Skrevet av Emne: Vet dere hva!!!???  (Lest 2205 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Vet dere hva!!!???
« på: 07 Januar 2006, 01:50:59 »
Ozzy gikk på do inne i dag, helt av seg selv!!!!  :zjoy:  Og jeg som trodde det kom til å bli DET styret av å få han til å gå på kasse igjen, noe som han ikke har gjort siden han var pitteliten!!!! YESS! Han måtte ha vært skikkelig pissatrengt og hatt lite lyst til å gå ut, for ellers så er det rett på døra og hyle når han skal på do! Han har også holdt seg mer og mer inne nå i det siste, så kanskje det ikke blir så ille alikavel dette!!  :thumbsup: I hope so... :engel:  :roll:

Utlogget brite

• Koseklumpen
  • Takket: 16
    • Vis profil
    • http://www.home.no/engelskbulldog
Vet dere hva!!!???
« Svar #1 på: 07 Januar 2006, 17:50:52 »
Kor bra!!! =)  :thumbsup: Lykke tell vidre...
-Britisk korthår og Bulldog-
   En gang brite- Alltid brite!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Vet dere hva!!!???
« Svar #2 på: 08 Januar 2006, 00:09:18 »
Huff, for en rompelukt det er av både Ozzy og Shakira! Verst av Ozzy! Er det normalt???  :flau:  :yuck:  :blått:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Vet dere hva!!!???
« Svar #3 på: 08 Januar 2006, 02:33:17 »
Sitat fra: catzy
Huff, for en rompelukt det er av både Ozzy og Shakira! Verst av Ozzy! Er det normalt???  :flau:  :yuck:  :blått:

Rompelukt??!! :lol:

Unnskyld,ikke meningen å le...,men mine katter lukter ikke rompe!  :humre:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
Vet dere hva!!!???
« Svar #4 på: 08 Januar 2006, 03:56:24 »
:lol:

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Vet dere hva!!!???
« Svar #5 på: 08 Januar 2006, 12:16:08 »
Skal love deg at det lukter helt gjævelig av noen katter og mindre vondt av andre.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Vet dere hva!!!???
« Svar #6 på: 08 Januar 2006, 16:03:56 »
Fakta! Ozzy har så grusom rompelukt at det er helt kvalmt! Orker ikke å ha han på fanget. Teppet mitt stinker rompe! Så det skal vaskes i dag! Shakira har nesten ikke lukt i det hele tatt, kan være at hun har/hatt løpetid. Men Ozzy!! ÆSJ! Er ikke mange dagene siden jeg badet han, fordi han lukta slik rompe, men det gikk 1 dag.. like gale. Fatter det f*n ikke!  :cry:  Hva skal jeg gjøre? Bade han igjen?

Linda

• Gjest
Vet dere hva!!!???
« Svar #7 på: 08 Januar 2006, 16:42:17 »
Betente analkjertler kanskje? Det lukter ikke spesielt godt.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Vet dere hva!!!???
« Svar #8 på: 08 Januar 2006, 17:00:25 »
Er det også noe??? Når jeg tenker meg om så tror jeg ikke shakira har rompelukt, jeg har bare trodd det, fordi hun har lagt på det teppet som stinka slik av Ozzy.
Hun er renslig av seg. Men Ozzy virker ikke som at han vasker seg! Når jeg bada han den dagen, så vaska han seg ikke tørr! Måtte føhne han tørr! Ikke pokkern om han tørka seg! Mens Shakira og Faramir er flinke som bare det! Har han blitt urenslig av seg? Ser han aldri vaske seg. :?:

Linda

• Gjest
Vet dere hva!!!???
« Svar #9 på: 08 Januar 2006, 17:10:28 »
Huskatten min hadde betente analkjertler en gang, måtte til dyrelegen for å få de tømt. Mulig hun fikk antibiotika også, er ikke sikker. Men det lukter i alle fall helt pyton, veterinæren anbefalte meg å vente utenfor ettersom lukten er så ille :yuck:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Vet dere hva!!!???
« Svar #10 på: 08 Januar 2006, 18:38:34 »
Ja det er godt mulig. Jeg skal dra til dyrlegen med han.

Utlogget anniken

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Vet dere hva!!!???
« Svar #11 på: 08 Januar 2006, 22:46:27 »
Sitat
Men det lukter i alle fall helt pyton

Det vet jeg lukter forferdelig og det er forresten den samme lukten som stink dyrene sender ut.

