Skrevet av Emne: Gizmo harejeger  (Lest 894 ganger)

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Gizmo harejeger
« på: 19 Mai 2005, 14:01:34 »
Gizmo er en rå jeger. Når han var 1 år gammel kom han slepende hjem med en voksen hare han hadde drept. I fjor drepte han en hareunge... I går kom han hjem stolt som en hane med blod langt oppover til øret og på forlabben. Så nå har han sikkert vært på harejakt igjen... Kan jo ikke kjefte på dem for at de følger jaktinstinktet sitt. Tvertimot, jeg skryter av dem jeg, når de kommer med byttet sitt (lever det snapper jeg det kjapt fra dem og setter det på et trygt sted ute). Men harepusene er jo så søte da. Er det vanlig at katter fanger harer?
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Gizmo harejeger
« Svar #1 på: 19 Mai 2005, 14:10:58 »
Så flink Gizmo er :thumbsup: men hadde ikke likt det om våre katter kom hjem med harer :hæh: De er jo nesten like store som katter jo, og veldig søte :love: Trodde ikke det var så vanlig at de tok så store dyr, men kanskje det er vanlig likevel??
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Ryvita

• Fin pus
    • Vis profil
Gizmo harejeger
« Svar #2 på: 19 Mai 2005, 14:18:18 »
Synes ikke det er så kult at han dreper sånne dyr jeg heller...Men man kan jo ikke gjøre noe med det... De føler seg jo så stolte og glade når de har vært så "flinke". Prøvde å redde hareungen ifjor, men var for sen. De misforstår helt dette med at jeg kaster meg over bytte deres når jeg får sjansen, de tror jeg synes det er morsomt! Så resultatet av det er at Ozzy nå bringer meg sprell levende mus som han så malende forventer at jeg skal fange mens han ser på med stor interesse!
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Gizmo harejeger
« Svar #3 på: 19 Mai 2005, 14:19:35 »
uff....stakkars deg, ser for meg situasjonen :cry: Du prøver å redde liv, mens katten har så lyst at du skal drepe....
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget Ryvita

• Fin pus
    • Vis profil
Gizmo harejeger
« Svar #4 på: 19 Mai 2005, 14:28:48 »
Det er egentlig litt morsomt da! Musa kommer seg uskadd fra det hele og katten har det gøy ved å se på matmor på musejakt! Han tror sikkert at jeg spiser dem...

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Gizmo harejeger
« Svar #5 på: 19 Mai 2005, 14:30:00 »
Sitat fra: Ryvita
Det er egentlig litt morsomt da! Musa kommer seg uskadd fra det hele og katten har det gøy ved å se på matmor på musejakt! Han tror sikkert at jeg spiser dem...

hahahahaha  :lol: