Skrevet av Emne: Katt som spiser uten å tygge  (Lest 573 ganger)

Utlogget Frese

• Spretten katt
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Katt som spiser uten å tygge
« på: 20 Januar 2006, 23:55:03 »
Hei alle sammen!! Lenge siden jeg har vært her, men det er bare sånn det blir av og til. Pusene mine er blitt ganske så store nå, seee:

Timmy ser på tv

Pote har oppdaget undulaten

Men siden det ikke har vært noen kattemamma andre enn meg inni bildet som kunne lære de litt spiseregler så har de begynt å gulpe innpå maten sin uten å tygge den.
Hva gjør man med sånt?
Jeg tror ikke at å spise med villkattene ute på løen har hjelpt, for en av dem gjør det samme selv om kattemammaen dems tygger maten sin godt. Dere vet... disse barnene  :roll:

Uansett, hva skal jeg gjøre med dette? Pote har begynt å bli litt tynn under all den deilige pelsen i tillegg... (Ormekur har de fått, den ene tre uker etter den andre)

Hva forer jeg med? Friskies, men kun fordi at det er lettere å kjøpe enn ordentlig for. Når jeg har sjansen igjen skal jeg kjøpe på dyrebutikken og da har jeg brukt RC (samme merket som kattebabymelken de fikk) og den har de spist uten å reagere kraftig på. Iams fikk de rett og slett drit(!!) vondt i magen av.

Hva våtfor anbefaler dere? Har igjen prøvd Iams sin, men fy flate det kom ganske bløtt ut igjen, stakkars små pusene!

:hilse:
Cats aren't clean, they're just covered with cat spit. - John S. Nichols

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #1 på: 21 Januar 2006, 00:06:39 »
Det er nok Friskies de reagerer på, siden de ikke gjør sånn med Royal Canin.
Anbefaler våtfor en gang i uken som kos, og da kjøper jeg ironsik nok Friskies sin gourmet  :hilse:  ( siden de ikke spiser dette så ofte går det bra, de reagerer ikke på denne maten som med tørrforet til Friskies. Kattene elsker den med laksesmak  :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Frese

• Spretten katt
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21 Januar 2006, 00:15:51 »
Men de spiser coop sin kattemat ute på løen med villkattene... Og det er der jeg har sett de glupske innpå. Når de spiser der ute, så bare nafser de i maten her inne...  :åhhhh:

Jeg vet ikke jeg, blir så vanskelig når ingen får det samme, og T&P spiser både ute og inne.

Men jeg leste et sted at Maine Coon katter må få tørrfor med store biter fordi de tygger ikke maten sin, kanskje dette er et alternativ? Eller..? Huff, det er ikke lett dette  :?:

Våtfor har de ikke fått mye av i sitt korte liv, så jeg håpet at jeg snart kunne komme meg avgårde og kjøpe noe godis og noen nye leker. Alt med pels her er ihjeltygd eller ihjelslikket  :lol:
Cats aren't clean, they're just covered with cat spit. - John S. Nichols

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #3 på: 21 Januar 2006, 12:04:10 »
Jeg fikk engang ett tips om å legge noen litt store stener(?) i matskålen til pus for  hindre ham i å spise så fort. Matbitene faller jo ned blandt stenene og pus må jobbe litt med å få de opp...

jeg vet ikke om det virker,jeg testet de aldri.. Men kanskje??  :cool:

Her i huset gir jeg også våtfôr fra butikken i tillegg til kvalitetsfôr fra RC.
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!