med mine dyr som kaster opp.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #3 på: 22 Februar 2006, 12:14:51 »
Da vi hadde Tammy merket vi at hun ikke likte å kjøre bil, hun dret på seg, og siklet noe verre pluss var helt varm stakkars. På hun så hjalp det faktisk å bli tatt ut av buret og bli kost med, da var hun helt rolig  :love:

Vet at det ikke er så lurt å ha pus uten bur, men et alternativ er faktisk å ha bånd på katten pluss ha vinduet litt åpent. Hjelper ganske så godt.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Tommelise

• Gjest
« Svar #4 på: 27 Februar 2006, 18:27:22 »

Gamlepusen vår er helt gal i bilen, men minstemann er flinkere. Har prøvd å ha han mye i bilen på kortere turer fra han var helt liten - for å venne han til det. Han liker ikke sitte i bur, da mjauer han en del og prøver å klore seg vei ut gjennom sprinklene. Men sovner i buret når vi står stille en stund... en gang siklet han skikkelig, men virker ikke redd. Kanskje bilsyk?
Når han derimot går løs (selv om det ikke akkurat er lurt, men det har alltid vært med en som kan passe på han så han ikke går i veien før føreren), går det noenlunde greit. Han tasser rundt og ser seg om. Så kommer han av og til og legger seg på fanget til den som er passasjer... rart med det...