Skrevet av Emne: Hjelp!  (Lest 1164 ganger)

Utlogget marba

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Hjelp!
« på: 15 Mai 2005, 12:33:51 »
hei!
trenger litt  hjelp her...
1.  her hvor jeg bor er d utroooolig mange løskatter :mad: . Hunden vår pleide å holde dem unna hagen vår,  men etter at vi måtte avlive ham  :cry:  så kommer de å spiser opp maten til mine 2 katter....Det er så leit å se at ho-katten nå er blitt nervøs og hann katten ikke går ut mer.  de blir jo jagd ut av sin egen hage!
De er begge 7 mnd gamle.

2. jeg trodde at hannkattene føk rudt omkring, men gutten min oppholder seg bare i hagen vår!  :hæh:
 han holdt seg i hagen selv da hunden vår levde..

Er helt nybegynner når det gjelder katter,  men er veldig gla i dem begge to :love:
[/img][/url]

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Hjelp!
« Svar #1 på: 15 Mai 2005, 13:36:14 »
Kan du ikke fôre dem inne da? Da vet du at det bare er dine pusekatter som får mat,og da blir heller ikke villkattene fristet til ågå inn i hagen og spise maten til pusene.
Lønner seg også å sterilisere og kastrere pusene :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget marba

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Hjelp!
« Svar #2 på: 15 Mai 2005, 17:15:58 »
kattene søler så mye at det vil jeg helst ikke...
det pleier å ligge kattemat flere meter fra matskåla etter at de har spist,
de har sånn egen evne til å velte skåla, for så å jage tørrforet som triller bortover :lol:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Hjelp!
« Svar #3 på: 15 Mai 2005, 20:21:04 »
Sitat fra: marba
kattene søler så mye at det vil jeg helst ikke...
det pleier å ligge kattemat flere meter fra matskåla etter at de har spist,
de har sånn egen evne til å velte skåla, for så å jage tørrforet som triller bortover :lol:

Du må finne ut hva som er viktig for deg da...personlig foretrekker jeg søl fremfor å ha masse andre katter som spiser opp maten  :?:  finnes også skåler som ikke sklir, de er geniale  :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
Hjelp!
« Svar #4 på: 15 Mai 2005, 21:51:29 »
Alle katter søler da når de spsier! Er da null problem å rydde/vaske opp etter dem. Du bør jo prioritere å fore kattene dine inne, og heller bruke noen minutter ekstra pr. dag på å holde det rent, når de ikke får ha maten sin i fred ute. Dessuten er du garantert at løskatter og andre dyr trekker til hagen din når det står mat ute. Tar nok tid før de forsvinner igjen også siden de er vant til at det står mat ute. Dette gjør jo også kattene dine nervøse (naturlig nok), så det burde være et lett valg.
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
Hjelp!
« Svar #5 på: 16 Mai 2005, 20:53:07 »
Angående ditt spørsmål nummer 2: hannkatten din er bare 7 mnd. Katter har vanligvis dårlig med stedsans inntil 6-månders alder. Trangen til å utforske omgivelsene og markere territoriet sitt blir nok mer fremtredende etter hvert som han blir voksen. Dessuten er han nok redd for å komme i konflikt med alle de andre kattene rundt der, de forsvarer nok territoriene sine med tenner og klør...Jeg vil forøvrig sterkt anbefale deg å kastrere både ham og hunnkatten din. Det høres ut som det er mange løskatter der du bor, ved å kastrere sparer du dem for territoriekonflikter med de andre kattene (kastrerte katter er ikke så territoriale som ukastrerte), og påfølgende slåsskamper. Du får også roligere og mer hjemmekjære katter og slipper å bidra til å sette uønskede kattunger til verden. Dem er det dessverre nok av. Lykke til!
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
Hjelp!
« Svar #6 på: 17 Mai 2005, 14:11:57 »
det er jo trist at nabokattene jager bort småpusene dine, men som de andre har sagt, så får du kjøpt slike tunge skåler som ikke kattene klarer å velte, så kan du jo bruke en spisebrikke under skåle, det gjør jeg, så bare tørker jeg av det spisebrettet når de har sølt litt!! kjempelettvindt!!:-) lykke til!!:-)

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen