Skrevet av Emne: BADE!!!  (Lest 513 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
BADE!!!
« på: 28 November 2005, 22:52:27 »
Skal til dyrlegen med Ozzy på onsdag. Før det har jeg lyst å bade han, stinker tåfis og rompe av han..  :flau:  Og så er han så lurven i pelsen. Ødelegger jeg det fettlaget som skal være i pelsen?  :hæh:  Han er jo utekatt.. Han trenger så sårt et bad! Han er redd for både å bade og å fønes, men det får bare være.. kan ikke ha skitgriser!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
BADE!!!
« Svar #1 på: 29 November 2005, 00:35:02 »
Noen som veit? :engel:

Linda

• Gjest
BADE!!!
« Svar #2 på: 29 November 2005, 02:03:59 »
Jeg ville ikke badet en utekatt om vinteren, i hvert fall ville jeg holdt han inne en god stund etterpå for å være sikker på at han har fått tilbake det beskyttende fettlaget. Om det blir ødelagt etter bare ett bad vet jeg ikke, men jeg ville ikke tatt sjansen.

Attack`s

• Gjest
BADE!!!
« Svar #3 på: 29 November 2005, 10:59:04 »
Stemmer med Linda her.
I tillegg tar det tid for å bli skikkelig tørr om du ikke føner han...og DET setter han kanskje ikke så pris på heller? :lol:

Dyrleger er vant med mye rart,og dette er en katt som får gå ute i tillegg.

Er det for ille,så ta med en klesklype til dyrlelegen :engel:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
BADE!!!
« Svar #4 på: 29 November 2005, 16:51:01 »
hhehe, ok da, han skal få slippe... er nok det beste å ikke ta sjansen på at han blir syk! :syk: Takk for svar!

Carina

• Gjest
BADE!!!
« Svar #5 på: 30 November 2005, 22:55:22 »
går jo an å bare ta en vår/fuktig klut å stryke åver pelsen hans. Hjelper litt da værtfall, også blir han ikke våt inn til skinnet men man får av det verste. Gjorde det på Baghera i stad, det hjalp det altså!!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
BADE!!!
« Svar #6 på: 01 Desember 2005, 02:10:00 »
Ja, den løsningen er genial, er faktisk sånn jeg "bader" våre katter, men det er utrolig sjelden de trenger å bades egentlig :thumbsup:

Vi bruker litt mild shampo i den bløte vaskekluten, ikke mye, bare så vidt der er såpe :hilse:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Attack`s

• Gjest
BADE!!!
« Svar #7 på: 01 Desember 2005, 06:32:17 »
Jeg har fått altzheimer light de`lux :lol:

Lukter katten ille,så kan en ta en tålig oppvridd klut med eddik vann.
Eddik tar vekk urin og sikkert også tåfis lukt :thumbsup:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
BADE!!!
« Svar #8 på: 01 Desember 2005, 10:30:48 »
Eddik var lurt! Fuktig klut også! :thumbsup: Nå fikk jeg utsatt timen til i dag, i og med at han ikke dukka opp, så nå får jeg bare krysse "fengrann" og håpe han kommer i dag... :roll: Tror kanskje han skjønner hva jeg sier til han, for jeg sa det til han på tirsdagskvelden nemlig! :lol: