Skrevet av Emne: Grunnvaksine - kostnad?  (Lest 5074 ganger)

Siljepilje

• Gjest
SV: Grunnvaksine - kostnad?
« Svar #20 på: 04 Mars 2006, 21:03:16 »
WOW!! Det var billig... :savle[1]:
Jeg betalte kr. 820,- kun for den utvidede vaksinen... Snart skal jeg på revaksinering med to katter, og tenkte jeg skulle chippe dem i samme slengen. De skulle ha 2500,- for dette inkl. rabatt!! :icon_eek:
Hadde det ikke vært verdens beste dyreklinikk, hadde jeg nesten vurdert å reise til Bergen... :biggrin:

:o :o  Ialledager! det var helt sinnsykt dyrt! Er du sikker på de har fått med seg hva det egentlig koster? Jeg hadde ringt en annen klinikk hvis jeg hadde hatt muligheten!
Hmmmmm... Kanskje jeg skulle ringt til Hinna eller Stavanger smådyrsklinikk??? :icon_idea:
Trodde faktisk at det kosta såpass å få gjort disse tingene, jeg!!!!
Det er 6 år siden jeg hadde katt sist, og han var allerede chippet og kastrert... Og vaksine fikk han 1 gang i året, men husker ikke hvor mye jeg betalte da.
Siden Lucky kom i hus, har jeg jo rent ned dørene hos veterinæren, og nesten smelta visa-kortet mitt... :fnis[1]: (Hun har vært veldig syk...)
Noen her fra Stavanger som vet priser på Hinna og Stavangerklinikken??

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #21 på: 04 Mars 2006, 21:15:11 »
Har ikke vært hos veternæren i Stavanger på mange år nå, men ville ring til den på Hinna først og hørt med de  :savle[1]:
http://www.hinnadyreklinikk.no/
http://www.smaadyrklinikken.no/
Hafrsfjord Smådyrklinikk [Hafrsfjord]
 51 89 20 02
Sandnes Smådyrklinikk [Sandnes]
 51 66 69 98
Gjesdal Dyreklinikk [Ålgård]
 51 61 19 70
Forus Hesteklinikk [Stavanger]
 51 57 03 23 
Dyreklinikken Hafrsfjord Bru [Hafrsfjord]
51 59 67 00
Dyredoktoren [Sandnes]
 51 60 55 60 

Her har jeg samlet aktueller dyreklinikker du kan ringe til  :crazy[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Siljepilje

• Gjest
« Svar #22 på: 04 Mars 2006, 21:52:02 »
Tusen takk, forresten!! :icon_mrgreen:
Har sendt forespørselsmail til Hinna, Stavanger og Hafrsfjord klinikkene.
Håper at jeg får raskt svar og at de er billigere :wink[1]:
« Siste redigering: 05 Mars 2006, 15:10:24 av Siljepilje »

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #23 på: 04 Mars 2006, 21:53:04 »
Ja, gi tilbakemelding når du får svar så kan andre lese det også  :icon_smile:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Kismet

• Gjest
« Svar #24 på: 04 Mars 2006, 22:31:03 »
Da bruker vi samme dyrlege Siljepilje, jeg betalte også nettopp 820,- pr katt fordi jeg valgte å ta med tilleggsvaksinen (leukemivaksine)

Hinna tar 415,- eller 420,- såvidt jeg husker for èn katt, skal du ha med to mener jeg at det koster 375,- eller noe slikt for katt nr 2.
De nevnte ingenting om tilleggsvaksine da jeg spurte om pris.

Det er ikke sikkert at så mange andre dyrleger tilbyr tilleggsvaksinen for leukemi fikk jeg beskjed om, så det blir jo en vurderingssak hvor viktig man selv mener dette er.
Dyrlegen min mente at det var veldig lurt, om han virkelig mente det eller spilte på min samvittighet er ikke så godt å si. Litt rart at han mente så få dyrleger tilbyr denne vaksinen, kanskje.

