Skrevet av Emne: Oksekjøtt  (Lest 1546 ganger)

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Oksekjøtt
« på: 14 Januar 2006, 20:04:49 »
En ting jeg har tenkt mye over.
Okse kjøtt på boks (kattemat) er ikke akkurat kattemat vil jeg si på en måte.
En katt kan ikke drepe en Okse/ku. Det blir for unaturlig.
Men de elsker det og koser seg med det.

Hvis ikke menneske hadde vært til kunne de umulig klart og spise den slags kjøtt igjen. hmmm... hva skulle kattene gjort uten mennesker.. Spist mus, ekkorn og høner?  :lol:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Oksekjøtt
« Svar #1 på: 14 Januar 2006, 22:22:16 »
Og fugler  :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Sissel

• Gjest
Oksekjøtt
« Svar #2 på: 14 Januar 2006, 23:26:20 »
Sitat fra: Liten
Og fugler  :thumbsup:

Thi hi, Liten. Høner er fugler...  :zmacarena:

Sissel

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Oksekjøtt
« Svar #3 på: 14 Januar 2006, 23:45:49 »
æhhhh  :flau:  tenkte ikke på det engang jeg Sissel  :lol:  Når jeg tenker på pus pluss fugler tenker jeg med engang sånne småspurver liksom  :flau:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
Oksekjøtt
« Svar #4 på: 14 Januar 2006, 23:57:28 »
æhhhh  :flau:  tenkte ikke på det engang jeg Sissel  :lol:  Når jeg tenker på pus pluss fugler tenker jeg med engang sånne småspurver liksom  :flau:

Tenkte på det jeg også Liten..Jakter de lissom på høner :?:

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Sissel

• Gjest
Oksekjøtt
« Svar #5 på: 15 Januar 2006, 00:20:20 »
Sitat fra: Karoline&Dennis

Jeg hadde en katt som liten som fanget måker og skjærer som den drog med inn i huset. Og min svogers katt kom drassende hjem på terraseen med en falk eller hauk eller hva det var. En stor rovfugl i hvert fall  :shock: Høner blir et lett bytte i forhold da  :lol:

Sissel

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Oksekjøtt
« Svar #6 på: 15 Januar 2006, 00:23:32 »
tøffe katter da! :lol:

Sissel

• Gjest
Oksekjøtt
« Svar #7 på: 15 Januar 2006, 00:26:41 »
Sitat fra: catzy
tøffe katter da! :lol:

Ja, de var ikke akkurat birmaer...  :lol:

Sissel

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Oksekjøtt
« Svar #8 på: 15 Januar 2006, 00:29:14 »
tror jeg så gjerne! Sålangt så oppfatter jeg birma som en veldig klønete rase, og tror umulig han kløna her kunne ha komt med en falk inn dørene om han hadde vært utekatt!  :skratte:

Linda

• Gjest
Oksekjøtt
« Svar #9 på: 15 Januar 2006, 00:53:44 »
Sitat fra: catzy
tror jeg så gjerne! Sålangt så oppfatter jeg birma som en veldig klønete rase, og tror umulig han kløna her kunne ha komt med en falk inn dørene om han hadde vært utekatt!  :skratte:

Skriver under på denne, birmaene mine hadde nok ikke klart å fange noe om de så hadde fått det servert på sølvfat :lol: Ikke for at huskatten min er noe bedre da, hun klarte ikke å fange noe hun heller da hun var semi-utekatt :flau:

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
    • Vis profil
Oksekjøtt
« Svar #10 på: 15 Januar 2006, 01:48:02 »
:lol: Måke! hehe

