Skrevet av Emne: Dilemma...  (Lest 754 ganger)

Utlogget songbird

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Dilemma...
« på: 28 Januar 2006, 20:26:39 »
Jeg har et ganske stort problem nå...

For et par måneder siden hadde jeg to nydelige katter, og alt var fint og flott. De koste seg sammen hele dagen mens jeg var på skole og jobb, og var i flott humør begge to. Økonomien min var riktignok ikke stort å skryte av, men vi fikk det til å fungere.

Så ble den nydelige bengalen min (obelix) syk, og etter en periode da han bare ble verre og verre, døde han i begynnelsen av januar. Den andre katten min, Sara, er en katt som ikke hadde det så bra før jeg hentet henne hos dyrebeskyttelsen. Hun var vettskremt og ville ikke hilse på noen før hun ble venner med meg og Obelix. Nå er hun det største kosedyret i verden, men hun trenger veldig mye oppmerksomhet for å ha det bra.
Nå, uten Obelix, er hun alene hjemme hele dagen...jeg er mye borte (og jeg vet det kommer til å bli enda mer jobbing utover nå), og hun har det rett og slett ikke bra. Hun går rundt og roper og skriker etter oppmerksomhet hele natten, og de siste dagene har hun tisset et par steder rundt i leiligheten også.

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre...jeg elsker jo den lille pusen min, men er det egentlig rettferdig å ha henne hos meg når hun har det sånn? Jeg skulle gjerne skaffet en katt til for å gi henne selskap, men jeg har bare ikke råd til det nå. Og jeg bare tenker på hvordan det kommer til å bli de neste månedene, når jeg setter i gang med en ny teaterproduksjon, og det blir mye kveldsjobbing...
Hun har det jo ikke bra...

Burde jeg snakke med dyrebeskyttelsen om å sende henne tilbake dit, eller er det noe annet jeg kan gjøre?
Hun er så liten og søt stakkar, at jeg får helt vondt av å se på henne når hun ikke har det bra...

Kismet

• Gjest
Dilemma...
« Svar #1 på: 28 Januar 2006, 20:56:56 »
Det behøver ikke bli så mye dyrere å ha to katter, enn å ha en.
Om du skaffer deg en huskatt, da - å skaffe en rasekatt koster jo selvsagt tusenlapper.

Det er jo tydelig at pusen din ikke har det bra, så enten ville jeg skaffet meg en katt til, eller jeg ville prøvd å omplassere henne....M.t.p at du nevner mye jobbing fremover.

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Dilemma...
« Svar #2 på: 28 Januar 2006, 21:09:24 »
Som Kismet sa, så koster det ikke mye mer og skaffe seg en til huskatt. Det koster ikke mye og mate den heller (ca 6kr dagen) blir ikke mange utgifter ekstra da.

Det burde du egentlig gjøre syns jeg. for steden for og sende hun til dyrebeskyttelsen.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Dilemma...
« Svar #3 på: 28 Januar 2006, 21:10:39 »
Ja, jeg ville også heller hatt en ny katt  :leiseg:  Tenker på katten din som ønsker selskap og er allerede knyttet til deg, ikke bra for den å havne på Dyrebeskyttelsen ennå en gang i livet sitt.
Hva med å skaffe deg en huskatt den kan være med? Trenger ikke koste noe særlig mer enn å ha en katt  :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Dilemma...
« Svar #4 på: 29 Januar 2006, 00:31:53 »
Enig med de andre her...

Synd med Obelix...  :leiseg:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
SV: Dilemma...
« Svar #5 på: 07 Februar 2006, 23:04:40 »
Hvordan gikk dette da?
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget songbird

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
SV: Dilemma...
« Svar #6 på: 08 Februar 2006, 20:23:12 »
Sånn frem til jeg får ordnet noe bor Sara nå hos mine foreldre.
Hun har vært der endel før, i ferier og sånn sammen med meg og Obelix, og hun er allerede god venn med katten de har der fra før.
Så hun har det bra der.

Hva som skjer videre vet jeg ikke akkurat nå, men det har vært snakk om at jeg og min kjære muligens flytter sammen til høsten, og da vil jo stort sett en av oss være hjemme hele tiden, så da vil jeg jo kunne ha Sara hos meg igjen. Hvis ikke er det jo alltid en løsning å ta en tur til dyrebeskyttelsen igjen...