Skrevet av Emne: Biting  (Lest 1607 ganger)

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Kjønn: Kvinne
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
Biting
« på: 12 Januar 2006, 17:26:53 »
Hallo jeg bare lurer på en ting.
Dennis biter veldig ofte(4 år gammel) hva kan jeg gjøre for at den ikke skal bite..??
Blir sinna på den men den vil ikke høre.

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Alyssera

• Gjest
Biting
« Svar #1 på: 13 Januar 2006, 11:59:16 »
Hvis den biter hendene dine, kan du prøve å gni de inn med skall fra sitrus frukt, det kan
virke. Men ikke gjør som noen sier og spray den med vann, det kan gjøre katten redd og ødelegge mer enn det hjelper:)
Ellers så er det vel bare å sette den ned på gulvet å ignorere den hver gang den biter,
men hvis den ikke har gjort det før så kan det jo bare være en fase eller noe slik...

monne_800

• Gjest
Kjenner til det der
« Svar #2 på: 18 Januar 2006, 00:51:06 »
Det der hørres kjent ut! Jeg har selv en hannkatt på 2 år og han erveldig gla i å bite. Men jeg tror bare det er kattens måte å si ifra om at nå er det nok! Enkelte katter vet heller ikke hvordan de skal reagere når de får koz, så de svarer med å bite. Sier dette av erfaring. Har aldri tenkt noe spesielt på bitinga til katta mi. Jeg tar han for den han er!

Monica

Katter er menneskets beste venn

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
Biting
« Svar #3 på: 18 Januar 2006, 21:05:44 »
Jeg har nettopp fått en søt litta tass ( :roll: ) som driver å biter på fingrene mine.. jeg tror det er fordi at tenna hennes klør sånn og da syns jeg så synd på henne, at jeg nesten ikke tørr å ta bort hånda. Er det lurt å bare la henne få bite på dem når hun klør i tenna? (det kan gjør litt vondt av og til når hun biter på de bakerste tenna, da)
Hva syns dere jeg skal gjøre? Skal jeg bare la henne få bite?  
Noen ganger skriker jeg "Auu!" når jeg får veldig vondt, og da slutter hun å bite med en gang og begynner heller å sleike på dem.. :roll: hehe..
Om det ikke hadde vært dyr her i verden, hadde ikke kjærlighet vært til.

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
Biting
« Svar #4 på: 18 Januar 2006, 21:06:47 »
Ops!  Glemte å si at hun er 8 uker gammel.. (snart 9)
Om det ikke hadde vært dyr her i verden, hadde ikke kjærlighet vært til.

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
    • Vis profil
Biting
« Svar #5 på: 18 Januar 2006, 21:29:11 »
Jeg tror hannkatter har lett for og bite mennesker i hendene. Det er for de tror handen din er en hunkatt..
Tommy bet veldig mye også, typis hannkatter:)
Men selførgelig så kan all katter ha den uvanen med og bite. Men hannkatter har lett for og tro du er en hunnkatt  :lol:

Utlogget Mathea

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 37
    • Vis profil
Biting
« Svar #6 på: 18 Januar 2006, 23:03:43 »
Pusen min er 15 mnd og han har ALDRI hatt det med å bite :) Er hannkatt denne og da..Så det er stor forskjell på kattene:) Du får fortsette å si NEI når han vil bite,gi han en leke så han får bite på..
Mathea :)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Re: Biting
« Svar #7 på: 19 Januar 2006, 21:11:51 »
Sitat fra: Karoline&Dennis
Dennis biter veldig ofte(4 år gammel) hva kan jeg gjøre for at den ikke skal bite..??

Biter han uten grunn, mener du? Kommer bare bort og biter?

av Edelmann(N)

• Gjest
« Svar #8 på: 21 Januar 2006, 04:57:53 »

Det er heeelt normalt :thumbsup: he he...
Han er en liten leken kattunge på bare 4 mnd, så det er helt normalt av han å leke på denne måten. Ikke lek med han ved at du bruker henda. Bruk heller leker som du kan holde i når han skal lekes med.
Kjøp gjerne et klatrestativ.

av Edelmann(N)

• Gjest
Biting
« Svar #9 på: 21 Januar 2006, 05:02:41 »
Sitat fra: Cat_Walk
Ops!  Glemte å si at hun er 8 uker gammel.. (snart 9)

