Skrevet av Emne: Dyretolk  (Lest 2131 ganger)

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Dyretolk
« på: 24 Januar 2006, 19:15:14 »
Noen som har noen erfaringer med dyretolker?  :cool:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Frese

• Spretten katt
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #1 på: 26 Januar 2006, 13:50:02 »
Hvis det er noe du lurer på kan du bare spørre meg. Men sånn ellers er jeg også interessert om noen har erfaringer de vil dele. Gode og dårlige! Alle har jo forskjellig oppfatning av det som kom frem osv.

:neie:
Cats aren't clean, they're just covered with cat spit. - John S. Nichols

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #2 på: 26 Januar 2006, 15:40:27 »
Sitat fra: Frese
Hvis det er noe du lurer på kan du bare spørre meg. Men sånn ellers er jeg også interessert om noen har erfaringer de vil dele. Gode og dårlige! Alle har jo forskjellig oppfatning av det som kom frem osv.

Er du dyretolker?

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #3 på: 26 Januar 2006, 19:43:57 »

Ja,det kan jeg jo selfølgelig gjøre.. :)

Men jeg var mere ute etter å prate med noen som ikke er det,men har hatt kontakt med en..  :idea:

(må jo finne ut om det er noe i det,vet du!!  :flau: )

Utlogget Frese

• Spretten katt
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #4 på: 27 Januar 2006, 18:53:02 »
Ja jeg er dyretolk :)
Forstod det var det du ville, men det kunne jo være du lurte på noe som hadde med selve samtalen å gjøre ;)

Sissel

• Gjest
Dyretolk
« Svar #5 på: 27 Januar 2006, 19:23:52 »
Hva er en dyretolk  :hæh:

Sissel

Utlogget Frese

• Spretten katt
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #6 på: 27 Januar 2006, 19:55:52 »
En dyretolk går i samme kategori som en healer eller en klarsynt. Dyretolken har telepatisk kontakt med dyret, og telepati er ganske enkelt og naturlig en kommunikasjon som går på bilder og følelser.

Som katteelsker mener jeg personlig at katter er veldig ivrige telepater, for hvem elsker ikke se på en nytende katt, og katter er veldig flink til å mane på sine eiere sine ønsker uten å få de helt store protester... hehehe.

Det kan brukes til mye rart, noen ser på det som en slags underholdning, og noen bruker det til å få vite hvordan man kan gjøre ting bedre for dyrene sine. Man kan også bruke det som et verktøy til å få vite mer om seg selv da dyrene våre vet veldig mye om oss og gjerne 'låner' noen av våre egenskaper og følelser.

Det er veldig spennende, men jeg har også full respekt og forståelse for de som er skeptisk og kritisk til dette. Det finnes like mye falsknere og kvakksalvere i dette som i alle andre alternative kategorier.

(Var IKKE meningen å kuppe tråden her hvis noen følte det altså  :idea: )

Utlogget Tove Trull

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://home.c2i.net/tove
Dyretolk
« Svar #7 på: 27 Januar 2006, 20:19:52 »
Hvordan ble du dyretolk? Oppdaget du plutselig at du kunne kommunisere med dyrene? Eller var det noe du bestemte deg for å lære?

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #8 på: 27 Januar 2006, 20:43:47 »
En dyretolk går i samme kategori som en healer eller en klarsynt. Dyretolken har telepatisk kontakt med dyret, og telepati er ganske enkelt og naturlig en kommunikasjon som går på bilder og følelser.

Som katteelsker mener jeg personlig at katter er veldig ivrige telepater, for hvem elsker ikke se på en nytende katt, og katter er veldig flink til å mane på sine eiere sine ønsker uten å få de helt store protester... hehehe.

Det kan brukes til mye rart, noen ser på det som en slags underholdning, og noen bruker det til å få vite hvordan man kan gjøre ting bedre for dyrene sine. Man kan også bruke det som et verktøy til å få vite mer om seg selv da dyrene våre vet veldig mye om oss og gjerne 'låner' noen av våre egenskaper og følelser.

Det er veldig spennende, men jeg har også full respekt og forståelse for de som er skeptisk og kritisk til dette. Det finnes like mye falsknere og kvakksalvere i dette som i alle andre alternative kategorier.

(Var IKKE meningen å kuppe tråden her hvis noen følte det altså  :idea: )

Kupp tråden så mye du vil du!!!  :thumbsup:
Det er bare spennende!

Utlogget Frese

• Spretten katt
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #9 på: 27 Januar 2006, 23:58:44 »
Vi har jo hatt litt evner blandt kvinnene i familien, så både det og interessen for det alternative har alltid vært der, men jeg gikk kurs for å lære dette da. Jeg oppdaget etterpå at det var sånn halvveis dumt å ikke sjekke om det var billigere/bedre kurs utenfor landegrensene. Har vist seg at noen er mer ærlige enn andre...
Etterhvert kom jeg over to bøker om emnet, den ene skrevet av Amelia Kinkade. Den er veldig fin, både med øvelser og med historier om egne dyr og opplevelser.

Det er forsåvidt noe alle kan lære, men det er jo såklart ikke alle som ønsker å lære heller.

Utlogget Tove Trull

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://home.c2i.net/tove
Dyretolk
« Svar #10 på: 28 Januar 2006, 22:28:24 »
Høres veldig interessant ut. Jeg har boka av Amelia Kinkade, men har ikke lest hele enda. Blir veldig fasinert av slike ting.

Utlogget Frese

• Spretten katt
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #11 på: 29 Januar 2006, 15:54:10 »
Ja da anbefaler jeg deg virkelig å lese den, jeg syns den er veldig varmt skrevet av Amelia, og absolutt verdt å lese selv om en kanskje ikke benytter seg av øvelsene.

Husker veldig godt historien om katten hennes som ba henne om å komme hjem, de hadde innbrudd... Hehe, det illustrerer virkelig hvordan dyr ser ting  :lol:

Anbefales!!  :thumbsup:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #12 på: 29 Januar 2006, 15:57:06 »
Frese..kan ikke du fortelle litt hvordan du tolker katter? Hva de forteller deg og sånn  :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #13 på: 29 Januar 2006, 20:51:53 »
Sitat fra: Liten
Frese..kan ikke du fortelle litt hvordan du tolker katter? Hva de forteller deg og sånn  :thumbsup:

Ja,gjør det da!!?

Utlogget Frese

• Spretten katt
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #14 på: 30 Januar 2006, 13:15:11 »
Hmm, det er jo ikke så veeldig mange som kommer med kattene sine da, jeg har to teorier på det:
1. Folk som har katt ser på katter som uviktige overfor det å skulle ha noe vitkig å si. Det er mange som tror at størrelsen har så mye å si på hva dyrene skal mene om ting.

2. Folk som har katt har en såpass god kommunikasjon med dem fra før av at de føler de ikke trenger å få vite hva kattene deres sier for de vet det selv.

Katter hva sier de.. hm.. Det blir jo veldig individuelt det, det blir som hva hver enkelt av dere mener om ting.
Dyr speiler eier, og man kan forklare det veldig enkelt med noe som man alltid har sagt: "Som hund så eier"

Man ser jo at av og til ligner dyrene fysisk på eieren, men de kan ligne mer enn det. Mange ganger kan dyrene være syke på våre vegne. Jeg hørte en historie om en dame som mistet dyrene sine til kreft en for en. Tilslutt orket hun ikke mere, og ville ikke ha flere dyr, men da ble hun syk selv.

Du kan ha en katt som har problemer med pusten sin, mens du er en storrøyker. Eller katten din har gikt, og du selv har gikt.

Pusekatten din kan snakke om din sorg, og fortelle hvor den sorgen kommer fra mens du selv ikke visste at den var tilstede, men likevel kommer den når du kjenner etter. Det er veldig mye av dette som handler om å åpne sitt eget sinn, og bli seg selv. Man trenger jo ikke dermed sagt bli energisk tilhenger av healing, eller begynne dyrke sine egne grønnsaker i hagen, men bare det å se sine egne feil eller å tilgi andre som har gjort en urett kan være stort for deg som person og la deg åpne mer opp. Man ka bli fri, liksom.

