Skrevet av Emne: stemmer dette??  (Lest 1320 ganger)

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • Kjønn: Kvinne
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
stemmer dette??
« på: 07 Februar 2006, 13:39:55 »
jeg stereliserte katten min Nusse, som ble 2 år nå, for ca ett år siden, og nå så har hun begynt å oppføre seg som om hun har løpetid igjen....hva er det som skjer?? trodde at kattene ble kvitt løpetiden når de ble sterelisert!! noen som har erfaring med dette??

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
SV: stemmer dette??
« Svar #1 på: 07 Februar 2006, 13:52:43 »
Har hørt en gang at ei katt oppførte seg som ei hannkatt da hun ble sterilisert..De mente den gangen at det var for hun ikke hadde fått kattunger.Trodde det md kattunger stemmer da,men kan jo hende hun ble kokko bare sånn læll.. ???
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07 Februar 2006, 14:18:34 »
Det er forskjell på sterilisering og kastrering hos både hunkatter og hannkatter.

Ved sterilisering fjerner man ikke testikler og eggstokker, dermed beholdes den seksuelle adferden hos begge kjønn.

Katter kastrerer man fordi man vil fjerne både den seksuelle adferden og evnen til å formere seg.

Hannkatter blir kastrerte når testiklene fjernes ved operasjon, det samme blir hunnkatter når eggstokker og livmor fjernes.

"Handling betyr mer enn ord..."

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07 Februar 2006, 15:55:49 »
åhh...  :icon_eek: trodde det hette kastrering hos hannkatter og sterelisering hos hunnkatter jeg... her har vi peiling. Vel, Ozzy er kastrert, men jeg skal få det gjort på Shakira også, og da vil ikke jeg ha noe seksuelldrift hos henne, så da blir det vel kastrering på henne også da? Hun er forferdelig masete når hun har løpetid.

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 Februar 2006, 18:22:10 »
åhh...  :icon_eek: trodde det hette kastrering hos hannkatter og sterelisering hos hunnkatter jeg...

Har alltid trodd det jeg også..Kattene mine er steriliserte og kastrerte, og jeg har bare sagt til dyrlegen at hunnkattene skal steriliseres og hannkattene kastreres, uten at jeg har blitt opplyst om at det er noe forskjell...
"Handling betyr mer enn ord..."

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 09 Februar 2006, 23:41:40 »
åhh...  :icon_eek: trodde det hette kastrering hos hannkatter og sterelisering hos hunnkatter jeg...

Har alltid trodd det jeg også..Kattene mine er steriliserte og kastrerte, og jeg har bare sagt til dyrlegen at hunnkattene skal steriliseres og hannkattene kastreres, uten at jeg har blitt opplyst om at det er noe forskjell...

De fleste dyrleger bruker vel ordene om hverandre for å skille mellom hankatter og hunkatter overfor kundene. Det er jo mest praktisk slik. det er vel få som faktisk utfører kun sterilisering. (altså kutter bare over egglederene) det er vel vanlig å få gjort "hele jobben" selv om de kaller et sterilisering. Folk flest bruker de to benevnelsene om henholdsvis hunkatter og hankatter og da blir det jo lettest slik vil jeg tro. Det blir jo litt forvirring om du ringer og bestiller kastrering og kommer med ei jente, de ville nok ha ventet på en guttepus i så tilfelle...
« Siste redigering: 09 Februar 2006, 23:43:13 av Kitziee »

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #6 på: 09 Februar 2006, 23:43:56 »
Ja, virker lettest å skille hunkatter og hankatter sånn, men litt mer informasjon hos dyrlegen kunne kanskje vært på sin plass  :crazyII[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #7 på: 10 Februar 2006, 09:28:39 »
hæ, det visste jeg ikke...hadde jeg visst det så hadde jeg nok gjort dette litt anderledes!! for nusse er ganske så slitsom om dagen!!! :icon_razz:
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #8 på: 10 Februar 2006, 21:32:33 »
hæ, det visste jeg ikke...hadde jeg visst det så hadde jeg nok gjort dette litt anderledes!! for nusse er ganske så slitsom om dagen!!! :icon_razz:

Synes du skal ringe dyrlegen å undersøke hva som står i journalen og hvilket inngrep som ble utført. En dyrlege burde opplyse om dett, når jeg tenker meg om så fikk heller ikke info om det ene eller andre ingrepet, hva som ble utført... men har jo forstått at det var kastrering og ikke sterilisering...