Skrevet av Emne: katten min spiser i seg værehårene  (Lest 1097 ganger)

Cecilie

• Gjest
katten min spiser i seg værehårene
« på: 11 Februar 2006, 01:19:59 »
Hei, jeg fikk meg nettopp en kattunge, og siden jeg aldri har vært borti no lignende før så spør jeg her.. katten min manglet plutslig alle værehårene på høyreside, eller, det står noen stubber igjen og det ser ut som om de har blitt kuttet av.. nå har de begynt å bli borte på venstre side også, og nå fant jeg henne med et avkuttet værhår i munnen, det så ut som hun hadde bitt det av selv.. er dette normalt?? vokser de ut igjen? er noe det galt med henne eller er det noe som vil forandre seg når hun blir eldre? Hvorfor har dette skjedd når hun kom hit og ikke før?  :icon_question: blir redd jeg..

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: katten min spiser i seg værehårene
« Svar #1 på: 11 Februar 2006, 01:29:26 »
Hei og velkommen til forumet  :icon_wink: Høres ganske så merkelig ut at katten skulle bite av seg værhårene selv  :icon_idea: Er det noen andre som har mulighet til å gjøre noe sånt mot katten? mange unger f. eks synes sånne ting er "veldig morsomt" dessverre.

Hårene vokser ut igjen så vidt jeg vet, men det er ikke bra for katten å miste værhårene sine ( særlig ikke om de går ute ) Har det skjedd katten noe siden det virker som den er nervøs ( hvis det er den som biter det av selv altså... )
Hvor gammel er kattungen?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Cecilie

• Gjest
« Svar #2 på: 11 Februar 2006, 11:10:58 »
Hun er litt over 3 mnd gammel nå. det eneste jeg kan tenkte meg gjør henne nervøs er den andre katten min, som er en diger katt på 4,5 kilo med masse pels.. De er begge hunnkatter, vet ikke om det haar noe å si? Burde jeg holde dem fra hverandre og se om hun slutter med dette? Det anre jeg kan tenkte meg er at jeg pleide ded første dagene å la henne ligge i senga mi om natta, men har nå begynt å stenge henne inne på badet siden hun er trygg nok i huset til å ha tulltak om natta, kanksje det er no der også`? Er det et adferdsproblem`?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11 Februar 2006, 11:38:37 »
Mulig katten reagerer på å være innelåst på badet, prøv å ha henne i sengen din litt til du  :love: Hunnkatter kan nok være litt voldsomme sammen, så mulig det er den andre katten som biter av henne værhårene.

Prøv å følg med på hva som skjer når kattene er sammen.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Cecilie

• Gjest
« Svar #4 på: 11 Februar 2006, 11:52:14 »
Menjeg fant henne jo me et værhår i munnen selv.. så ut  som om hun hadde bitt d et av når hun vasket seg..

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #5 på: 11 Februar 2006, 12:13:45 »
Du bør passe på uansett, selv om det er hun eller den andre katten som biter.
Si fra hvordan dette går  :icon_wink:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #6 på: 11 Februar 2006, 15:28:47 »
Faramir hadde noen hår som knakk av av seg selv, men de vokste ut igjen... :biggrin:

Cecilie

• Gjest
« Svar #7 på: 11 Februar 2006, 18:33:08 »
kanskje de knekker lett i perioder? ellers må hun vel gnage som en gal for å få dem av?  :fnis[1]:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #8 på: 13 Februar 2006, 19:20:22 »
Jeg tror ikke hun klarer å gnage de av selv?!!

Men det jeg vet er at- når kattungner er små gnager moren av værhårene på barna sine. Dette pga at de ikke skal gå for langt bort fra henne.
Er det en mulighet for at det er store katten din som har gjort det?? Om de er gode venner tror jeg det er dette som har skjedd...  :neie:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #9 på: 14 Februar 2006, 14:25:54 »
Jeg tror ikke hun klarer å gnage de av selv?!!

Men det jeg vet er at- når kattungner er små gnager moren av værhårene på barna sine. Dette pga at de ikke skal gå for langt bort fra henne.
Er det en mulighet for at det er store katten din som har gjort det?? Om de er gode venner tror jeg det er dette som har skjedd... :neie:

Det er godt mulig ja! Shakira oppførte seg jo som en mor for Faramir, så kanskje dette er i ditt tilfelle også? Følg med dem en dag, og se hva de gjør!