Skrevet av Emne: Dyreklinikken på Lund Kr.Sand  (Lest 4416 ganger)

Attack`s

• Gjest
Dyreklinikken på Lund Kr.Sand
« på: 20 Februar 2006, 10:41:40 »
Hvordan er denne klinikken?
Jeg skal inn dit med Secret på onsdag for Felv og Fiv blodprøve.(Avl)
Er egentlig vant med klinikken oppe med Travparken.
Men penger spart på taxi for en liten blodprøve.Tar jo 1.5t å komme seg inn til byen også for meg.
Dama i tlf hørtes kjempegrei ut da.

Hvorfor jeg skal dit?
For møkka dyrlegen her oppe ikke helt skjønte vitsen med testen og visste heller ikke hvor slike tester skulle sendes hen,men han kunne sjekke det ut i løpet av uka.....  :icon_mad: :icon_mad: :icon_mad:
« Siste redigering: 20 Februar 2006, 10:46:35 av Attack`s »

Utlogget Stella

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
SV: Dyreklinikken på Lund Kr.Sand
« Svar #1 på: 20 Februar 2006, 13:37:39 »
http://www.katteprat.no/forum/index.php/topic,70.0.html Der står litt om dem i dette emne.

Den klinikken du snakker om ved travbanen hva heter den?
Jeg skal ha fundet meg en ny veterinær og kan gjerne kjøre langt for det når ikke det er akutt.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20 Februar 2006, 15:17:06 »
Ojjj...ikke gå der hvis du ikke får komme til Siv Finstad, han som eier klinikken er ikke helt god ( har hørt mange som mener det samme som meg også )
Ville mye heller gått til de i Vennesla eller den ABC klinikken i Vågsbygd ( har ikke vært der selv, men flere sier den er bra  :savle[1]: )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 20 Februar 2006, 15:49:27 »
Stella, Den den Travparken heter Sørlandets Dyreklinikk.
Det er den jeg har benyttet meg av.
Men jeg har ikke bil,og skal ha med meg sønnen min i tilllegg.
Og med en siameser kan jeg ikke ta på bussen (vinterstid)...blabla
Siden det er en blodprøve så tar jeg sjansen.
Hadde det vært noe annet hadde jeg gått til Travparken.
Pleier å gå til Evje,dem driver også den i Vennesla,men da måtte min mor ha kjørt meg,og jeg tør ikke spørre henne,da vi var der for et par uker siden mgt allergi og vaksiner :icon_frown:

Lokal dyrlegen her kastrerer oppå en gammel frysebenk forresten.... :icon_mad:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #4 på: 20 Februar 2006, 16:19:35 »
Og dyrlegen på Lund opererer på en skitten benk med brukte sprøytespisser, tiss og andre ting som de dyrene før har brukt/ gjort  :icon_mad: I beste fall tar de bittelitt papir og tar vekk det verste  :icon_cool:

PS! Pass på at en veterinær utfører blodprøven og ikke en av dem i resepsjonen ( har skjedd med meg ser du, at noen helt uten erfaring har prøvd å ta blodprøve på katten )
« Siste redigering: 20 Februar 2006, 16:21:27 av Christine »
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 20 Februar 2006, 17:01:59 »
Skal nok passe på.
Jeg forlanger alltid å være med dyrene på det de måtte behandles for.

Fikk nettopp en gladmelding.
En 1 år yngre "klassevenninne" er ferdig utdannet dyrlege og skal begynne her i mars fast-da slutter han som er her nå :jippi[1]:
Dessuten blir hun nesten naboen min,og henne vet jeg at jeg kan ringe anytime om hun er på jobb eller ei.
Må jo få testet henne ut om hun kan sine ting,i så fall kommer jeg bare til å bruke Evje og  S.Klinikk til større operasjoner ol.Om ikke hun får skikke på dyrlegekontroret her å får det i stand med skikkelig hygiene.

Vet ihvertfall at hun er veldig grei å prate med,alltid blid og imøtekommende,vokst opp med hester,hunder og katter fra barnsben,og var like glad i alle.
Så hun her blir ikke en typisk ku-dyrlege.

