Skrevet av Emne: Avatar  (Lest 4645 ganger)

Utlogget Lyndis

• Spretten katt
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • NO* Burcantiks
« på: 02 November 2009, 22:03:54 »
Hvordan får man laget en avatar?

Utlogget veri

• Vokter av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 146
  • Kjønn: Mann
  • Vegard og Josefine.
    • Vis profil
Sv: Avatar
« Svar #1 på: 03 November 2009, 00:57:49 »
Man lager et bilde som maksimalt er 100 piksler bredt og 150 piksler høyt. Dette lastes opp til en webserver som tillater såkalt "hot-linking", typisk en fototjeneste slik som Webshots eller Photobucket.

Finn adressen til bildet, og lim det inn i profilen din under "Forumrelaterte opplysninger" i feltet "Jeg har mitt eget bilde".

« Siste redigering: 26 Mars 2016, 12:59:13 av Ulla »

Hvil i fred, Rasmus
17.05.2007 - 01.10.2009

Utlogget Lyndis

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • NO* Burcantiks
« Svar #2 på: 03 November 2009, 07:20:53 »
Takk for svar! Skal prøve igjen når jeg kommer hjem fra jobb

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 34
    • Vis profil
« Svar #3 på: 26 Mars 2016, 11:19:04 »
Jøss, det er mye man kan trenge hjelp til, og nå trenger jeg hjelp til min avatar.
Finner bare hauggamle tråder om dette, og de burde ryddes opp i, for ble faktisk litt forskrekket når jeg fulgte linken som Veri har lagt ut her som et alternativ for å få hjelp.

Jeg fikk link fra Monica med mitt "sommersignatur-bilde"  det gikk ikke å legge dette inn, fikk bare feilmelding på avataren, Men den lå jo ute med bilde da.. så litt rart..
vel, fikk tips at det måtte være under 100x100 pix, og det har jeg ordna, og lagt bildet inn i photobucket..  men så nytter ingenting derfra.. enten blir det "ingen avatar" eller det blir et større ikon som sier at den ikke finner bilde, eller som nå et lite bildeikon der bildet skal være...

så hvilken adresse skal egentlig brukes?  og er bildet mitt nå blitt så lite at Kattepratsiden ikke lenger finner det??  det var på ca 300x 400 pixler fra før, og er nå godt under 100, tror det er 76x 95 pixler
« Siste redigering: 26 Mars 2016, 12:58:01 av Ulla »

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #4 på: 26 Mars 2016, 12:36:39 »
Der var avataren din på plass. Skal titte gjennom hjelpetrådene nå.

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26 Mars 2016, 12:43:59 »
hvordan gjorde du egentlig det??  tusen takk :) :)

Ja, litt greit å rydde opp i sånne gamle tråder som gjelder gammelt forum og med linker som fører til ublu sider liksom...  :smilylatter: fikk meg jo en god latter og da..  :)

Og veldig deilig også, fant et punkt i profilen som ordnet det sånn at når en melding er sendt, så er det den jeg ser i riktig tråd etterpå, jeg behøver ikke å lete den opp igjen for å se hvordan den ser ut.

Ellers synes jeg de valgene man har over her er bare forvirrende. enten kun nye innleggsiden forrige besøk, eller kun nye innlegg, eller nye svar på mine innlegg.
når jeg trykker på sistnevnte så kommer det opp mange tråder jeg absolutt ikke har svart eller skrevet i.. så det er litt dumt, man vet jo aldri om man faktisk ser alle innlegg som kommer her eller ikke..  men men
« Siste redigering: 26 Mars 2016, 12:48:36 av KatteMara »

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26 Mars 2016, 12:46:40 »
Jeg lasta ned bildet til min pc, brukte et fotoprogram og nedskalerte det til 90 x 120 px før jeg lasta det opp til photobucket igjen. :)

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26 Mars 2016, 12:52:08 »
Jeg lasta ned bildet til min pc, brukte et fotoprogram og nedskalerte det til 90 x 120 px før jeg lasta det opp til photobucket igjen. :)

det var rart, for det jeg brukte, eller prøvde å bruke nå har jeg nettopp nedscalert til 73 x 96 pixler og 5,50 kb, og det gikk ikke..
Men på photobucket er det jo 4 forskjellige linker man kan bruke, hvilken er rett..?

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26 Mars 2016, 12:56:06 »
Direct link er den riktige: http://i1264.photobucket.com/albums/jj496/Monica_Falstad/Bannere/kattemaraavatar_zpsxmwj8gt6.jpg

Det bildet jeg tok fra bøtta di, var det bildet du hadde linka til i forumprofil siden din. Det var 480 x 640 px, så alt for stort. :)

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26 Mars 2016, 21:28:38 »
Direct link er den riktige: http://i1264.photobucket.com/albums/jj496/Monica_Falstad/Bannere/kattemaraavatar_zpsxmwj8gt6.jpg

Det bildet jeg tok fra bøtta di, var det bildet du hadde linka til i forumprofil siden din. Det var 480 x 640 px, så alt for stort. :)

Ja, det var det gamle, men laget jo bildet mindre å la det inn i bøtta, men det nytta ikke, og det er 73 x 96.. så mindre enn hva du la ut også, det var rart, og jeg prøvde alle linkene..  Men men.. takk iallefall. :)   :tusentakk:

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26 Mars 2016, 21:36:41 »
Jeg tror det er photobucket som lager krøll for meg, jeg kan lete rundt  bildene, men uansett hvilket bilde som er oppe så står samme url-adressa, på både enkeltbilder og album og alt..  så da er det jo ikke så rart om ikke bildene ville bli godtatt, men rart det gikk å laste inn bilder der, for det bittelille ligger der ennå.. hmm

Men si meg er alle bildene jeg har på photobucket tilgjengelige for alle, alle bildene hele tida?  eller?  Kan du åpne min photobucket å bla i bildene mine? Har egentlig lurt på dette en stund, blir ikke helt klok på det.. he he..

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26 Mars 2016, 23:06:21 »
Vet du, det har jeg aldri tenkt over  :klø seg: Jeg tror ikke det.

edit: Jeg sjekka nå, og ja, det ser ut til at jeg får se hele profilen din. Og alle bildene og mappene. Jeg antar det er fordi profilen er offentlig. Regner med at jeg kan se min også, selv om jeg er utlogga.

edit II : Jepp, jeg kan se hele min også.
« Siste redigering: 26 Mars 2016, 23:16:13 av Monica »

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #12 på: 27 Mars 2016, 00:50:31 »
Vet du, det har jeg aldri tenkt over  :klø seg: Jeg tror ikke det.

edit: Jeg sjekka nå, og ja, det ser ut til at jeg får se hele profilen din. Og alle bildene og mappene. Jeg antar det er fordi profilen er offentlig. Regner med at jeg kan se min også, selv om jeg er utlogga.

edit II : Jepp, jeg kan se hele min også.

Ja, det er jo og poenget med denne banken den må jo være offentlig, :)

Og det var jeg som bare ikke tenkte over at det som står først i alle link-boksene er min hovedadresse på photobucket, derfor de ikke endrer seg.. hi hi.. det er individuelle adresser ja, måtte tese det ut her.  :) 
Da var det bare et tilfelle med den avataren, sikkert meg som rota med det det er jo ikke noe jeg har gjort så mange ganger. igrunnen bare en. :)