Skrevet av Emne: katte sand?  (Lest 695 ganger)

Utlogget JEANETT

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
katte sand?
« på: 30 November 2005, 00:01:13 »
Noen som har en "hygenisk" sand og anbefale? opdretter anbefalte klumpe fri sand slik at den ikke sveller i magen på kattungen...jeg synes det er best...men.men...Lurer også på hva dere med overbygg\tak på toalett kassen synes om det i forhold til vanlig kasse? :hilse:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
katte sand?
« Svar #1 på: 30 November 2005, 00:07:10 »
Tissekasse med lokk er absolutt å anbefale :thumbsup: Våre katter har iallefall hatt en tendens til å sparke alle sanden ut av kassen når de har hatt tilgang til kasse uten lokk :roll: Litt stress i lengden kan man si..
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
katte sand?
« Svar #2 på: 30 November 2005, 02:08:50 »
Anbefaler EverClean Freshguard! Du får kjøpt den på dyrebutikk, og både jeg og kattene er kjempefornøyd! Vi prøvde den først for å få kattungen til å slutte å tisse i gangen, til å begynne med hadde vi EverClean i kassen til kattungen og vanlig sand i kassen til Rocky. Vi måtte bare kutte ut den billige sanden, Rocky brukte baaare kassen til litja..
 :roll:
Den er en del dyrere en vanlig butikksand, men absolutt verdt det! Den klumper seg når den blir brukt, så det er bare å kaste klumpene og etterfylle med mer sand. Fullstendig skifting av sanden trengs bare en gang i blandt..

Også er ikke sanden så vond å tråkke på med bare føtter! :thumbsup:

Linda

• Gjest
katte sand?
« Svar #3 på: 30 November 2005, 02:32:38 »
Klumpesand er ikke bra til veldig små kattunger, de smaker jo på det meste. Er det snakk om en litt større kattunge kan du fint bruke klumpesand, anbefaler Cat Exclusive :thumbsup: 15kg koster ca. 200,- og varer i en mnd hos meg med tre katter. Så og si luktfri, selv med en hormonell tenåringshannkatt i hus :thumbsup:

Jeg har også overbygde kasser, og er superfornøyd med det. Litt sand på gulvet blir det jo, men langt i fra så mye som vanlige kasser. Mye mindre lukt også :thumbsup: Anbefaler å ta ut døren, ellers blir det fryktelig tett inni der, og da er det ikke sikkert katten vil bruke doen (mine nektet å bruke kassen før døra var borte).

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
katte sand?
« Svar #4 på: 30 November 2005, 06:54:42 »
Ja, den døren ble vel ødelagt i løpet av en uke eller noe sånn, kattene ville ikke har dør de :hilse: Enig i at at det kan bli trangt og tett med dør.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Kismet

• Gjest
katte sand?
« Svar #5 på: 30 November 2005, 07:52:57 »
Anbefaler kattedo med lokk !
Men, som andre her også nevner: Se an det med døra- Mine nekta å gå på do før jeg fjernet den.
Hadde ikke jeg hatt do med lokk, hadde jeg hatt sand utover hele gulvet - spesielt nyttig når man har katter som liker å grave i sanda og slenge den utover.

Utlogget JEANETT

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
katte sand?
« Svar #6 på: 30 November 2005, 09:02:12 »
Går og kjøper nytt do da! Men er usikker på den sanden? Han er 12 uker, noen sjanse for at han spiser klumpe sanden da tror dere?Hvilke bra merker klumper seg ikke da? Det er 4år siden sist jeg hadde katt og husker ikke hva som er bra og ikke. Brukte klumpe sand sist iallefall :hilse:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
katte sand?
« Svar #7 på: 30 November 2005, 13:43:10 »
Faramir spiste ikke sanden så vidt jeg vet, han var 10 uker når jeg fikk han (jeg vet!), men noen smuler på nesen fikk han jo, når han snuste som en gal på den rare lukta på sanda der! (parfymert) :lol: Vi bruker everclean. Anbefaler klumpesand og parfymert også, lukter mye bedre av sanda, slik at den varer lengre med tanke på lukta.. klumpene er så enkle å ta ut, og da varer sanda mye lengre, du får ut tisset også!! :thumbsup: Lykke til med kjøp av sand!

Linda

• Gjest
katte sand?
« Svar #8 på: 30 November 2005, 14:24:22 »
Sitat fra: JEANETT
Han er 12 uker, noen sjanse for at han spiser klumpe sanden da tror dere?

Jeg har aldri opplevd at så store kattunger spiser sand, så det burde gå greit med klumpesand :thumbsup:

Utlogget Myles

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
katte sand?
« Svar #9 på: 18 Desember 2005, 20:11:26 »
Hei all sammen :zhello: ,

Britney er første katt min,når Garfeild og Sarafina kommet,Britney kommer irretert hver gang de to små bruker kattedo.Hun måtte følger etter og legge mere sand over på.Hver gang hun gjørte det jeg hørte sur miaueeee henne. :lol:  :lol:  :lol: høre ut hun klage på grunn av det to små katter. Etter på Britney komme til meg og miaueee, så jeg spurte henne og hun gå på katte do.Etter på jeg åpne opp katte do og hun lukte det samtidig hun nyse :lol: .Hun vil gjerne tatt ut tisse der og avføring fra de to små.Etter jeg gjørte det og lukket katte do igjen hun skal bruke det. :zcry: Britney vil ikke kattedoen lukte vondt selv om jeg bruker cat exclusive sand,så jeg ligge inne den air Freshener i flaske og tape der inne :zplaster: .Siden det hun klage ikke mer,selv om jeg kaste skitten 2 ganger hverdag og vaske en gang i uken :åhhhh: .....

:zbye:

Utlogget BRIc33

• Spretten katt
  • Takket: 1
  • (N) Andurils Britisk Korthår
    • Vis profil
    • (N) Andurils Britisk Korthår
katte sand?
« Svar #10 på: 23 Desember 2005, 00:14:34 »
Exclusive er absolutt den beste sanden  :thumbsup:
Og det er kattedo med lokk også, spess med hannkatt som kan finne ut at han liker å spraye doen sin  :lol:

Bizkit

• Gjest
katte sand?
« Svar #11 på: 27 Desember 2005, 16:41:05 »
EverClean er bra sand :wink3:

om det er med eller uten lokk avhenger av hva katten er vandt med.