Skrevet av Emne: Vinduskatter  (Lest 1009 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Vinduskatter
« på: 11 Februar 2006, 16:02:30 »
Jeg har da altså tre innekatter, i ei leilighet på 96 m2. Problemet mitt er at når jeg hver morgen kommer inn på stua, så har kattene hatt det fryktelig morro med å rive ned og knuse/ødelegge ting som står i vindua. Lamper, potter, bilder... De gjør det jo selvfølgelig ikke med vilje, det er jo klønete å stå oppi slike vinduer med smale vinduskarmer, og når de skal snu seg så velter de ned ting...

Skal jeg la de få være i vinduskarmene? De sitter og kikker på det som skjer nede på veien, fugler o.l., eller er det ikke akseptabelt? Jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre selv nå, lurer på å bare fjerne alt som står i vinduene og la de holde på. Håper for guds skyld at gardinene ikke blir ødelagte, for de var dyre. De er jo innekatter, og trenger behov for stor plass og slik, men skal jeg la de få holde på? ???

Utlogget Abyssa

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • A world of her own
SV: Vinduskatter
« Svar #1 på: 11 Februar 2006, 18:34:45 »
Jeg hadde samme situasjon i min gamle leilighet med to katter, jeg fant ut at det var like greit å fjerne alt som kunne ødelegges i vinduene og bare la dem holde på. Det var jo deres mulighet til å se fugler og resten av verden utenfor leiligheten og det ville jeg ikke ta fra dem.
***^**^***^**

Utlogget Hazel

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #2 på: 11 Februar 2006, 22:25:35 »
Du kan ikke mekke til en benk eller noe i noenlunde samme høyde som vinduene som du setter foran da? Da får kattene litt større plass å boltre seg på, pluss at det kanskje vil redde ting som står i vinduskarmen. Hvis ikke synes jeg nesten du bare få flytte unna pynten som står der, det er jo nesten for ille å skulle nekte kattene å få sitte og titte ut av vinduet også.

Heidi K

• Gjest
« Svar #3 på: 11 Februar 2006, 22:29:17 »
Frost er en skikkelig vinduskatt til tider. I vår forrige leilighet så hadde jeg ikke noe under vinduene, så det skulle litt mer til for å sprette opp blant alle blomstene mine. Men så hun ett insekt - så var løpet kjørt  :icon_neutral:  Da var det bare å styrte frem å redde det som kunne reddes.

Nå har jeg lite i vinduet og lar Frost sitte der når hun vil - siden vi har en mindre leilighet nå, og utsikten bør hun nå få.

Så hvis de til stadighet river ned ting, så hadde jeg flyttet tingene. Eller gitt dem noe annet fint å sitte på for å se på fuglene og slikt :)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11 Februar 2006, 23:11:07 »
Joda, de får lov til å sitte i vinduskarmen, først brukte de bare kjøkkenvinduet, og så har de bare utvida og utvida... Jeg har plukka vekk alt nå, gudene må vite hvor alt skal stå, men det ordner seg nok. Tenkte på å kjøpe en slik vinduskarmbrett, slik de får bedre plass, det er nemlig vanlige H-vindu dette her, med minimal plass på vinduskarmen.... Spesielt til en tjukk kastrat, og en klomstete birmagutt!  :humre:

Kismet

• Gjest
« Svar #5 på: 12 Februar 2006, 13:27:05 »
Jeg har ryddet vekk det jeg er redd for og lar kattene sitte i vinduskarmen så mye de vil.

Amsie

• Gjest
« Svar #6 på: 13 Februar 2006, 17:48:05 »
Å ha innekatter blir en livsstil, like godt å rydde vinduskarmene med engang. Om du lar noen ting stå igjen vil disse fly veggis til våren når fluene kommer og jakten etter fluer i vinduskarmene starter. Mye finere med katter i vinduskarmene enn planter og nips.  :wink[1]:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #7 på: 13 Februar 2006, 19:11:49 »
Kraftig dobbelsidig teip bruker hjelpe på ting man er glad i!!  :whistling:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!