Skrevet av Emne: Hjemmelagde katteleker  (Lest 3635 ganger)

Irmelind

• Gjest
Hjemmelagde katteleker
« på: 18 Mai 2005, 18:09:28 »
Er det noen som har tips om noen hjemmelagde katteleker som er lette å lage?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #1 på: 18 Mai 2005, 18:12:33 »
Her er det hårstrikker, halve kinderegg, sugerør, papirruller osv som er populære :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 8
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #2 på: 18 Mai 2005, 20:59:28 »
Lag ett hjemmelaget klatretre med mye rart på. F.eks en trestokk dekket av lekemus og fuglefjær osv...
Lag en liten hinderløype til katten din, kjøp pappkasser og noen små rør. Så kan katten leke inni kombi leketunell og kattehuset.

Ikke la katten lekee med garn nøste eller tråder. Kjempefarlig, katten kan bli kvelt. Hvis katten likevell har svelgt en trå ikke dra den rett ut. Prøv heller forsiktig å dra litt med en liten pinsett, virker det ikke dra til vetrinær snarest!

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #3 på: 18 Mai 2005, 22:58:01 »
for de som gidder: tovet ull :thumbsup:

Utlogget marba

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #4 på: 18 Mai 2005, 23:11:22 »
jeg bruker bare  gavepapir tråd jeg  :thumbsup:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
Hjemmelagde katteleker
« Svar #5 på: 22 Mai 2005, 14:25:18 »
jeg har knyttet en bruskort til et gavepapirbånd og hengt på dørhåndtaket her....det digger de utrolig!!! :-) så bruker jeg bare tom dorull som de hiver rundt seg selv.. trenger ikke være dyrt, de er som regel fornøyd med det meste pusene!!! :thumbsup:

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #6 på: 22 Mai 2005, 14:26:56 »
Jepp har funnet ut at kjøpte leker som regel ikke er populære, men sånne bruskorker, kinderegg, papir osv er kjempepopulært, for ikke å snakke om store tomme esker   :lol:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
  • Takket: 55
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #7 på: 22 Mai 2005, 14:36:31 »
ein lang strikk med ein katte leke i enden, hengendes i ein døråpning, stor hit her i huset :zmile:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #8 på: 23 Mai 2005, 01:18:14 »
Jeg gir de hele kinderegg (det gule) og ting som ikke det kan falle biter av og komme i halsen som papp og papir..Er det tråder på leken,så henger de ikke på dører,med tanke på kveling..Henger leker på døra i en tråd,så holder jeg et øye med de :)
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #9 på: 23 Mai 2005, 09:19:26 »
Sitat fra: liten
Jepp har funnet ut at kjøpte leker som regel ikke er populære, men sånne bruskorker, kinderegg, papir osv er kjempepopulært, for ikke å snakke om store tomme esker   :lol:

Esker ja, de elsker jo tomme pappesker! Kan leke i dagvis med dem. Skal presse kroppen sin oppi også, selv om det ikke er plass. Hvis eskene er store nok lager vi et hull i hver kortende som er stort nok til at de kan komme seg inn og ut. Det koser de seg kjempemye med!
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #10 på: 23 Mai 2005, 09:56:42 »
Vi kan ikke misteen plastikkpose på gulvet iallefall..Da er Barac rask tinni..UFF! :shock:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Gizmo

• Gjest
Hjemmelagde katteleker
« Svar #11 på: 02 Juni 2005, 13:33:22 »
Sugrörsbollar, det är jätte roligt.
Ta en massa sugrör. sätt ihop dom till en "boll" .
Man sätter ihop ett sugrör ,ett i taget, ände vid ände, stoppar in ena änden i röret.
Sen byggger man på med nästa sugrör, stoppa i öglan som blir när man sätter ihop sugröret.
 Massor av sugrör sätter man ihop. det rasslar och är jättekul att busa med. Den rullar inte iväg heller för den är ju inte rund. :thumbsup:  
Hälsningar
Gizmo  :hilse:

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Hjemmelagde katteleker
« Svar #12 på: 02 Juni 2005, 15:21:25 »
Sitat fra: Lilith
ein lang strikk med ein katte leke i enden, hengendes i ein døråpning, stor hit her i huset :zmile:

Hei

Er du ikke redd for at noen av kattene skal få i seg den strikken.Doffen som er svart(se bilde nederst) i ansiktet fikk strikk i svelget, og det vill jeg ikke være med på en gang til.Det var helt forferdelig.Da jeg kom til dyrlegen måtte de tvinge Smirres munn opp og det var ikke godt, selv om han da var lettere bedøvet så skrek han. I en hel uke etterpå hadde Smirre munnen sin litt åpen for an klarte ikke å lukke den.Vi måtte mate han med bløtt for.Jeg kommer aldrig mere til å ha strikker i nærheten av mine katter.Og det har alle i huset her fått streng beskjed om.
Hilsen Kattemor
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
  • Takket: 55
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #13 på: 02 Juni 2005, 20:45:20 »
den er rundt 1 1/2m lang...og er knyttet fast i ein spiker over dørlista, når den blir slitt/frynsete byttes den ut og når vi ikkje er i nærheten henger den surret rundt spikeren...og har ein katteleke(pinnedings med fjær i kvar ende) på ca 10 cm hengendes i enden, så å få strikken i halsen skal være ganske vanskelig. Den heng ca 1/2 m over gulvet så kattene må hoppe for å få tak i leiken og kan ikkje snurre seg rundt halsen på katten....for den heng for høgt oppe.

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #14 på: 02 Juni 2005, 20:50:14 »
en dorull som man klemmer inn begge endene på....legg no "godt" inni (helst noe som lukter...feks tørrfisk!)....da har pus litt å "drepe" for å få ut godisen :thumbsup:

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
papirbiter?
« Svar #15 på: 02 Juni 2005, 22:58:06 »
Det morsommeste Psycho vet er å leke med papirbiter. Å apportere dem faktisk. Da kan han holde på i timevis. Kaste papirbiter, og han henter dem igjn, kaste på ny... se her:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Hjemmelagde katteleker
« Svar #16 på: 02 Juni 2005, 23:01:01 »
Så kul katt du har :thumbsup:

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
Hjemmelagde katteleker
« Svar #17 på: 02 Juni 2005, 23:04:57 »
Sitat fra: liten
Så kul katt du har :thumbsup:

Yapp, jeg vet  :)  hehe. Han er virkelig morsom den pusen her.. Artig liten (stor) sak.