Skrevet av Emne: Kattunge med hard avføring  (Lest 755 ganger)

Utlogget Kristine

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
  • Her er Mira
    • Vis profil
Kattunge med hard avføring
« på: 30 Desember 2005, 13:24:48 »
Dett er samme katta som spiser på halen sin.Hun har hele tiden vært plaget med hard mage.Hun spiser tørrfor for kattunger som er kjøpt både på butikk og hos dyrlegen.Har fått råd hos dyrlegen å gi henne matolje eller rensa parafin for å se om magen vil bli bedre.Kan noen gi meg råd om hva jeg skal gjøre,har hatt katt før,men ikke så små og er redd for å gjøre noe galt.
glad i katter

Attack`s

• Gjest
« Svar #1 på: 30 Desember 2005, 13:43:40 »
Rensa parafin er veldig sterke saker da,for en liten kattunge mage.
Det går an å prøve AloeVera juice.
Det sies ca 1 ml pr kilo katt for vedlikehold,mer enn det kan gi løs mage.
I ditt tilfelle bør du gi litt mer en anbefalt dose,for å se om det kan løsne på avføringen.

Denne bruker jeg:

http://www.flpshop.com/shop/forever-lista/

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 30 Desember 2005, 15:12:14 »
Så lurt da, Attack's! Den skal jeg skrive ned, just in case! Helt naturlig er det jo også!  :thumbsup:

Utlogget Kristine

• Kattunge
  • **
  • Her er Mira
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30 Desember 2005, 15:24:06 »
Tusen takk.Har ikke hørt at det kan brukes til katt,men skal prøve det i steden for rensa parafin.
glad i katter

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30 Desember 2005, 15:26:41 »
U do that!  :thumbsup:  Synes rensa parafin høres helt utrolig sterkt ut, hadde ikke turt å gitt det til mine, og heller ikke drukket det selv!!! Lykke til med lillemann! :hilse:

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 30 Desember 2005, 15:30:48 »
Jeg bruker det som kosttilskudd til ene kastraten min som er ømfintlig imagen og har litt stri tørr pels :thumbsup:

Aloe Vera blir brukt mye til katt,hund,hest :hilse:

Aina23

• Gjest
« Svar #6 på: 30 Januar 2006, 00:44:59 »
vi byttet til kitekat, d funka etter å ha hatt samme problem som deg. sluttet me parafin etter d. good luck

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #7 på: 30 Januar 2006, 07:20:17 »
Har kattungen store problemer med å gjøre fra seg eller er det bare avføringen som er hard? Avføringen til mine små er alltid fast og hard.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Amsie

• Gjest
SV: Kattunge med hard avføring
« Svar #8 på: 12 Februar 2006, 21:42:32 »
Ikke alle katter/kattunger er like flink å drikke. Lite drikke i kombinasjon med tørrfòr vil naturlig gi hard avføring. Det er lurt å sette vannskåler rundt omkring i leiligheten, ikke sammen med maten. Katter vil drikke litt når dem støter på en skål, nysgjerrig som dem er så skal dem smake. Likeså om du har en vannkran stående å renne med svak stråle eller dryppe.
Jeg ville gitt kattene våtfòr minst engang pr dag.
Kokt sei, som du heller både kokevann og fisk i skålen og gnur lett sammen. Kattene pleier å elske denne "fiskekraften". Da får dem i seg ekstra væske.

Du kan bruke litt renset parafin eller matolje for å løsne opp. Men det er noe for å løsne akutt, ikke forebygging. Det beste er å finne årsaken til hard mage og gjøre noe med det, endre kosthold.

Utlogget Kristine

• Kattunge
  • **
  • Her er Mira
    • Vis profil
SV: Kattunge med hard avføring
« Svar #9 på: 16 Februar 2006, 17:25:34 »

Ting har bedra seg for katten .Men hun spiser både det hun skal og ikke skal,men magen har bedra seg betraktelig.Hun er en aktiv liten frøken og er overalt,men når hun starter turen opp på gardinstengene,da er det stopp.Hun liker veldig godt å ligge i vasken på badet og vannet står som regel å drypper litt eller så setter jeg på så hun får drikke  fra kranen.
glad i katter