Skrevet av Emne: Nyttårsaften  (Lest 1856 ganger)

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Kjønn: Kvinne
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
Nyttårsaften
« på: 27 Desember 2005, 19:12:21 »
Noen av kattene deres som blir redde på nyttårsaften?
Fortell hva den gjør og hvor den gjømmer seg.?

Min katt gjømmer seg under spisebordet.

Faktisk nå kommer det opp raketter, t.o.m før nyttårsaften :lol:
Dakkar pusen min,skjønner ikke hva alt det smellet er..

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Utlogget Cuba

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://www.dyre-planeten.moo.no
Nyttårsaften
« Svar #1 på: 27 Desember 2005, 19:26:08 »
Da katten bodde hjemme, pleide han å gjemme seg under senga oppe.
Hva han gjør hos farmor og farfar vet jeg ikke...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Nyttårsaften
« Svar #2 på: 27 Desember 2005, 23:36:33 »
Jeg tar kattene inn på badet, det er liksom det innerste rommet uten vinduer, og det kommer minst lyd der.. så når vi er ute på kvelden og kommer tilbake på natta så ligger de bare og koser seg, no harm done!  :thumbsup:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Nyttårsaften
« Svar #3 på: 28 Desember 2005, 00:18:09 »
Ja, det er gankse lurt å ha dem på badet på nyttårsaften, eller evnt på et soverom som ligger litt rolig til  :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget cicca

• Fin pus
  • Takket: 16
  • -ceclie
    • Vis profil
Nyttårsaften
« Svar #4 på: 29 Desember 2005, 17:35:17 »
Må bare nevne at 50 meter bortefor oss driver de å sprenger fell, og det dundrer og rister i hele huset når de holder på! Før de sprenger uler det jo en sånn alarm, og da får kattene mine panikk!! De løper villt rundt og leter etter et sted å hjemme seg, og de ender somregel under sega!
Der ligger de helt til de syns det er trygt og komme ut igjen!

Tyson var veldig nervøs i fjor nyttårsaften og gjemte seg under sofaen..

Tex har jo ikke opplevd dette bråket ennå, men mulig han takler det ok ettersom han er blitt vandt til all sprengingen utenfor! :)

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Nyttårsaften
« Svar #5 på: 29 Desember 2005, 21:15:23 »
Nyttårsaften er ikke noe problem her hos meg. Men kom med en av komunens biler som måker snø på gangvegen her eller strør. For å ikke sankke om på sommeren da de kommer og klipper i grøftekantene.

Tenk at et slikt blinkene lys kan være så farlig, plyss lyden på denne lille saken som kommer kjørene. :hæh:

De knurrer og mjauer og piler i alle retninger. Ei av jentene kryper langs gulvet.

Men nyttårsaften er ikke så ille og ikke spørr hvorfor :hæh:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget micha

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • Home sweet home
Nyttårsaften
« Svar #6 på: 29 Desember 2005, 23:38:09 »
I dag da jeg kom hjem begynte naboene å leke seg ute me raketter. tindra seg på ganggolvet å så rart mot vindu me ørene bak.  :redd:

stakkars lille pia mi som blir helt alene på nyttårsaftn. :cry:
tror ikke jeg tørr å ha henne på bade, er redd før att hun ska prøve å jømme seg nere i do å drokne.
Hadde engang en kattunge som klattret ner i do å døde.
Michelle, Tindra + 5 små

Utlogget Cuba

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://www.dyre-planeten.moo.no
Nyttårsaften
« Svar #7 på: 30 Desember 2005, 10:18:30 »
Sitat fra: micha
I dag da jeg kom hjem begynte naboene å leke seg ute me raketter. tindra seg på ganggolvet å så rart mot vindu me ørene bak.  :redd:

tror ikke jeg tørr å ha henne på bade, er redd før att hun ska prøve å jømme seg nere i do å drokne.

Uff da, dere har ikke mulighet for å ta henne med dere da?
Sett noe tungt på dolokket.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Nyttårsaften
« Svar #8 på: 30 Desember 2005, 15:09:20 »
Sitat fra: Cuba

Uff da, dere har ikke mulighet for å ta henne med dere da?
Sett noe tungt på dolokket.

Tenkte det samme jeg, sett noe tungt på lokket, og legg inn mat, do og noe godt å ligge på, så går det så bra så..

Utlogget micha

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • Home sweet home
Nyttårsaften
« Svar #9 på: 01 Januar 2006, 19:45:16 »
oj oj oj korr d blei sendt rakætta i går. Syns så synd på den lille pia mi som e hjæmme aleina å gravid.
Ska hjæm snart å se til ho.
D va ikje en så dom ide.

Æ satte på radioen å hadde rullegardinan nere så kunne ho jo væle sjøl korr i leiligheta ho sku være å ka ho ville se.
Michelle, Tindra + 5 små

Attack`s

• Gjest
Nyttårsaften
« Svar #10 på: 01 Januar 2006, 20:08:00 »
Gikk helt fint her,men hund og katter. :thumbsup:
Dem bryr seg midt bak,så da det verste var over,reiste vi mennesker over til naboen,for de måtte skyte opp rakettene mine.
Tør ikke selv..