De kjertlene er til for og smøre endetarmen ved avføring og det kan hende disse kjertlene tetter seg slik at de ikke blir tømt på vanlig måte og de fylles rett og slett opp. De må derfor til vetrinær og tømme de, dyrlegen klemmer bare til på hver side ved endetarmen og tømmes da manuelt, en god ide er derfor ikke og stå rett bak vetrinræren hehe for det stinker,ved ofte gjentagelse kan det være lurt og lære teknikken selv.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Vet dere hva!!!???
« Svar #12 på: 09 Januar 2006, 18:55:28 »
Huff.. nei det er ikke så voldsom lukt av han.. bare slik at jeg kjenner at han ikke vasker seg. Akkurat som at han ikke gidder. Noen som har kjennskap til katter som blir urenslige?

Utlogget vassjenta

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Vet dere hva!!!???
« Svar #13 på: 15 Januar 2006, 12:06:24 »
gutten min er også urenslig til de grader. Nå har han nettopp hatt diare på grunn av fôrskifte, og han sølte masse avføring på bakfotene, men vasket ikke seg selv! De dagene han hadde det kunne jeg vaske ham to tre ganger om dagen, men jeg syntes jo synd
i han siden han ikke klarer dette selv :cry:
Men Ragnarock vasker jo seg selv til vanlig, hender jo ofte også at Tindra vasker han når han ikke har vasket seg på en stund :cool:
 Når han var mindre, hadde han også det problemet at han satt seg for langt ned når han skulle på do, slik at avføringen hang igjen etterpå, men dette har han heldigvis sluttet med, men han "gjemmer" fortsatt ikke avføringen etter seg, og det syns jeg ikke er helt bra...

catzy, er Ozzy kastrert eller? Hadde ett lite håp om at det ble bedre når gutten min skal kastreres...
meg og mine to små nesten-barn =)

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
Vet dere hva!!!???
« Svar #14 på: 15 Januar 2006, 16:31:35 »
å så bra da :thumbsup:

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Vet dere hva!!!???
« Svar #15 på: 16 Januar 2006, 00:42:56 »
Ozzy er kastrert ja.
Men han lukter ikke vondt lengre. Det var akkurat som om at den dårlige ånden hans hang igjen på pelsen. Nå lukter verken pelsen eller ånden.  :thumbsup:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Vet dere hva!!!???
« Svar #16 på: 17 Januar 2006, 16:31:49 »
Dette går bedre enn forventa! Ozzy har ikke masa om å få ut en eneste gang siden vi flytta på søndag! Han går på do uten noe mas eller problem, og alle tre har funnet seg bra til rette. Faramir var selvfølgelig den som ikke var redd i det hele tatt, han har egentlig bare dilta etter meg hele tiden! ;) Tror de koser seg jeg, de har fått eget soverom og greier!  :roll:

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
Vet dere hva!!!???
« Svar #17 på: 17 Januar 2006, 17:55:21 »
Så bra da, catzy!  :thumbsup:
Kan vel tenkes at Ozzy synes det er greit ettersom han har Shakira og Faramir å omgås.
Blir nok fort kjedligere for en enslig utekatt å plutselig bli innekatt.
Utrolig hvor tilpasningsdyktige kattene er så lenge de slipper å kjede seg!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Vet dere hva!!!???
« Svar #18 på: 17 Januar 2006, 17:59:19 »
Ja, jeg tror det at her er to til har mye å si, også det at de to er vandt til å være inne, og dermed tar det med ro, og så kan han også gjøre det liksom...
Men jeg er jaggu glad for at jeg kjøpte LitterLocker! Beste kjøpet ever!  :thumbsup: anbefales på det sterkeste, spes om du bor i høgden!  :roll: Og do med tak over, no more smell!  :åhhhh:

Linda

• Gjest
Vet dere hva!!!???
« Svar #19 på: 17 Januar 2006, 18:03:49 »
LitterLocker fungerer alstå? Må innrømme at jeg ikke har helt troen på sånne ting, søsteren min har bleiebøtte men allikevel stinker det sur bleie i hele huset :yuck: Men det må vel være like greit å få det ut i søppeldunken umiddelbart, katteavføring er vel ikke noe å samle på  :hæh: