Skrevet av Emne: Flytte til ny leilighet i Oslo  (Lest 779 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Flytte til ny leilighet i Oslo
« på: 10 Januar 2006, 15:35:01 »
Typen og jeg har begynt å snakke litt om å flytte sammen, inn til han, fordi min leilighet er så liten. Han bor i 1. etasje i en leilighet med en liten uteplass. Det er i gamlebyen i oslo. Jeg ser det er flere andre katter i området, og det er en slags skau like ved.
Hvis vi lager til en kattedør kan jo kattene gå ut og inn som de vil.
Men leiligheten er helt ny, parkett og ny sofa til 11000. Er det en dum ide og flytte dit med kattene? Kattene er to hannkatter på 1,5 og snart 2 år, begge kastrerte.

Noen andre som bor i gamlebyen med katt? Noen som har tips?

Utlogget Abyssa

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • A world of her own
« Svar #1 på: 10 Januar 2006, 16:24:43 »
klipp klørne deres regelmessig  :-D
***^**^***^**

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10 Januar 2006, 16:36:34 »
klippe klørnene til kattene!? Det synes jeg du ikke skal. Klør er no kattene må ha for seg selv.

Jeg synes du skal ta det helt med ro. Men kjølp et klorestativ og de vil gå til den hvis de ønsker og skvesse klørnene sine. Når de først får et stativ vil de kun gå ditt og ikke til sofaen.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10 Januar 2006, 16:57:42 »
Klippe klørne skal du kun gjøre på innekatter. Klatrestativ er en super idè! Eller klorestativ.. Dyre møbler eller ikke... Litt må man tåle når man har katter. Legg et teppe over om dere er redd for den!  :thumbsup:

Linda

• Gjest
« Svar #4 på: 10 Januar 2006, 17:10:45 »
Sitat fra: helle
klippe klørnene til kattene!? Det synes jeg du ikke skal. Klør er no kattene må ha for seg selv.

Man må klippe klør på innekatter regelmessig, de har jo ikke den naturlige slitasjen utekatter har så klipper man ikke kan de ble alt for lange og i verste fall gro inn i labben.

Utlogget Abyssa

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • A world of her own
« Svar #5 på: 10 Januar 2006, 18:21:58 »
var om de skulle bli innekatter jeg mente da, ikke om de skulle være utekatter :roll:
Jeg misforsto nok litt det du skrev, fikk intrykk av at de skulle være innkatter skjønner du, men når jeg leste nå, så sto det jo faktisk at de skulle få katteluke til og med :)
***^**^***^**

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #6 på: 11 Januar 2006, 15:31:32 »
Takk for mange svar :bigsmile:

Jeg har et klatremøbel, med klorestativ hjemme der jeg bor nå. Men de bruker det aldri.
Hjemme bruker de en stol (som bare de bruker, de får lov). Men den kan jeg ikke ha med til leilighten til typen.
Fungerer det å legge noe over sofaen da? vil de ikke dra det av med en gang?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11 Januar 2006, 16:05:50 »
Det finnes jo slike trekk en kan kjøpe som man knyter fast på møblene. Ellers så kan du jo lage til en soveplass til dem, og "nekte" dem å sove i sofen, eller at de har et teppe som de ligger på oppi sofaen, det gjør jeg.