Skrevet av Emne: Urinprøve  (Lest 2187 ganger)

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Urinprøve
« på: 07 Februar 2006, 15:40:43 »
Hva har dere betalt om dere har vært å gjort det med katten?
Min Tamlin er der i dag og det koster 2000kr å ta urinprøve av han. Han legges i narkose også settes det inn kateter. Snakka med en annen dyreklinikk de tok 829kr.
Så er det flere som har sagt at de har betalt mellom 5-800 da er det jo helt vanvittig at det koster 2000kr
« Siste redigering: 07 Februar 2006, 21:45:44 av Lene »

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
SV: Urinprøve
« Svar #1 på: 07 Februar 2006, 16:02:09 »
2000,-????? :icon_eek: Det var mye synes jeg. Jeg har aldri tatt urin prøve av kattene mine før, men 2000 kr?  :icon_eek:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #2 på: 08 Februar 2006, 03:43:54 »
Narkose? Hadde det ikke vært greiere å tatt med litt fra kassen istedet da? Eller bare blodprøve?  :icon_surprised:

Utlogget Tamlin

• Vis profil
« Svar #3 på: 08 Februar 2006, 13:05:46 »
Han tisser ikke på kasse denne katten her hehe. Han var hos dyrlegen hele natta før dagen i går i håp om at han skulle tisse. Men det gjorde han altså ikke, så da ble det narkose og kateter. Det kosta ikke 2000 alikevel som dem sa, det ble 1600kr. Da fikk vi pelsstell tannstell og ultralydbilde gratis. Selv om 1600 egentlig er ganske dyrt for en prøve, så turte jeg ikke klage siden vi fikk d andre gratis hehe.
Han hadde masse krystaller i urinen sin stakkars, så var det mye hvite og røde blodlegemer. Han må gå på Hills c/d resten av livet, kun det kan ikke spise noe annet, for da stiger ph i urinen hans og han vil bli dårlig igjen. Mus og fugler utendørs var ikke til å unngå, men forhåpentligvis ville det gå bra. Må skrive på halsbåndet, ikke mat meg. Sånn at naboer ikke tar han inn. Så skal han på pencilinkur i 10dager, håper den virker fort så slipper han å ha vondt.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 Februar 2006, 14:14:36 »
 :icon_sad: stakkars liten... hvordan fant du ut at han hadde det slik?

Utlogget Tamlin

• Vis profil
« Svar #5 på: 08 Februar 2006, 16:05:10 »
Han tissa plutselig blod på gulvene her. Å han tisser aldri inne. Så da var det full panikk og ringte dyrlegen med en gang.

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #6 på: 08 Februar 2006, 18:34:26 »
Det er bra du fikk han til dyrlegen med en gang.
Lykke til med pusen!  :icon_sad:

Utlogget Tamlin

• Vis profil
« Svar #7 på: 08 Februar 2006, 19:21:33 »
Ja så nå gulper han i seg pencilin morgen og kveld. Han gleder seg villt til hver dose  :icon_lol: Den lukter jordbær, så den smaker vel godt da.

Utlogget Tamlin

• Vis profil
« Svar #8 på: 08 Februar 2006, 21:10:31 »
uff nå tissa han rødt friskt blod. Tidligere har det vært utvanna rødfarge. Han starta på pencilina i dag, er det den som gjør det eller. Får jo dødsangst hehe. Men han er jo sjekka så bra, hun tok jo ultralydbilde av han å greier, å det var ikke noe annet enn krystaller.
Please være noen der ute som har opplevd samme greiene så kan berolige meg  :icon_cry:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #9 på: 08 Februar 2006, 22:31:44 »
Jeg kan desverre ikke berolige deg,men det er flere enn deg i samme båt! Kanskje det hjelper deg litt da!

Jeg lever i ett "tisse-blod-i-urinen-overalt" helvette! Den ene katten min har tisset inne siden ifjor hyøst og ingen av dyrelegene finner ut hva si\om feiler henne..myyyyye blod i urinen.
Ene legen sier det er noe som heter Relflux,som gjør at urinen siver tilbake fra urinblæren til nyrene og dermed skaper betennelse og irritasjon,mens neste legen sier at noe sånt kan han ikke se. Jeg har vært på utallige(!) sjekker med både ultralyd og røngten! Til og med en dyretolk har jeg vært i kom\ntakt med-neste på listen nå for å få henne frisk er homoepati. (hun er frisk og rask i hverdagen da,har det ikke vondt noe sted)

Så lenge du har fått konstantert at det er krystaller som gjør det hos deg,ville jeg tatt det med ro og bare gitt pus det foret han har fått foreskrevet. :icon_smile:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16 Februar 2006, 11:40:52 »
Huff... Stakkars pus :icon_sad:
Ettersom det er sånn med mennesker, regner jeg med at det er likt på dyr... Når vi har nyrestein/grus, kan vi ha blod i urinen i et par dager, selvom vi går på antibiotika... Kuren virker jo ikke med en gang, men etter han er ferdig med kuren, er han sikkert helt frisk igjen :icon_smile:

Dette bør dere som gir kattene deres butikkfôr lese!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De er fulle av salter, og kan danne krystaller i urinblære, spesielt for kastrerte hannkatter :(

Utlogget Tamlin

• Vis profil
« Svar #11 på: 16 Februar 2006, 16:14:08 »
Ja jeg tror han er mye bedre nå  :icon_smile:. Han har ikke tissa mere inne og det tyder jo på bedringens vei. I morgen er også siste dag av pencilinkuren.
Han er masse inne sammen med oss nå da, å det syns jeg bare er sååå koooselig.
I morgen skal vi tilbake til dyrlegen og betale resten av beløpet kjøpe mer for og håper de kan vaksinere tini i samme slengen.
Å da håper jeg det ikke blir noe mere sykdom på noen av oss fremover :biggrin:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #12 på: 17 Februar 2006, 16:35:04 »
God bedring til pusen! :icon_sad:
« Siste redigering: 17 Februar 2006, 16:54:39 av catzy »

Utlogget Tamlin

• Vis profil
« Svar #13 på: 17 Februar 2006, 16:51:43 »
Takker  :biggrin:

Men vi kommer oss ikke til dyrlegen for å kjøpe mere for vi er innesnødd  :icon_mad:
Forbaskede brøytebilene har ikke vært her på 3 dager.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #14 på: 17 Februar 2006, 16:54:40 »
Oj....innesnødd høres ikke bra ut  :crazyII[1]: Nytter det ikke å klage heller? Dere må da få muligheter til å kjøre rundt omkring? Vi har vært nødt til å kjøpe kjettinger i dag, selv om de har brøytet hos oss, men ....tenker på alle som skal på jobben og sånn, kan ikek forvente at de ikke skal jobbe mens der snør vel??
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #15 på: 17 Februar 2006, 16:58:00 »
Det går ikke! Ring og få dem til å komme! De får så bra betalt for denne jobben, og da syns jeg de kan gjøre det de SKAL!

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #16 på: 17 Februar 2006, 17:03:17 »
Hvis kommunen deres er som her så jobber de bare om natten. Men ring og klag, de kan ikke sette mennesker i den faren. tenk om det var liv og død det handlet om.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Tamlin

• Vis profil
« Svar #17 på: 17 Februar 2006, 17:37:13 »
Vi har en superbratt bakke som de enten måker alt for dårlig eller ikke gidder å måke i fordi bedehus parkeringen oppi gata her er visst mye viktigere.
Har ringt å pusha på dem , men de har d så travelt vet dere  ::) Men å ikke klare d på 3 døgn syns jeg er drøyt. Vi er såpass heldige at det er butikk 500m oppi veien her så vi dauer ikke hehe. Åsså tar det ca 25min å gå til byn, men hvor gøy er det å dra med seg handleposer på 40cm umåka fortauskanter da :p  Jeg kunne sikkert tatt bussen til dyrlegen, men det hadde vært veldig tungvint å i tillegg er det 10 kg sekk med for jeg skulle hatt drassa rundt på :icon_idea: Jeg kunne jo brukt den som akebrett ned bakken her da  :biggrin:
Nei kommunen må virkelig skjerpe seg. Jeg vet ikke om de bare måker om natta i grunn.