Pusen er nå 6mnd. og har plutselig begytn å få dårlig matlyst.
Hun maler og koser når vi finner frem mat, men så bare snuser hun på det etterpå.
Ikke engang favorittmaten viser hun noe stort engasjement for, og vi har derfor prøvd andre typer kattemat...men....
Kanksje hun bare er kresen?
Det må også sies at hun har sin første løpetid, dersom det kan ha noen innvirkning på apetitten.
Noen tips? :hæh:
Hei
En kattunge på bare 6 mnd har normalt bedre apetitt enn denne selv om den har løp:zagree:
Katter som spiser butikkfòr bruker å ha glupsk appetitt fordi de er konstant sultne.
Butikkmaten inneholder mye vann, og resten er bare avfall.
Det er ca 90% vann om du leser på boksen, og knapt 4-5% kjøtt.
Fòr fra dyrlege eller dyrebutikk er det mye mye mer næring, og mye mer kjøtt. Husker ikke alt i hodet, men ca 40% kjøtt.
Så enten er katten syk, eller så må den ha et skikkelig kvalitetsfòr ( Kittens )
Knapt 3 kr døgnet og fore èn voksen katt,og er jo myyyye billigere enn å kjøpe fòr i butikken. :hilse:
Så til kattunge så vil du ha en 10 kilo sekk i ca 8 mnd, og betale ca kr 500;
Det blir ikke mer enn knapt 62 kr pr mnd.
Da vil katten i tillegg bli enda sunnere, flott plank pels, avføringen vil lukte myyyye mindre, og den blir mer opplagt.
Jeg kan love deg at du og kattungen blir 100% fornøyd.!!!
Jeg står for det jeg sier!!! :thumbsup:
Jeg hadde tatt med kattungen for en helsesjekk hos dyrlege, og hvis det skulle vise seg at den er frisk, så burde du sterilisere den nå. :hilse:
Du kan fint gi den p.pille inntil den blir sterilisert ( kastrert ) :hilse:
Jeg vil nå anbefalle hills kitten.Link:
www.hillspet.comIkke lenge etter at de er født, er kattungene på farten og stuper ut i livet. Gi næring til livslysten med Science Plan* Kitten. Den gir energi og de essensielle næringsstoffene som trengs for riktig og sunn vekst og utvikling for kattunger, og den egner seg også for drektige og diegivende katter. Med tilsetning av Superior Anitoxidant Formula, utgjør den et perfekt grunnlag for generell sunnhet. .
Viktige fordeler
Science Plan* Kitten er utviklet for å tilfredsstille de høyere ernærings- og energibehovene hos kattunger inntil 12 måneder og for drektige og diegivende katter.
Science Plan Kitten har riktig ernæring og kjempegod smak for kattunger og drektige eller diegivende katter.
Science Plan Kitten tørrfôr har Hill's Superior Antioxidant Formula for å bidra til immunforsvaret.
Bidrar til sunn hud og blank pels.
Inneholder taurin for å bidra til å opprettholde normal hjertefunksjon, normale øyne og normal forplantningsevne utvikling.
God fordøyelighet reduserer avføringsmengden slik at det blir mindre i sandkassen og lavere fôringskostnader.