Skrevet av Emne: burde æ ta betalt før kattungan?  (Lest 1499 ganger)

Utlogget micha

• Spretten katt
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Home sweet home
burde æ ta betalt før kattungan?
« på: 13 Januar 2006, 06:40:34 »
nån sir at d e bæst å ta betalt når du ska gi bort kattungan før å være sikker på at dæm får ett godt hjæm?!?!

d e jo ikje rasekatt æ har heller da.
men korr mye burde æ be om?  :hæh:
Michelle, Tindra + 5 små

Sissel

• Gjest
« Svar #1 på: 13 Januar 2006, 10:17:33 »
Jeg syns du burde vaksinere dem + gi en markkur og så be om 3-500 for å dekke opp de utgiftene du fikk når du vaksinerte dem. Det er utgifter som ny eier uansett ville fått, så det er helt rimelig.

Sissel

Utlogget Mathea

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 37
    • Vis profil
« Svar #2 på: 13 Januar 2006, 11:32:54 »
:hilse: Enig med Sissel
Mathea :)

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #3 på: 13 Januar 2006, 11:37:55 »
Sitat fra: Sissel
Jeg syns du burde vaksinere dem + gi en markkur og så be om 3-500 for å dekke opp de utgiftene du fikk når du vaksinerte dem. Det er utgifter som ny eier uansett ville fått, så det er helt rimelig.

Sissel

Helt enig med Sissel. Der er på tide at noen tar huskatten på alvor!
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Alyssera

• Gjest
« Svar #4 på: 13 Januar 2006, 11:52:33 »
Hvis du får de vaksinert, kuret og slik, så ta betalt for det, nye eiere er mer villige til å betale fordi da slipper de å stresse med det med en gang.
Det er òg en veldig effektiv måte å sørge for at ungene dine får eiere som bryr seg, ikke bare noen som vil ha katt til jul, om du og har et "krav" om at kattene skal kastreres/steriliseres når de er gamle nok, så er det kjempebra!
Noen er kanskje skeptiske til det, men bare forklar dem at katten får et mye bedre og sannsynligvis lengre liv, de får en ofte mer kosete katt, og slipper å bekymre seg for kattunger eller slåsskamper senere  :thumbsup:  Det er altfor mange hjemløse puser i Norge!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #5 på: 13 Januar 2006, 15:42:10 »
enig med de andre her!  :thumbsup:

Utlogget micha

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • Home sweet home
« Svar #6 på: 14 Januar 2006, 23:17:21 »
1000 takk folkens  :thumbsup:
Michelle, Tindra + 5 små

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #7 på: 14 Januar 2006, 23:44:33 »
Enig med de andre  :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget brite

• Koseklumpen
  • Takket: 16
    • Vis profil
    • http://www.home.no/engelskbulldog
« Svar #8 på: 15 Januar 2006, 01:33:10 »
Må nok også si meg enig=)=)
-Britisk korthår og Bulldog-
   En gang brite- Alltid brite!

monne_800

• Gjest
Ja
« Svar #9 på: 18 Januar 2006, 00:55:41 »
Jeg har selv hatt kattunger, men har aldri tatt betalt for dem. Er heller mer opptatt av å observere de som vil ha katten og følge den opp. Finnes mange som kjøper eller får taki en kattunge, men som kaster den på gata når den ikke er så nusselig og søt lengre. Så det er jeg litt uenig i. Jeg elsker katter og det viktigeste er at de får et trygt og stabilt hjem.
 :thumbsup:

Monica

Katten er menneskets beste venn

Utlogget Mathea

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 37
    • Vis profil
« Svar #10 på: 18 Januar 2006, 01:09:05 »
Kanskje derfor er bør ta betaling for kattungene,når dem koster penger så er det ikke bare å kvitte seg med dem..Syns en skal betale for alle slags  dyr :)
Mathea :)

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #11 på: 18 Januar 2006, 01:45:51 »
Tror ingen som har lyst på katt sier noe på å betale 300 kroner liksom, det er "ingenting" i den store sammenhengen! Jeg fikk Tchibi, men hadde gladelig betalt litt om de hadde bedt om det.
 :engel:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #12 på: 19 Januar 2006, 21:08:20 »
Jeg mener også at man skal kunne ta seg betalt noen kr for kattunger, om alle hadde gjort det samme ville det nok ha økt kattens statur i samfunnet.  Gi kattungene ormekur samt vaksine og ta betalt slik at det dekker utgiftene.