Var ikke hun litt for ung til å taes fra kattemor da? Kattungen burde vært hos moren sin i enda 3-4 uker til ( minst) Selv om kattemor ikke diet de så mye på slutten, så trenger de oppdragelse av sin mor, og mye lek med sine søsken før de flytter.
Man kan risikere å få en katt med atferds problemer som voksen.
Ved å ta vekk ungene fra sin mor for tidlig risikerer man at katten ikke lærer det nødvendige om nettopp det å være katt. Dette kan resultere i at man får en suttekatt, en katt som aldri lærer å slutte å sutte. Den kan sutte på armer, hals osv. Dette er et tegn på mangelfull utvikling.
· Eksperter er enige om at rett leverings alder på katter er 12 uker. Professor og etolog Bjarne Braastad ved Landbrukshøyskolen på Ås, Den Norske Veterinærforening og Mattilsynet er blant disse.
Les mer om dette her:

http://www.dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=Katt&h=d&id=198

Voksne hannkatter -  kastrert eller ikke har lett for å hugge henda våres hvis vi keler med de. Dette er fordi de blir opphisset av for mye kos...derfor gjør de slik.
Man skal aldri la en katt leke for mye med henda. Da kan de i verste fall bli agresive, og bite for det minste...
Bare et tips - og reel infò til de som ikke vet :hilse:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Biting
« Svar #10 på: 21 Januar 2006, 08:14:25 »
Hva du vet, hva du vet :hilse:
Blir rent imponert,jeg :thumbsup:
Er så supert med kunnskapsrike mennesker på forumet, og de er det jaggu mange av her :bigsmile:

av Edelmann(N)

• Gjest
Biting
« Svar #11 på: 21 Januar 2006, 09:02:13 »
Sitat fra: Mirum
Hva du vet, hva du vet :hilse:
Blir rent imponert,jeg :thumbsup:
Er så supert med kunnskapsrike mennesker på forumet, og de er det jaggu mange av her :bigsmile:

Thank you :neie:
Må jo dele med meg det jeg vet :hilse: b he he....

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #12 på: 21 Januar 2006, 17:27:30 »
Sitat fra: Kitziee

Biter han uten grunn, mener du? Kommer bare bort og biter?

Ja av og til kommer han og hopper opp på beina mine og bite når jeg går forbi, men det er sjeldent, men er det fordi han vil leke?

Og når jeg klapper han og da når han biter meg er det kattenes måte å si at de ikke liker å bli klappet der og ikke vil bli klappa der å da?

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #13 på: 21 Januar 2006, 18:16:59 »
Sitat fra: av Edelmann(N)

Det er heeelt normalt :thumbsup: he he...
Han er en liten leken kattunge på bare 4 mnd, så det er helt normalt av han å leke på denne måten. Ikke lek med han ved at du bruker henda. Bruk heller leker som du kan holde i når han skal lekes med.
Kjøp gjerne et klatrestativ.

Hvis det var min katt du mente så er han ikke 4mnd han er 4 år;)

av Edelmann(N)

• Gjest
« Svar #14 på: 21 Januar 2006, 18:54:52 »
hehe, da blingset jeg.
 :zcrazy:

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #15 på: 23 Januar 2006, 14:52:39 »
Sitat fra: av Edelmann(N)
hehe, da blingset jeg.
 :zcrazy:

Hehe ja men det går greit vettu :zmile:

Sunniva Trana

• Gjest
Biting
« Svar #16 på: 23 Januar 2006, 17:40:24 »
Nå har jeg ei jente da, men moren til hennes kull døde når de var 9 uker gamle, og hun har ALDRI bitt meg! (med unntak av en gang, hennes bror var på besøk.. og da var hun kjempe redd stakkar..)  Men likevel om hun var for liten til å fortsette uten moren (hun hadde jo ikke noe valg) så har det gått kjempe bra.

Jeg synes av erfaring at kjærlighet er den beste måten jeg da! :) Kose masse, få katten rolig osv. Min har som sakt aldri bitt, og hun er en kjempe kosette katt.. Du kan jo gi katten belønning hvis den ikke biter når den bruker. Har aldri trengt det her selv men har hørt at det funker, hvis katten biter så kan du ta den opp og 'tvangskose' med den til den roer seg ned.

Lykke til! :)

Utlogget vassjenta

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Biting
« Svar #17 på: 23 Januar 2006, 19:55:12 »
har to katter, gutt og jente, og de er søsken. Moren stakk av gårde da de var 7-8 uker gamle. Monsen patter på klærne mine og pusia patter/kosebiter på fingeren, så har jo ett typisk eksempel på at de ikke er utviklet nok. I begynnelsen gjorde jeg alt for å få de til å slutte, men det har ikke hjulpet, så er enda ikke sikker på hva jeg skal gjøre, de er 4 mnd nå.

Er vel kanskje bare å fortsette å prøve å få han til å slutte? kanskje det hjelper til slutt...
meg og mine to små nesten-barn =)