Skrevet av Emne: Hva gjør du for å aktivisere katten din ?  (Lest 846 ganger)

Kismet

• Gjest
Hva gjør du for å aktivisere katten din ?
« på: 03 Februar 2006, 15:35:43 »
Mine er ikke spesielt gode til å aktivisere seg selv, spesielt ikke eldstemann.
Det er noen ganske få minutter han har interesse av å leke med en ball eller tygge på en lekemus.
Som regel ser han bare dumt på meg når jeg inviterer til litt mosjon på den måten.
Karinamus var helt topp den første halvtimen, men etterpå har han ikke engang sett på dem.
Nå har jeg satt frem en pappeske med et par baller inni som de kan leke med - det er vel også gøy en halvtimes tid.

Ut vil de ikke.

Jeg tenker at de muligens kjeder seg litt, spesielt siden de ikke vil være ute mer enn et kvarter av gangen.

Utlogget micha

• Spretten katt
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Home sweet home
SV: Hva gjør du for å aktivisere katten din ?
« Svar #1 på: 03 Februar 2006, 16:50:20 »
korr gammel e dæm?

Ho tindra e væl bikka tre år no. Ho jør no væl egentli ikje så mye heller før å aktivisere sæ sjøl, men ho elske hårstrikk å sokka.
Lrs så bruke æ å gå tur me ho, d elske ho.
Michelle, Tindra + 5 små

Kismet

• Gjest
« Svar #2 på: 03 Februar 2006, 16:58:06 »
10 mnd og 1,5 år.

Heidi K

• Gjest
« Svar #3 på: 03 Februar 2006, 19:24:46 »
For å aktivisere Frost har jeg en del baller og slike ting. Har dem i en liten bolle, så hun kan hente selv hvis hun vil. Pleier å dra ut alt mulig rart derfra  :)  Ellers har hun 3 klorestativ, katte-tv (akvarier) og oss to tjenerene som gjør alt for henne  :biggrin:

Har fjærpinner også, men disse får hn leke med når vi er der (hadde en katt som "stjal" pinnen og løp med fjæra i munnen og pinnen foran seg til han traff veggen...Ganske skummelt)

Ellers kan Frost lage leker ut av det utrolige - kulepenner pappesker, ben, tepper..ja alt mulig.

Så jeg vil si hun holder seg godt aktivisert. Og nå i slutten av februar kommer det en kjempekjekk siamesergutt som skal holde henne med selskap også. Det blir artig!  :katt6:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #4 på: 03 Februar 2006, 21:07:12 »
Fasanfjær, Karinamus, monabvaller og det beste av alt laserleke, da løper de rundt som gale.

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04 Februar 2006, 02:26:00 »
Herjer en innimellom med dem.Men de trøyer seg fint alne mine 3 små og han store(voff).Ene pusen in Benjamin hopper atter alt som rører på seg! :crazyII[1]: aiii
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.