Skrevet av Emne: Hvordan venne pusen av innedo??  (Lest 1089 ganger)

Krissa

• Gjest
Hvordan venne pusen av innedo??
« på: 29 Desember 2005, 18:11:55 »
Nemi har nettopp begynt å være ute  :cat:  Fikk henne fra dyrebeskyttelsen for snart en mnd siden, og vi har sterilisert henne iløpet av denne tiden. Hun elsker å være ute og koser seg massevis. Men det som er så merkelig er at hun kommer inn for å bimmelimme og bommelomme?! Unødvendig mener matmor som ikke akkurat elsker å gjøre ren kassen....  :?: Hun er inne om natten, og vi må derfor ha kasse inne. Kommer hun til å finne ut selv at hun kan gå på do ute, el er det noe vi kan gjøre?? :hæh:

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #1 på: 29 Desember 2005, 20:28:11 »
La henne få lov til å gå på do inne! Utendørs blir det i naboens blomsterbed, sandkasser o.l., noe som skaper enda flere kattehatere.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Linda

• Gjest
« Svar #2 på: 29 Desember 2005, 20:35:01 »
Enig, la henne ha do inne. Da har du en viss kontroll på avføringen og kan oppdage sykdom (orm, diaré, UVI etc.) mye raskere.

Utlogget brite

• Koseklumpen
  • Takket: 16
    • Vis profil
    • http://www.home.no/engelskbulldog
« Svar #3 på: 29 Desember 2005, 20:41:21 »
Jeg ville ha latt henne gått på do inne...
-Britisk korthår og Bulldog-
   En gang brite- Alltid brite!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29 Desember 2005, 22:41:22 »
Enig med de andre her, mye bedre å la katten få tisse og bæsje inne i doen sin  :hilse:  Naboer er ikke begeistret for katter som ødelegger sandkasser og blomsterbed, pluss man har kontroll på om de får diare av visse mattyper osv..Sykdom kan man også finne fortere ut av om man har doen inne  :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget micha

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • Home sweet home
« Svar #5 på: 29 Desember 2005, 23:42:31 »
hehe Tindra har vært innekatt allt etter hvor vi har bodd, der vi bor nå kan hun være ute. har henne også inne på natten så da må jeg ha kattedo. men av og til lurere jeg på om hun virkeli gjør ifra seg ute, før at når hun kommer inn går hun på do å ska ut igjen  :)

Men som de andre skriver er d visst ikke så dumt heller å ha kattedo siden man finner ut om de er syke.
Michelle, Tindra + 5 små

Utlogget Cuba

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://www.dyre-planeten.moo.no
« Svar #6 på: 30 Desember 2005, 10:21:32 »
Katten min går nesten bare på do ute. Han bruker doen som er inne, kun i nødstilfeller.
Litt dumt egentlig, for så lenge han bodde hos oss merket vi at naboene ikke likte at an gjorde fra seg i deres blomsterbedd... :idea:

Bare la henne gå ppå do inne du :wink3:

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 30 Desember 2005, 12:13:53 »
Feil årstid på å lære dem å gå på do utendørs.
Blir kaldt på stumpen det :lol:
Vent å se til våren,men ha alltid en dokasse inne for det...av de årsakene som er nevnt.
Våre huspuser opp igjennom har alltid hatt en do inne,som kattene etterhvert bare brukte om nøden ble stor.
Men den var kjekk å ha.
Dessuten var det som regel alltid inne på natta.
(Men ikke alltid dem brukte doen for det)

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30 Desember 2005, 15:33:38 »
Jeg hadde beholdt innedoen til våren kommer. Da hadde jeg tatt den bort.

Det gjorde jeg med Tommy. Han forstod etter hvert at doen hans var borte og han måtte ut. :)

Krissa

• Gjest
« Svar #9 på: 30 Desember 2005, 16:43:14 »
Takk for alle svar!
Skal nok beholde doen,men håper hun vil venne seg av med den etterhvert som gradestokken kryper oppover... :zpray:
Nærmeste nabo har katt selv så hun vil vel ikke prøve seg så mye der. Ellers så er det skog på alle kanter, så det er nok der hun vil gjøre i fra seg... :thumbsup:  
Uansett kommer hun nok til å være inne på natta,og hun må jo ha en tisseplass i nattens mulm og mørke også, så kassen skal ikke forsvinne helt...  :brunepusen:

Men takk for tips!