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Oksekjøtt
« Svar #11 på: 15 Januar 2006, 08:40:22 »
Min gamle huskattjente var ivrig fuglejeger med andejakt som spesialitet. Vi bodde dengang ved et vann hvor det holdt til mye ender. Det gikk hardt utover andekullene, og ved et par anledninger kom gamlemor drassende inn med en voksen and. Hun tok dem vanligvis når de gikk på land for å beite og hvile, og var heller ikke redd for å hoppe i vannet for å få tak i godbitene. For henne kom mus og rotter nederst på listen over "favorittmat", tilgjengeligheten avgjorde rangeringen. På tross av sin store interesse for de fjærkledde, rørte hun aldri kyllingene som min mor hadde hver sommer.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Oksekjøtt
« Svar #12 på: 16 Januar 2006, 01:09:06 »
For ei tøff katte da Marit! Skikkelig råskinn! :humre:

Attack`s

• Gjest
Oksekjøtt
« Svar #13 på: 17 Januar 2006, 17:36:39 »
Ikke glem kaniner og hare da.

Men tenkt på det da?
Nei,det er vel uhyre sjelden at katter jaker på okser og sånt  :lol: ,men dem er jo kattedyr....og kjøtt er kjøtt.

Meeeen,det er ikke vanlig kost at kattene sitter å fisker fisk ved brygga heller :engel:

anja

• Gjest
Oksekjøtt
« Svar #14 på: 17 Januar 2006, 17:59:08 »
Sitat fra: Karoline&Dennis

Å ja! Det gjode i hvertall en av mine gamle puser. Luske på hjørnet av hønsehuset og bøllet med hønene!
Han gikk og på duejakt og slepte de med seg hjem. mellom forlabbene som en orntlig løve! :katt9:

Sissel

• Gjest
Oksekjøtt
« Svar #15 på: 17 Januar 2006, 18:28:58 »
Min siste huskatt var faktisk så "gal" at enkelte hundeeiere løftet opp hundene sine og bar de forbi katten min. Han brukte å stå bak søppelbøtten og jakte på fotgjengerne, og så hoppet han fram og skremte dem når de kom i nærheten.  Hvis jeg sto på kjøkkenet og plutselig hørte et hyl uti gaten, kunne jeg være helt sikker på at katten min hadde overrasket noen forbipasserende. :roll:  

Sissel

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Oksekjøtt
« Svar #16 på: 17 Januar 2006, 18:52:47 »
syns jeg ser katten!  :lol:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Oksekjøtt
« Svar #17 på: 17 Januar 2006, 20:55:18 »
Hmmm...tror jeg hadde fått vondt av de stakkars hønene hadde jeg sett dette  :leiseg:  Men det er naturens gang, katter har jaktinstinkt i seg.

Linda

• Gjest
Oksekjøtt
« Svar #18 på: 17 Januar 2006, 21:13:21 »
Ja, det er ikke noe morsomt å se på at en katt tar småfugler eller hva det måtte være, men det er jo naturens gang. Katten til søsteren min kom en gang hjem med en liten fugleunge, levende og uskadd, og jeg fikk den tvilsomme æren av å redde det lille vesenet. Søsteren min ville helst kjefte på katten, men det kan man jo ikke. Katten hadde jo bare vært flink og fanget middag til henne :thumbsup:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Oksekjøtt
« Svar #19 på: 17 Januar 2006, 22:56:41 »
Samme som når Ozzy hadde fanga ei lita mus det, på sommern, veranda døra stod åpen så jeg hørte levenet, og jeg sprang ned for å se, han stod bare å leika seg med den vettskremte stakkars musa, jeg tok ei pappeske som musa kunne krype oppi, men så kikka jeg litt på ho, og såg det hullet på undersiden. Det var liksom ikke noe annet jeg kunne gjøre enn å gi den tilbake til katten så han fikk gjøre seg ferdig med den... Det var veldig ekkelt å være en slik bøddel, men jeg tror den hadde hatt det mye verre med å lagt i en pappeske og lidd mye og lenge til den til slutt døde. Ozzy gjorde hvertfall slutt på den ganske kjapt. Jeg greidde ikke å se på....