Skrevet av Emne: Sur kattemor  (Lest 731 ganger)

Utlogget Hazel

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Sur kattemor
« på: 07 Februar 2006, 12:51:33 »
Jeg har to katter, mor og sønn. Sønnen er 8 måneder. Problemet er at mor nå ikke tåler synet av ungen, hun freser og hugger etter ham hver gang han nærmer seg, og er skikkelig sur! Lillepusen er stort sett veldig rolig av seg, og det virker ikke som om han bryr seg nevneverdig, heldigvis, sitter bare helt avslappet og glor på henne mens hun sitter der og knurrer. Dette er så lite koselig, og jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få henne til å slappe mer av sammen med ham... Eller er det helt håpløst? Venter nesten bare på den dagen han får nok av henne og de flyr i tottene på hverandre!
« Siste redigering: 07 Februar 2006, 12:53:04 av Hazel »

Utlogget ororina

• Spretten katt
  • Takket: 8
    • Vis profil
    • (N)Ororina's abyssinere
SV: Sur kattemor
« Svar #1 på: 07 Februar 2006, 17:01:53 »
Du kan prøve Feliway - en sånn sak som du setter inn i stikkontakten. Selges hos dyrleger.
Feliway kan roe ned katter slik at de slapper bedre av.

Det finnes sikkert mange mulige årsaker til at mor oppfører seg så stygt mot sønnen sin. En av dem er at hun rett og slett er lei av han, og at hun mener han bør finne seg et annet sted å bo. Det er jo sånn ute i naturen, at når ungene er store nok til å klare seg selv, så jager mora dem vekk.
mvh
Anne Marit

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07 Februar 2006, 17:02:20 »
JEG VET,JEG VET!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :icon_smile:
Hannkatten din er kjønnsmoden!! Kastrer han, så blir de nok perlevenner igjen :jippi[1]:
Sånn var det her i huset også... Crazy hatet Minus, når han var i den alderen, også når han var 8 måneder, var han klar for kastrering, og bare et par dager etterpå var de to perlevenner igjen :dobbellove:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07 Februar 2006, 22:11:30 »
vi har jo jabbet om å "ta" de nå Hazel,så bare stikk til vetten å "snipp snipp".Husfreeeeed!! :-X :icon_smile_pray:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Hazel

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07 Februar 2006, 22:34:21 »
Ja, han skal kastreres nå ganske snart. Muligens neste måned, så vi får bare holde ut en liten stund til. ::) Har hatt en mistanke om at hun kanskje bare er møkklei av ham ja, men får krysse fingrene for at det bedrer seg litt når vi får "fikset" ham.

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07 Februar 2006, 23:01:35 »
Blir nok neste mnd her å. :icon_smile:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.