Skrevet av Emne: Forsikring er godt å ha! Til ettertanke..  (Lest 675 ganger)

Heidi K

• Gjest
Forsikring er godt å ha! Til ettertanke..
« på: 30 Januar 2006, 12:45:10 »
Jeg har søkt litt på forumet her, og funnet lite tråder som inneholder forsikring (kanskje dårlig søking fra meg). Hehe.

Så jeg tenkte jeg skulle fortelle om min 2 år gamle hukatt, Frost sitt uhell her før jul. Det beviser at nesten det helt umulige kan skje. Og en liten påminnelse om at forsikring er flott å ha!

Tidlig i desember begynte Frost å kaste opp litt mat og vann. Etter litt tok vi henne med til dyrlegen, da det ikke ga seg etter både Zoolac og GEM i drikkevannet.
Dyrlegen fant ikke noe galt bortsett at hun var litt dehydrert og litt feber, som kom av noe ingen av oss visste hva var. Så hun fikk vann sprøytet inn under huden og antibiotikabehandling.

Dagen etter var hun seg selv igjen, og dere kan tenke at matmor var glad. Hadde jo nesten ikke sovet eller noe, og hadde vært så bekymret.

Så gikk det en uke ca, og Frost ble kjempedårlig - mer oppkast, jeg fikk i henne litt væske, men denne kom fort opp igjen og luktet avføring!
Så raste avgårde til dyrlegen med Frost igjen. Hun var dehydrert igjen. Dyrlegen syns det var meget mistenkelig at det luket avføring av vannet og i tilegg spydde jo Frost på bordet der inne med litt blod i.

Så det bar rett på røntgen med Frost mens jeg satt med hjertet i halsen

Så kom jo dyrlegen ut igjen etter lang tid med et rart uttrykk i ansiktet, og sa "jeg lurer på hva hu har spist, gitt!"

De hadde tatt 2 bilder siden de ble helt forbløffa og jeg har fått med det ene hjem.

Frost hadde slukt en 50-øring! Og ingen på dyrlegekontoret skjønte noenting. Ikke vi heller, for det skal godt gjøres å svelge en penge!

Hun ble raskt "koblet til" en intravenøs pose med vann - før hun ble sendt rett til operasjon. Dette var på formiddagen, og vi kunne få komme å hente Frost i halv 7 tiden. Dyrlegen ringte når operasjonen var ferdig, og holdt oss oppdatert hele tiden :thumbsup:

Frost har spist Hill's i/d, siden da (akkurat sluttet med det), både våtfôr og tørrfôr.  Og hun fikk en 5-dagers kur på Baytril, som skal holde infeksjonene unna.

Alt dette kom på ca 5000,- og med min Agria Optimal forsikring betalte jeg kun ca 1500,- totalt! Og dette ble ordnet slik at dyrlegen ordnet med Agria for meg, slik at jeg ikke trengte å punge ut med 5000,- først.

Frost sin forsikring der koster meg 590,- i året og den har tjent seg inn allerede! Jeg er iallefall superglad for at jeg hadde forsikring og gubben surver iallefall ikke mer over slike "unødvendige impulskjøp" lenger!  :roll: Hehe.

Så jeg anbefaler alle på det sterkeste å forsikre katten sin! Det kan fort lønne seg.

Og som jeg har erfart etter dette med Frost - absolutt alt kan skje.

(Er denne lagt i feil kategori - må noen bare flytte den  :flau: )

Sissel

• Gjest
Re: Forsikring er godt å ha! Til ettertanke..
« Svar #1 på: 30 Januar 2006, 13:42:36 »
Sitat fra: Heidi K
Alt dette kom på ca 5000,- og med min Agria Optimal forsikring betalte jeg kun ca 1500,- totalt! Og dette ble ordnet slik at dyrlegen ordnet med Agria for meg, slik at jeg ikke trengte å punge ut med 5000,- først.

Dette var bra å få vite! Det har jeg vært usikker på.

Flott at alt gikk bra med pusen din.

Sissel

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Forsikring er godt å ha! Til ettertanke..
« Svar #2 på: 30 Januar 2006, 16:43:17 »
Så bra alt gikk bra med frost tilslutt.
Takk for tipset skal vurdere det:)

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Kjønn: Kvinne
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
SV: Forsikring er godt å ha! Til ettertanke..
« Svar #3 på: 03 Februar 2006, 11:20:55 »
Jeg skal skaffe meg forsikring på katten min, ingen tvil, for d er han verdt!  :icon_redface:
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Heidi K

• Gjest
SV: Forsikring er godt å ha! Til ettertanke..
« Svar #4 på: 03 Februar 2006, 13:22:30 »
De er absolutt verdt det uansett! Og hjelper veldig godt på lommeboken hvis noe skulle skje.

Håper at (de som ikke har forsikret katten) bestiller en forsikring. Er en veldig liten utgift i året iallefall - i forhold til det beløpet man kan få hjelp for iallefall! Hvertfall hos Agria. Hos andre funker det jo litt annerledes.