Mange av disse tingene som ryggvondt, astma, migrene det er blokkeringer og eller mønster som vi på en eller annen måte har tatt til oss. Det har gått i kroppen for å synliggjøre en problem du har i tankene dine. Men det som skjer er at om vi ikke har lært å åpne opp så stenger i igjen og problemene kommer enda flere eller enda sterkere.

Et dyr kan faktisk få deg til å tenke deg om, eller åpne opp rett og slett fordi de er dem de er. De dømmer ikke, de belærer deg ikke, de er ikke slemme.

Selve prosessen går ut på å slappe av, tømme hodet for tanker og 'slippe inn' dyret som vil prate. Så skriver jeg ned alt jeg 'observerer'. Det sier seg selv at det kan være ganske mye skurring på linjen, men det gjelder bare å øve seg og øve seg så går det etterhvert bedre  og bedre.

Høres sikkert helt fjernt ut, men det er faktisk sånn det KAN VÆRE. En god del ganger så prater dyrene om helt konkrete ting som at de liker gå tur, eller å vær med eieren. For dyrene vet jo at vi kan være redde for hva som kommer og da vil de aldri prate om ting som de vet vi ikke er klare for å høre..

Hehe, bla bla. Lett for å mase seg vekk her, kan godt være at jeg pratet over hodet på flere nå, det var ikke meningen...

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Dyretolk
« Svar #15 på: 30 Januar 2006, 13:41:35 »
Høres interessant ut  :thumbsup:  Enig i at det er mye man kan oppfatte selv etter endel år som katteeier, de fleste katter har et veldig tydelig kroppsspråk, men er jo ikke aalle tankene man klarer å lese da  :flau:  selv om man kan lese noen av dem ( synes noen katter har øyne som sier mer enn 1000 ord  :thumbsup:  )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
SV: Dyretolk
« Svar #16 på: 03 Februar 2006, 14:52:06 »
Kjempestilig! Skulle ønske jeg hadde telepatiske evner!

Gå på hjemmesiden hennes og les noen av samtalene hun har lagt inn! Kjempespennende!
Håper det er greit at jeg skrev det, Frese?
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Utlogget helle

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #17 på: 03 Februar 2006, 16:32:07 »
Kan selv tolke litt på både mennesker, dyr og situasjoener.

Katter er jo søte det er det en person oftest legger merke til på en katt. ( Det er det visuelle du legger mest merke til da. )
Katter er søte, men de er klokere en du tror. Og de har virkelig sine egene meninger!! Har de bestemt seg for no skal de oppnå det som oftest..
Jeg får oftest god kontakt med en katt ved og sitte ved siden av den når den er rolig og stille. Får jeg blikk kontakt bør du unngå det. (det virker truende for katten). Jeg kan ta på katten og lukke øynene ved og få inn masse bilder og følelser som kan og ikke kan mene no.

Selv om "tolkning" er spennende er det litt "ekstremt" for meg og drive med hvis jeg gjør det for mye(Jeg får inn en hel del rart av bilder og følelser). Menn dyr er bedere og tolke enn mennesker. Mennesker har så mye mer følelser og bilder å komme med.  :katt4:

Utlogget helle

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #18 på: 03 Februar 2006, 16:33:36 »
Høres interessant ut  :thumbsup:  Enig i at det er mye man kan oppfatte selv etter endel år som katteeier, de fleste katter har et veldig tydelig kroppsspråk, men er jo ikke aalle tankene man klarer å lese da  :flau:  selv om man kan lese noen av dem ( synes noen katter har øyne som sier mer enn 1000 ord  :thumbsup:  )

Øynene sier MYE, men vær forsiktig og ikke se for mye i øynene til katten, de kan føle det truende :)

Utlogget Frese

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #19 på: 05 Februar 2006, 22:34:13 »
Misty; det var helt ok det  :icon_smile:

Det som er med tolkinger eller samtaler med dyr er at du bruker jo fryktelig masse krefter på det, og det er veldig viktig å finne sin personlige toleransegrense for man kan ende med å slite seg ut på det.

Det som er det flotte med dyrene er at de gir så mye tilbake uten at du har spurt eller bedt om det.
Mange av de inntrykkene man kan slite med er det som kommer som speiling fra eieren, støy på linjen kalles det gjerne.
Men det er spennende og veldig morro, og man får gjerne mer positivt igjen for det enn negativt  :love: