Skrevet av Emne: Katt som bare er ute  (Lest 1067 ganger)

Utlogget anniken

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Katt som bare er ute
« på: 07 Januar 2006, 23:18:38 »
Vi har en nabo som har en kattunge og det ser ikke ut til at den får lov til og være inne om natta, så nå har vi den på et annet rom så ikke vår egen katt merker den, og vårt prpblem nå er at vi vet ikke hva vi skal gjøre med den, det er jo vinter og en kattunge ute i kulda om natta har vi ikke samvittighet til.

Nå trenger vi noen gode råd og snakke med naboen har vi gitt opp.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Katt som bare er ute
« Svar #1 på: 08 Januar 2006, 00:12:04 »
huff... det var en lei knipe.. aner ikke hva jeg skal si jeg... hadde jo tatt den inn selv jeg.. men... lett er det jo ikke, å vite hva man skal gjøre.. noen andre som har noen innspill og tips kanskje???

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Katt som bare er ute
« Svar #2 på: 08 Januar 2006, 08:15:36 »
Hvis dere kan snakke med naboen og få de til å skjønne at dette ikke er akseptabelt, er det det beste. Dere gjør helt rett i å ta kattungen inn, det er tross alt vinter. Jeg tror ikke de menneskene forblir katteeiere så altfor lenge, de bryr seg rett og slett ikke nok om katten.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Kismet

• Gjest
Katt som bare er ute
« Svar #3 på: 08 Januar 2006, 11:27:26 »
Du sier dere har gitt opp å forsøke å prate med naboen om dette...

Jeg ville prøvd å ta opp dette med naboen igjen, og fortalt at kattungen faktisk kan fryse ihjel nå som det er vinter, og at du derfor nå har tatt den inn til deg om nettene, men at dette ikke er holdbart i lengden.

Om naboen ikke tar bedre vare på kattungen sin, kommer katten antakelig til å dø, og det er vel ikke dette naboen heller ønsker i og med at h*n har skaffet seg en kattunge.

Utlogget anniken

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Katt som bare er ute
« Svar #4 på: 08 Januar 2006, 11:39:59 »
Sitat
Jeg ville prøvd å ta opp dette med naboen igjen

Vi har forsøkt dette siden romjula og de ignorer det vi sier i det hele tatt, jeg har kontaktet en bekjent og de vill gjerne ha katt, så hvis de ikke forandrer sin holdning til denne kattungen har jeg mest lyst til og kjøre den til denne bekjenten selv om dette er ikke helt lovlig måte og gjøre det på, dette er vanskelig synes jeg men vi klarer heller ikke og lukke øyne for denne kattungen heller

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Katt som bare er ute
« Svar #5 på: 08 Januar 2006, 12:08:18 »
Sitat
har jeg mest lyst til og kjøre den til denne bekjenten selv om dette er ikke helt lovlig måte og gjøre det på,

Akkurat det gjorde vi faktisk en gang, naboene til min yngste datter fikk en 8 uker gammel kattunge rett før jul og presterte å reise på juleferie mens kattungen skulle være utendørs og noen venner av dem som bodde et annet sted skulle liksom se etter katten. Du kan trygt gjøre det, "katteeierne" har lite å stille opp med hvis du nevner dyrevernloven og hva som står i den.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget anniken

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Katt som bare er ute
« Svar #6 på: 08 Januar 2006, 13:10:20 »
Hei og takker for fine innspill og jeg føler meg litt trygger på og gjøre dette nå, jeg er også litt skeptisk til hva som nåværender eier gjør med katten når den blir litt eldre og når ferietid nærmer seg, når de gjør dette allerede nå.

Vi har nå tatt en beslutninge, er kattungen ute i kveld også så blir den levert sent i kveld.

Dette er et klassisk eksempel på og ikke gi dyr i julegave.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Katt som bare er ute
« Svar #7 på: 08 Januar 2006, 16:24:22 »
Det er bare helt utrolig hva folk får seg til å gjøre, stakkars katt sier jeg bare! Kjempe bra at du gjør det her! Bekjenten din skal vel ha kattungen inne da eller? Hvordan ser den ut forresten? Han eller ho?

Utlogget anniken

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Katt som bare er ute
« Svar #8 på: 08 Januar 2006, 17:15:35 »
Nå blir den inne en god stund den er ikke mere enn maks 4 mnd gammel, og det er en liten hunnkatt.

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
Katt som bare er ute
« Svar #9 på: 10 Januar 2006, 13:00:18 »
Kjempebra at du tar ansvar - flere skulle vært som deg!