Han dyrlegen som er her nå,dustemannen har kastert 2 katter her,det var da jeg egentlig sluttet å bruke han,men ihvertfall,her må en assistere sammen med dyrlegen selv.
Hadde det ikke vært for skitten,så er det veldig interessant.
Får jo være med å hjelpe på Evje også,men der er det jo rent og pent.
« Siste redigering: 20 Februar 2006, 17:04:47 av Attack`s »

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #6 på: 20 Februar 2006, 17:08:03 »
Må være rene drømmen å ha en venninne som dyrlege da  :jippi[1]: Krysser fingre for at alt går bra med dere på onsdag  :x-fingre[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 22 Februar 2006, 17:08:17 »
Så til min erfaring med klinikken.....RÆVVA :ad[1]: :whistling:

Det var svindyrt,1200kr for felv/fiv test og avføringsprøve av andre årsaker.
Gjetter på en ca 500kr om det hadde vært på Evje om ikke rimeligere.(honorar medregnet)
Skulle opprinnelig hatt mannen som var en argogang jævel etter mitt første inntrykk,men så ble det forsinkelser,så Siv  ble det i stedet.
Syns hun var teit jeg :icon_frown:,men grei nok.

Secret purrmalte og storkoset seg mens vi ventet.
Jeg er vant med narkose og blodtaking i halsen,men her ble det blodtaking i ene forbenet uten narkose.
Jeg har hatt narkose også før når det har blitt tatt  blodprøve på det viset.
Secret strittet i mot og ble ble han plutselig "sur og redd" i følge Siv.
Jeg slo an en "spøk" i blidt tonefall med at jeg dessverre ikke har vent kattene til med strikking  i årene fra dem var små :icon_neutral:

Men ihvertfall,Secret ble tullet inn i et hånkle og var veldig flink og den fikk masse blod.
Hadde jo tenkt å ha han værende der mens jeg ventet på toget,men valgte å ta han med meg.
Så han sjarmerte damene på dyrebutikken på slottet i stedet,mens jeg shoppet et par bursdagsgaver til et par venner av Nicholas som også snart har bursdag.
Så gikk vi å spiste,så hentet katten som hadde sovet omtrent hele tiden etter han fikk diskutert ferdig med damene.

Slottet har passet katt på for meg før også,dem er kjempegreie.
Så vel hjemme,så savnet kattene Secret og Secret savnet dem.

For en blodprøve så ble jeg ikke skremt av dem,men pga prisen,magefølelsen,og mye bedre opplevelser i Travparken,så dropper jeg å ringe til dem på Lund noen flere ganger .

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #8 på: 22 Februar 2006, 17:16:27 »
Selv om du synes Siv er "teit" så kan du være glad for at du fikk henne og ikke han andre  :whistling: Ja, de er dyre på det aller meste, og mange ganger lønner det seg å avtale pris på forhånd.
Så kult at de på slottet passet pus for deg  :icon_smile: Det er god service det  :fnis[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #9 på: 23 Februar 2006, 16:18:46 »
Ja,dem er kjempesnille damene på Slottet.
Liker så godt hun eldste i staben.
Tror dem syns det er litt morro også.
Har parkert kattene der et par ganger jeg ventet på bussen til Arendal i forbindelse med katteutstilling.
Og da har jeg sagt at Felix må dem gjerne ta ut,og det har dem gjort også.
Han trives kjempegodt som maskott på dyrebutikk disker rundt omkring tror jeg :icon_lol:

Attack`s

• Gjest
« Svar #10 på: 03 Mars 2006, 23:18:06 »
Fikk svar på FELV og FIV testen,alt i strålende orden :icon_smile:
Dem ringte å spurte om jeg ville ha det sendt opp eller faxen på min fars jobb.
Så Siv faxet det..og la ved "Lykke til med Secret i avl",så hun har nå et hjerte hun dama da :)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04 Mars 2006, 00:30:36 »
Ja, hun er vel den eneste "normale" veternæren der  :savle[1]: ( De er bare to veternærer der da hehe, resten er visst assistenter og resepsjonister )

Utlogget cyberkit

• Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.norsk-museklubb.com
« Svar #12 på: 18 April 2006, 11:18:50 »
Jeg har BARE dårlige erfaringer med dem på lund, så der går jeg ikke, selv om de til tider har noen kjempe flotte tilbud,som ikke dyrlegen min har,men neitakk, går heller til min dyrlege jeg, han er kjempe herlig :icon_mrgreen:
Han heter Sigurd og har ABC dyreklinikk der ved Lumber (vågsbygd) :wink[1]:
Ayla

Attack`s

• Gjest
« Svar #13 på: 18 April 2006, 11:28:08 »
Må være kjedelig å sånn et rykte på seg da,selv om dem er skyld i det selv.
Jeg bruker egentlig kun Sørlandets Dyreklinikk om jeg må reise langt.

Utlogget brite

• Koseklumpen
  • Takket: 16
    • Vis profil
    • http://www.home.no/engelskbulldog
« Svar #14 på: 21 April 2006, 22:54:30 »
Huff...høres ikke bra ut den dyreklinikken....Jeg er sikkelig fornøyd med dyreklinkikken hvor jeg går...De er kjempegreie alle sammen=) Og superflinke...er hos Finnsnes dyreklinikk...Han som jeg går til bruker kjempelang tid til å prate og fortelle...og lærer utrolig mye når jeg er der....Dessuten er de ganske billige...Sist gang når jeg var der med Dina (Hunden min) som dkulle sjekke ørebetennelsen som hun hadde + vaksine, og chi skulle sjekkes fordi han er litt plaget med dårlig mage ¨måtte jeg bare betale 250,- for vaksinen til dina...Jeg sporte om han ikke skulle ha noe for Chi, og han sa "Neida...Flere ganger når jeg har vært der med Dina så har jeg sluppet å betale...Når jeg kastrert buster så ringte dyrlegen til oss neste dag å sa at vi måtte komme igjen å få penger, fordi repisjonisten hadde visst glemt å gi oss rabatt!!!!!

det beste med klinkikken er at jeg stoler 100% på de...Når dyrene mine er der vet jeg at de er i de beste hender...De er flinke, snille, og det er veldig rent og pent der...Gruer meg til å flytte til høsten....Tenk om det ikke er gode dyrleger dit jeg skal...
-Britisk korthår og Bulldog-
   En gang brite- Alltid brite!

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Takket: 14
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #15 på: 28 Mai 2006, 20:00:16 »
Hans Kristian Østensen på sørlandets dyreklinikk http://www.sorlandets-dyreklinikk.no/index.php?lang=0&lenke=5 er jeg strålende fornøyd med! Lille Pus her ble kjempe syk, var døden nær. Viste ikke hva det var og fikk time mandags morning...det er den grundigste undersøkelsen på katt jeg har vært vitne til..han dobbel skjekket seg selv flere ganger, lyttet flere ganger på lungene, tokk tempen, kikket over alt! Fant ut at det var lungebetennelse og han ville gjeren ha katten til observasjon uttover dagen og gi han intravanøs + medisiner...Har å brukt

Nå har jeg begynt å bruke http://www.randesund.dyreklinikk.no/ er veldig fornøyd, utførte å en opperasjon på en rotte jeg har, fjernet en kul (ikke alle dyrleger vil opperere så små dyr) Han er å billigere enn de på sørlandet..

Naboen her bruker dyrlegen på Lund og er storførnøyd med de (han anbefalte oss å bruke de, billigere enn randesund igjenn) Har å hørt masse positivt om ABC klinikken fra flere...Men jeg kommer til å holde meg til Randesund nå, han har gitt en ypperlig hjelp og service...

Den klinikken jeg ikke vil tilbake til er Kristiansand dyreklinikk, vært der en gang aldri mer! Dyret døde, uten å få den hjelpen det skulle ha fått ble avvist, og fikk med feil informasjon om behandling hjemme...
Mvh Jane

Jeg vet ikke hva jeg vil ha, men jeg vil ha det nå