Min ene katt, Munt, en hankatt litt under året. Han er en veldig urenslig fyr og går rundt i en liten verden hvor han føler at såklart kommer hunden og den andre katten vår til å vaske han. Dette gjør de jo tildels, men det er jo såklart ikke nok, da han har veldig mye pels. Det eneste han gidder er å vaske potene sine, så de lukter i alle fall godt.
Det er et lite problem med dette, fordi han hater nemlig å bade, han AVSKYR vann. Silver, den andre katten, er en havfrue, elsker å plaske i badekaret og han elsker å leke i vannskålen. han liker også å sprute vann på munt, og da freser munt til sin bestevenn og blir livredd.
Iogmed at han aldri vasker seg, så lukter det jo litt av han og pelsen blir så stygg, og flokete!
Jeg prøver å vaske han, men da nærmest dreper han meg. Jeg tar passe varmt vann, og er veldig forsiktig med ham, men det rabler helt for han, og han er egentilg veldig snill og søt. Han freser og skriker, biter og klorer og jamrer seg.
Løsningen er jo blitt at vi er to når han dusjes, og vi prøver å såpe han inn med vann på en klut før vi spyler ham. Men det hjelper jo ikke
To dager og pelsen er like møkkete.
Han hater også å bli børstet, og blir veldig sint for dette.
Hva kan jeg gjøre? Han vil ikke vaske seg, og han angriper meg om jeg vil børste eller vaske han.
Han er stueren og bruker kattedoen flittig, men han vasker seg jo ikke.
Noen tips ?