Jeg skulle gjerne betalt noen kr for våre katter om det hadde vært aktuelt.

av Edelmann(N)

• Gjest
Re: burde æ ta betalt før kattungan?
« Svar #13 på: 21 Januar 2006, 05:14:17 »
Sitat fra: micha
nån sir at d e bæst å ta betalt når du ska gi bort kattungan før å være sikker på at dæm får ett godt hjæm?!?!

d e jo ikje rasekatt æ har heller da.
men korr mye burde æ be om?  :hæh:

Hei
 :hilse:
Noe du kan spørre de nye eierene er om dem vil ha rimlig vaksinering og id. chipping gjenom deg fordi du får det til redusert pris om du tar med flere kattunger på en gang :thumbsup:  Undersøk med dyrleger om de kan gi deg et tilbud, og ring gjerne til flere også....
Be de som kjøper å love at de kastrerer og steriliserer de. Spør dem hva de syns om dette også.....

Hos meg så vil ingen få kjøpe kattunge om de ikke har signert kontrakt og vært igenom et laaangt intervju ang kattehold mm...  :thumbsup:
Men dem får mye hjelp også da.....

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #14 på: 21 Januar 2006, 08:22:05 »
Det som blir sagt her, er kjempeviktig!!!
Jeg tok ikke betalt for kattungene mine, men de har heldigvis fått gode hjem.
3 av dem er "naboer", og resten holder jeg telefonkontakt med :thumbsup:

Jeg var veldig uvitende når Crazy fikk kattunger... Visste at jeg ville sterilisere henne, men så fikk ho sneket seg ut, og ble gravid, jeg bestemte meg for å la hene få kattungene... Det ble jo sikkert ikke flere enn 4, og jeg hadde jo allerede mange interesserte venner, som ville ha avkom fra henne...
HO FIKK 7!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle lever, i sitt beste velgående...
Det er lurt å rett og slett skrive en kontrakt, men den nye katteeier, om at de er pålagt å kastrere/sterilisere katten!!!
Jeg er også for å ta betalt for kattungene. Det koster faktisk å ha dem også! De må ha hyppige ormkurer, og de skal bo hjemme hos sin mor til de er 12 uker gamle...

av Edelmann(N)

• Gjest
« Svar #15 på: 21 Januar 2006, 09:08:26 »
Sitat fra: Mirum
Det som blir sagt her, er kjempeviktig!!!
Jeg tok ikke betalt for kattungene mine, men de har heldigvis fått gode hjem.
3 av dem er "naboer", og resten holder jeg telefonkontakt med :thumbsup:

Jeg var veldig uvitende når Crazy fikk kattunger... Visste at jeg ville sterilisere henne, men så fikk ho sneket seg ut, og ble gravid, jeg bestemte meg for å la hene få kattungene... Det ble jo sikkert ikke flere enn 4, og jeg hadde jo allerede mange interesserte venner, som ville ha avkom fra henne...
HO FIKK 7!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle lever, i sitt beste velgående...
Det er lurt å rett og slett skrive en kontrakt, men den nye katteeier, om at de er pålagt å kastrere/sterilisere katten!!!
Jeg er også for å ta betalt for kattungene. Det koster faktisk å ha dem også! De må ha hyppige ormkurer, og de skal bo hjemme hos sin mor til de er 12 uker gamle...

Hei
 :hilse:
Ja man lærer med tiden, men om du hadde sterilisert hun med en gang etter hun hadde vært ute på vift, så hadde du unngått dette. :thumbsup:
Når man vet at det går ann å sterilisere så vet man også hvordan man skal unngå å la hunnkatten bli gravid :zagree:
Så der kunne man kanskje tenkt seg om.
Det er slik jeg ser det da :roll:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #16 på: 21 Januar 2006, 13:57:35 »
Visste at det var mulig, og vurderte det, men bestemte meg for å la henne få kattungene... Dette er lenge siden, og jeg ante ikke hvor mange hjemløse katter det var i Norge!!!
Ho ble sterilisert rett etter fødselen...
Angrer jo på en måte ikke nå, for ho har gitt meg verdens skjønneste kosepus, og mange av vennene mine har hennes nydelige avkom...
Nå jobber jeg hardt med å få andre til å kastrere/sterilisere kattene sine, og alle kattungene har blitt kastrert/sterilisert :thumbsup:

Behøvde bare litt kunnskap :roll:

av Edelmann(N)

• Gjest
« Svar #17 på: 21 Januar 2006, 19:00:33 »
Det er jo FLOTT :zagree: