Skrevet av Emne: venne katter til hverandre  (Lest 833 ganger)

Utlogget Abyssa

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • A world of her own
venne katter til hverandre
« på: 08 Februar 2006, 21:36:39 »
*Hvordan venner man katter til hverandre når den ene er nysjerrig og den andre er vettskremt? :icon_surprised:
***^**^***^**

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
SV: venne katter til hverandre
« Svar #1 på: 08 Februar 2006, 22:12:58 »
Her tror jeg du skal være passiv tilskuer og la kattene finne ut av det selv. Når den nysgjerrige har fått tilfredstilt nysgjerrigheten sin, vil han trekke seg tilbake, den vettskremte vil etterhvert se at den andre ikke er farlig. Det som er viktig er at de har nok rom rundt seg med mulighet for å trekke seg bort. Så lenge det ikke er fare for slåssing, kan du ta det helt med ro.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #2 på: 09 Februar 2006, 06:23:28 »
*Hvordan venner man katter til hverandre når den ene er nysjerrig og den andre er vettskremt? :icon_surprised:

Kanskje gi dem god mat sammen.så de forbinder hverandre med noe positivt?
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Abyssa

• Spretten katt
    • Vis profil
    • A world of her own
« Svar #3 på: 09 Februar 2006, 10:06:31 »
Nå har store nysjerrige katten begynt å angripe lille vettskremte katten.. det gjør jo ikke lille vettskremte katten mindre vettskremt akkurat.. Værhårene på hennes høyreside ser t som om de har blitt klippet eller bitt av, men vet ikke om det er store katten som har gjort det.. vokser de ut igjen?? Uff, blir sliten av å være så nervøs for dem hele tiden. vet ikke hvordan jeg skal løse dette..  ???
***^**^***^**

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #4 på: 09 Februar 2006, 14:53:38 »
Uffda! Værhårene vokser ut igjen, men...at den store angriper den lille redde, skjønner jeg ikke. Forstår godt at du er nervøs. Du må iallefall holde dem adskilt når du ikke er til stede.  Hvis du greier å ta den store i gjerningsøyeblikket, må du irettesette ham kraftig. Har du mulighet for å sette den lille i et stort bur, f.eks. sammenleggbart hundebu,r der dere oppholder dere? Plassér et lite reisebur inni, sånn at den lille kan gjemme seg, hvis han føler for det. Da kan de betrakte hverandre i trygghet. Den metoden brukte vi en gang to godt voksne hunder som aldri hadde delt hus med katt, skulle bli kjent med en kattunge. Det funket da, men om det vil gjøre det samme i denne situasjonen, vet jeg ikke.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Abyssa

• Spretten katt
    • Vis profil
    • A world of her own
« Svar #5 på: 11 Februar 2006, 18:39:17 »
Skjønner det ikke helt jeg heller.. men storepusen virker som om hun ikke klarer å bestemme seg for om hun vil leke eller om hun misliker inntrengeren.. så blir liksom blanding av lek og angrep som jeg ikke synes er helt heldig.. Og når store pusen er borte så går lillepusen og leter etter henne, så vet ikke om hun er redd eller ser på det som lek hun heller.. men hun murrer og  hveser når de er midt oppi det.. :icon_surprised:
***^**^***^**