Skrevet av Emne: Noen her som veier katten jevnlig?  (Lest 1693 ganger)

Heidi K

• Gjest
Noen her som veier katten jevnlig?
« på: 27 Januar 2006, 21:17:35 »
Jeg lurer bare på om noen her inne veier katten jevnlig, for å vite sånn generelt hvordan det står til der?

Etter at Frost ble operert før jul, så har jeg funnet ut at jeg kanskje burde begynne å veie henne. Jeg visste bare sånn ca hva hun veide før operasjoen, og ser på katten at hun har gått ned litt. Derfor hadde det vært fint å hatt jevnlig måling for å se. Greit å ha noe å gå etter, siden hun er en veldig liten katt fra før.

Men hvor ofte burde hun veies da? En gang i uken, hver 14. dag eller en gang pr mnd?

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #1 på: 28 Januar 2006, 01:08:58 »
Jeg veier Lu 1 gang i måneden. Sist veide han 3 kilo! han er 3 måneder gammer nå.

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 28 Januar 2006, 07:21:16 »
Sitat fra: helle
Jeg veier Lu 1 gang i måneden. Sist veide han 3 kilo! han er 4 måneder gammer nå.

Det er mye det.
Kan hende han  blir en skikkelig sværing som voksen.

Veier bare kattene her når den går gravide,kattunger før dem leveres -begge 1 gang i uka.
Eller om der er behov for ekstra veiing.

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #3 på: 28 Januar 2006, 08:22:12 »
Jeg veier kattungene daglig de to første ukene, senere 1 gang i uken. De voksne veier jeg ikke, utenom drektige hunner. Hvis jeg hadde sett forandringer hos en voksen, ville jeg satt den på vekten for å følge med, ellers ikke.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 28 Januar 2006, 09:54:18 »
Ja,jeg veier jo også nyfødte daglig i starten for å se om mamman har nok melk...forglemte meg :flau:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29 Januar 2006, 00:18:31 »
Jeg burde vel veid kattene litt oftere, spesielt med tanke på at to stk har vært på slankeren, men de er ikke lett å ha med å gjøre når det kommer til veing....  :lol: Men en gang i mnd prøver jeg å få til...

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
« Svar #6 på: 29 Januar 2006, 23:42:07 »
Jeg veier mine 1-2 ganger i mnd, bare for å se at alt er som det skal :flau:
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

Linda

• Gjest
« Svar #7 på: 30 Januar 2006, 01:51:04 »
Jeg veier bare Rino (9 mnd) ettersom han vokser. De andre ser jeg ingen grunn til å veie.

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 30 Januar 2006, 10:38:43 »
Åkei. Takk for innspill.

Tror jeg skal veie Frost ca 1 gang i måneden. Syns det var veldig kjedelig å ikke vite hva hun veide før operasjonen og når jeg så hun gikk ned i vekt pga i/d fôret.  Da kan fort ting se ille ut, når katten veier ca 3 kg fra før. :syk:

Utlogget helle

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30 Januar 2006, 16:38:39 »
Sitat fra: Attack`s
Sitat fra: helle
Jeg veier Lu 1 gang i måneden. Sist veide han 3 kilo! han er 4 måneder gammer nå.

Det er mye det.
Kan hende han  blir en skikkelig sværing som voksen.

Veier bare kattene her når den går gravide,kattunger før dem leveres -begge 1 gang i uka.
Eller om der er behov for ekstra veiing.

hehe ja.
Jeg skreiv feil ved 4 måneder men han er bare 3.. Han kommer sikkert til og bli stor ja!:)

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
SV: Noen her som veier katten jevnlig?
« Svar #10 på: 02 Februar 2006, 10:16:36 »
Jeg veide kattungen min mandagen jeg fikk ham og mandagen etterpå (som er denne uka) og tenker å veie ham hver mandag til han er voksen, eller gå over til èn gang i måneden etter hvert. Den første uka jeg hadde ham la han på seg 140 gram. Er det noen som kan si meg hva som er vanlig eller referere til en side der jeg kan følge med om han har en normal progresjon? Han er en abyssiner og alderen ser du i signaturen min!  :icon_smile:

Dato:            Vekt i gr:     Opp siden sist:
24.01.2006     1270             X
30.01.2006     1410            140
06.02.2006     1648            238
12.02.2006     1783            135 (Syns magen eset litt ut sist, nå veies maten etter anbefalingen på pakken)
20.02.2006     1917            134
27.02.2006     2066            149 Lillemann har blitt 2 kilo!!!  :icon_rolleyes:
« Siste redigering: 27 Februar 2006, 13:12:40 av Misty »
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"