Skrevet av Emne: Sterilisering  (Lest 1228 ganger)

Utlogget Missipia

• Spretten katt
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Missi_cucci
Sterilisering
« på: 17 Januar 2006, 15:38:19 »
Begge jentene  mine er nå 8 måner gammle.. og jeg har vil sterilisere dem.. fekk vite at i februar har dem kampanje på steriliserein av katter, 200kr katten...

men er usikker på om jeg ska gjøre d...
fekk høre at katter som har blitt sterilisert uten å fått et kull kan bli grettene osv. stemmer dette? burde jeg få et kull på kattene først? hva anbefaler dere?

og jeg har ikke råd til å beholde flere katter.. så i såfall om jeg skulle ha et kull på dem, er d lett å gi dem vekk? vill foresten ikke gi dem vekk til hvem som helst.. må vere katte glade mennesker..  :roll:

er veldig usikker på hva jeg ska gjøre...  :hæh:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Sterilisering
« Svar #1 på: 17 Januar 2006, 15:42:06 »
Steriliser dem! Ikke få kull på de, det blir bare feil. Det er så mange hjemløse katter der ute, vi trenger ikke flere! Kattene blir ikke gretne av å ikke ha kull først, det er en myte.
Bare steriliser dem du, jeg skal snart til pers med Shakira, hun har løpetid hele tiden her nå... :roll: (ka travelt???) :humre:
200,- pr katt var nå forferdelig billig! Er det en seriøs klinikk??? :?:

Utlogget Missipia

• Spretten katt
    • Vis profil
    • Missi_cucci
Sterilisering
« Svar #2 på: 17 Januar 2006, 15:47:33 »
d var også en grunn til at jeg var i tvil på om jeg ville sette kull på dem.. alt får mange hjemløse katter.. derfor lurte jeg på å ta betalt for dem så jeg vet at dem menner seriøst.. men der igjen så hadde jeg nokk ikke fått solgt dem fordi der er så mange som gir bort.. *oppgit*

jepp... d er et seriøs klinik.. d er Vestfold Dyrehospitol.. dem hadde kampanje nå for kastreing av dei 100 første kattene som kommer inn.. så jeg ringte inn å hørte om dem ska ha kampanje på sterilisering.. og da sa dem at d kommer i februar..  :thumbsup:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Sterilisering
« Svar #3 på: 17 Januar 2006, 15:52:26 »
Så bra at du får det så billig da! Skal ringe dyreklinikken i dag jeg også, høre om de har noen kampanjer på sterilisering i nærmeste fremtid.  :thumbsup:

Utlogget Missipia

• Spretten katt
    • Vis profil
    • Missi_cucci
Sterilisering
« Svar #4 på: 17 Januar 2006, 15:59:42 »
der er sikker noe kampansje der.. bruker som regel å komme d etter jul..  :thumbsup:

Men bruker peronligheten deres å forandre seg mye etter sterilisering?
mer kosete? mindre kosete osv?

har hørt at han katter blir mer kosete etter kastrening... Amalie kan ikke bli noe mer kosete en hun er nå..  :lol:  da kommer jeg til å gå på veggene..  når vi koser så må jeg omtrent holde øyen kontakt med henne hele tiden eller så begyner hun å mjaue og mase med den gang..  :lol:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Sterilisering
« Svar #5 på: 17 Januar 2006, 16:11:17 »
De blir vel kanskje mer kosete ja.. Noen blir slik de var før... Jeg har ikke erfaring med steriliserte pusedamer da, kun hannkatter... :roll:

Linda

• Gjest
Sterilisering
« Svar #6 på: 17 Januar 2006, 17:58:01 »
Huskatten min ble mye mer kosete etter kastrering, og hun ble også snillere mot andre katter.  Kastrerte henne før hun fikk løpetid, og hun har absolutt ikke tatt skade verken av å ikke få kattunger eller aldri hatt løpetid.

Utlogget Abyssa

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • A world of her own
Sterilisering
« Svar #7 på: 17 Januar 2006, 18:13:40 »
Jeg har faktisk hørt det motsatte, at katter som rekker å få sin første løpetid før de blir sterilisert kan forandre atferd og personlighet etter løpetiden sin (ikke alltid til det bedre) og at dersom man DERETTER steriliserer dem så beholder de sin nye personlighet.. Så omo man vil ha dem slik de er før sin første løpetid så bør man sterilisere dem før de får den..

MEN vet ikke om det stemmer eller om det bare er en myte.
***^**^***^**