Attack`s

• Gjest
Nyttårsaften
« Svar #11 på: 01 Januar 2006, 20:26:43 »
oj oj oj korr d blei sendt rakætta i går. Syns så synd på den lille pia mi som e hjæmme aleina å gravid.
Ska hjæm snart å se til ho.
D va ikje en så dom ide.

Æ satte på radioen å hadde rullegardinan nere så kunne ho jo væle sjøl korr i leiligheta ho sku være å ka ho ville se.

Litt uansvarlig etter min mening å stikke hjemmenfra for å feire nyttår,om en ikke vet hvordan dyrene sine takler kvelden.
Jeg inviterte til rolig "fest" (guttungen på 5 var med her hjemme).
Gode venner,rødvin og alkholfri champagne og vellykket middag,alle dyrene også fikk smake på.
Har en frøken som nedkommer med småtasser når som helst her,hennes første kull,og en hund som var den første nyttårsaften for.
Det kunne ikke falle meg inn å gå hjemmenfra da.

Jeg har droppet "fylla" på nyttårsaften etter jeg ble mor,den kvelden feires alltid sammen,og når man har såpass mange dyr som jeg har,så liker jeg heller å være vert for festmiddag.

Utlogget csoki

• Koseklumpen
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/megibp
Nyttårsaften
« Svar #12 på: 01 Januar 2006, 20:26:47 »
Jeg var ikke hjemme selv, men jeg fikk beskjed om at Piros satt i vinduskarmen og så fascinert på rakettene, mens Csoki lå og sov på senga mi  :thumbsup:

Kismet

• Gjest
Nyttårsaften
« Svar #13 på: 01 Januar 2006, 20:39:32 »
Den ene lå under tørkestativet og sov, den andre lå i stolen sin og kikket på rakettene.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Nyttårsaften
« Svar #14 på: 01 Januar 2006, 21:15:08 »
Her jeg bor er det ikke så mange som skyter opp raketter, det er flere nedi sentrum. Jeg var hjemme til halv elleve, såg an situasjonen, (mange som sendte opp leeenge før nyttår, sikkert pga unger) og de reagerte ikke i det hele tatt. De lå og sov, av og til letta på hodet eller vridde bak ene øret, men det gikk greit. De fikk inn på gangen, det er på en måte opp mot skogen, lengst vekk fra rakettene. Var oppom og kikka iløpet av kvelden, og var hjemme to. Ingen skade skjedd. Lå og sov. Men... Ozzy hadde vært ute!  Så når vi kom hjem så stod han på trappa, men han virka ikke redd da! Bestefar sa det til meg når jeg saut over at jeg ikke hadde fått tak i han, at de gjemmer seg til det er over, og kommer frem til de selv mener det er trygt. Her er flere løer her som kattelurvene bruker å ligge i, så jeg tror det gikk bra. Flere katter som har vært ute nyttårsaften uten at det har gått gæli.  :thumbsup:

Utlogget fiskerjentas

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • (N) Fiskerjentas
Re: Nyttårsaften
« Svar #15 på: 01 Januar 2006, 21:16:25 »
Sitat fra: Karoline&Dennis
Noen av kattene deres som blir redde på nyttårsaften?
Fortell hva den gjør og hvor den gjømmer seg.?

Min katt gjømmer seg under spisebordet.

Faktisk nå kommer det opp raketter, t.o.m før nyttårsaften :lol:
Dakkar pusen min,skjønner ikke hva alt det smellet er..

Kattene mine sitter i vinduet og ser på rakettene....de syns det er litt morsomt tror jeg

Linda

• Gjest
Nyttårsaften
« Svar #16 på: 01 Januar 2006, 21:17:54 »
Må si jeg er ganske overrasket over at noen faktisk slipper kattene ut på nyttårsaften, trodde det var en "uskreven regel" om å holde de inne da...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Nyttårsaften
« Svar #17 på: 01 Januar 2006, 21:20:35 »
Ozzy er utekatt, og jeg kan ikke holde han inne flere dager på rad fordi det er nyttårsaften. Han bruker å komme hjem før kvelden, men den dagen kom han ikke. Hva skal en gjøre da liksom? Katter er flinke til å gjemme seg, og det er bedre at de er og gjemmer seg i skogen da, enn at de løper rundt husene og får raketter på seg!

Utlogget fiskerjentas

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • (N) Fiskerjentas
Nyttårsaften
« Svar #18 på: 01 Januar 2006, 21:27:54 »
Esther er ikke ute katt....jeg tok bildet i dag morges...bare for å få et snøbilde....hun elsket snøen og var så happy....det syns på halen

Linda

• Gjest
Nyttårsaften
« Svar #19 på: 01 Januar 2006, 21:29:13 »
Nei det var ikke ment som kritikk, jeg har bare alltid hatt inntrykk av at på nyttårsaften er det "adgang forbudt" ute for katter. Jeg har jo kun innekatter selv så det er heldigvis ikke noe jeg trenger å bekymre meg over, men jeg har jo venner og bekjente med utekatter som har et svare strev med å holde katter som vanligvis går inn og ut som de vil denne dagen. Skjønner jo godt hvorfor de vil holde kattene inne da, kan ikke tenke meg annet enn at det må være utrolig skremmende ute, og da er det kanskje like greit å vite at de er inne og trygge, selv om katten kanskje ikke synes at det er så morsomt ;)