Skrevet av Emne: Pus har løpetid.  (Lest 234 ganger)

Utlogget Kristine

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
  • Her er Mira
    • Vis profil
Pus har løpetid.
« på: 17 Februar 2006, 18:52:40 »

Kunne godt ha spilla den plata til Halvdan Sivertsen nå.Nå skjønner jeg hvorfor en del synes synd på katta og mener den har vondt.Vår katt gauler,stamper med bakbena og bakdelen står til værs.Når jeg snakker til henne er det nesten som jeg får en hel samtale tilbake.Hun ligger oppå bordet,bemken til og med oppå et skap i andre etg som er vanskelig å komme oppå ligger hun å mjauer.Snakka med vet i dag for å høre hvor lenge jeg kunne forvente denne oppførselen og det kunne være fra dager til uker.Det gikk ikke over før hun hadde eggeløsning.Det ville hun ikke ha uten at ho ble parra eller jeg kunne sette meg ned å stryke henne over ryggen og stimulere henne til eggeløsning.Jeg kan tenke meg andre ting å gjøre ,bortsett fra det da.Når dette er over blir det tur til vet og sterilisering,det har vært bestemt hele tiden.Fikk også tilbud om å gi henne ppiller frem til hun var ferdig med løpetiden.Det jeg er mest engstelig for er at matlysten hennes er dårlig og det har jeg forstått at den vil bli i denne perioden.Hun er tynn fra før og hva kan jeg gi henne som  kan friste og at hun ikke blir tynnere?
glad i katter

Utlogget TBSkippy

• Koseklumpen
  • Takket: 9
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Her bor TBSkippy
SV: Pus har løpetid.
« Svar #1 på: 17 Februar 2006, 19:17:29 »
Åh, jeg kjenner godt til den:  Med rompa i været og masse tramping og mjauing.  I tillegg er det pinlig hvis man får besøk på dager som dette.  De fleste ser det som ur-komisk.  Men stakkars pus, hun er i en helt annen verden.....   Jeg tror pus har næringsvett:  Selv om hodet hennes nå går "bananas", så vil nok sulten melde sin ankomst.  Men, du bør nok la friskt tørrfor stå fremme hele døgnet. Husk vanlig fôr taper seg fort, derfor bør øvrig tørrfôr pakkes godt inn, i f.eks. en beholder, og selvfølgelig langt unna sterke lukter som kan påvirke maten), videre kan du se om noen godbiter kan friste (brunost, gulost, lever, fisk - you name it....)

VIKTIG!  Alltid friskt vann tilgjengelig!!  Hvis pus ikke spiser fôr, så har hun ihverfall tilgang til friskt vann!!

Joda, hokatte har jeg hatt....  :biggrin:
« Siste redigering: 17 Februar 2006, 19:55:20 av TBSkippy »

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18 Februar 2006, 01:17:53 »
Jeg har samme problemet, Shakira var tynn fra før og har blitt tynnere nå. Jeg har kjøpt et "feitepulver" hos stargate, som heter xtrabloom wate. Du finner det på siden hans, under vitaminer o.l.  (www.stargate.nu)
Har ikke fått sett om det hjelper ennå, har ikke brukt det mer enn et par dager, men det skal visst hjelpe på at katten skal legge på seg igjen, tilfører fettsyrer til pels og hud, øker matlysten. En halv teskje pr dag, blander det i litt boksmat. Shakira spiser det, og hun er KRESEN!
Så 179,- for å få opp matlysten hennes, DET er verdt det! Boksen er diger! Håper det kan hjelpe deg. Ellers er det et våtfor som heter Hills A/D og så kan du jo alltids kjøpe en pose med Royal Canin Kitten, som er et for med mye fett og næring i.

Utlogget Kristine

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
  • Her er Mira
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18 Februar 2006, 09:07:57 »

Takk for svarene.Hun har spist litt mere i natt enn de siste dagene.Må få tak i noe å gi henne for tynnere enn hun er fra før vil jeg ikke hun skal bli.
glad i katter