Joda, Abrahamsen er en flink og omsorgsfull dyrlege, men han vet å ta seg godt betalt.
« Siste redigering: 04 Mars 2006, 22:44:50 av Kismet »

Siljepilje

• Gjest
« Svar #25 på: 04 Mars 2006, 22:55:04 »
Hinna tar 415,- eller 420,- såvidt jeg husker for èn katt, skal du ha med to mener jeg at det koster 375,- eller noe slikt for katt nr 2.
Er dette inkludert tilleggsvaksinen, eller er det for "vanlig" vaksine?
Hvor vanlig er denne tilleggsvaksinen? :katt7:

Kismet

• Gjest
« Svar #26 på: 05 Mars 2006, 13:22:33 »
De nevnte som sagt ingen tilleggsvasksine til meg, og som Abrahamsen sa til meg så er det ikke så mange dyrleger som tilbyr denne tilleggsvaksinen. Han mente den var svært lur å ta, men nevnte altså at mange andre dyrleger nok ikke vil nevne den i det hele tatt.
Rart han ikke nevnte noe om det til deg, jeg fikk en lang avhandling.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #27 på: 05 Mars 2006, 15:06:05 »
De nevnte som sagt ingen tilleggsvasksine til meg, og som Abrahamsen sa til meg så er det ikke så mange dyrleger som tilbyr denne tilleggsvaksinen. Han mente den var svært lur å ta, men nevnte altså at mange andre dyrleger nok ikke vil nevne den i det hele tatt.
Rart han ikke nevnte noe om det til deg, jeg fikk en lang avhandling.
Joda, Abrahamsen nevnte det for meg, og kattene mine er førstegangsvaksinerte med den utvidede vaksinen hos ham. Syntes bare han var så sinnsykt dyr!! Når jeg skal re-vaksinere, og i tillegg chippe, vurderer jeg å få gjort dette en annen plass, fordi at han skulle ha nesten 2500 kr. for det. :crazyII[1]:
Fikk svar på mailen jeg sendte til Hafrsfjord i dag, og de skulle ha 1502,- for samme jobben inkludert utvidet vaksine :o.
Men bortsett i fra det, synes jeg at han er utrolig flink med kattene! :icon_smile:.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #28 på: 05 Mars 2006, 15:10:53 »
Der ser du....er utrolig forskjell på priser  :icon_smile: Vent til du har fått av alle og så ser du hvem som er billigst  :jippi[1]:

Kismet

• Gjest
« Svar #29 på: 05 Mars 2006, 19:50:34 »
Jeg er enig med deg i at han er flink, men jeg har også reagert på at han er dyr.
Ingen grunn til å velge en dyrere dyrlege enn man må, det er jo flere å velge mellom i denne byen :)

Siljepilje

• Gjest
« Svar #30 på: 06 Mars 2006, 22:54:30 »
Nå har jeg fått svar fra alle smådyrklinikkene jeg sendte mail til, og her er svarene: :icon_cool:

Hinna Smådyrsklinikk: 1635,- (utvidet vaksine og chipping av 2 katter)

Stavanger Smådyrsklinikk: 1740,-

Hafrsfjord Smådyrklinikk: 1502,-.

Dessuten ringte jeg til Abrahamsen's dyreklinikk og sa at jeg måtte ha fått feil pris oppgitt, siden de andre lå på mellom 1500,- og 1750,-.
Hun sjekket det en gang til, og kunne bekrefte at beløpet var feil, og ga meg den korrekte prisen:

Abrahamsen's Smådyrklinikk: 1840,-

Det var jo noe helt annet enn 2500,- men fremdeles dyrt.
Som dere ser, er det store prisforskjeller også her i Stavanger! :savle[1]:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #31 på: 06 Mars 2006, 22:58:21 »
Hehe...regner med de senket prisen da de fikk vite hva andre lå på ja... :whistling: jaja..er jo bare å gå til Hafrsfjord da og se om du blir fornøyd med veterinærene der  :wink[1]:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #32 på: 12 Mars 2006, 15:19:49 »
Da var det gjort! På Hafrsfjord Dyreklinikk.
Kjempefornøyd med servicen, og koselig dyrlege.

Fikk meg også litt ekstra trim denne dagen, siden jeg klarte å hoppe på feil buss... :icon_neutral:
Pusene fikk i allefall "reisetrening"...hihi.

De var så snille så! Oppførte seg som to små lys :icon_mrgreen:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #33 på: 12 Mars 2006, 15:23:57 »
Så bra  :crazy[1]: Kjipt å hoppe på feil buss da hehe  :hihi[1]: